דרכון. צילום עזרא לוי
דרכון. צילום עזרא לוי

שתי צעירות גורשו מברזיל ויפוצו בעשרות אלפי שקלים

בית המשפט פסק פיצויים לטובת שתי צעירות שתכננו את הטיול בעזרת סניף רעננה של חברת איסתא, שכבר הודיעה כי תערער על פסק הדין

פורסם בתאריך: 14.5.19 09:23

בית משפט השלום בפתח תקווה, פסק לאחרונה פיצויים של עשרות אלפי שקלים לטובת שתי צעירות שביקשו לתכנן טיול אחרי צבא של ארבעה חודשים בדרום אמריקה שיתחיל בברזיל, ונעזרו לשם כך בסניף רעננה של חברת התיירות "איסתא ישראל". השתיים הגישו את התביעה כנגד חברת "איסתא ישראל" לאחר שכבר בתחילת הטיול, גורשו השתיים מברזיל ונאסרה עליהן הכניסה למדינה, לאחר שהתברר כי אין ברשותן כרטיס טיסה יציאה מברזיל. לטענת השתיים סוכנת הנסיעות מטעם החברה לא הציגה את הדרישה לכך.

על פי פסק הדין, לפני כארבע שנים, לאחר שחרורן מצה"ל, ביקשו התובעות לצאת לטיול בדרום אמריקה והגיעו אל סניף "איסתא ישראל" ברעננה, שם הסבירו לסוכנת הנסיעות את רצונן, ורכשו באמצעותה כרטיס טיסה מישראל לברזיל וכרטיס חזרה ממקסיקו לישראל. השתיים תכננו לנחות בברזיל, להמשיך את טיולן בפרו ובצ'ילה ולסיים אותו במקסיקו, משם לחזור לישראל – טיול של ארבעה חודשים.

השתיים טענו כי במהלך פגישתן עם סוכנת הנסיעות, שאלו אותה האם הן צריכות לרכוש כרטיס מברזיל לפרו מראש, שמהווה בעצם אסמכתא ליציאה מברזיל, אך לטענתן סוכנת הנסיעות אמרה שכרטיס ממדינה אחת בדרום אמריקה לאחרת ניתן לקנות במקום ואין צורך להזמינו מראש.

עוד נכתב בפסק הדין, כי כאשר התובעות הגיעו לשדה התעופה בריו דה ז'נרו שבברזיל וניגשו לעמדת בידוק הדרכונים, הן נלקחו לצד על ידי שוטרים והוסבר להן לראשונה כי מאחר שאין בידיהן כרטיס יציאה מברזיל ומאחר שהטיול שלהן הינו ארבעה חודשים, כאשר על פי החוק בברזיל מותן להן לשהות רק שלושה חודשים, הן אינן רשאיות להיכנס למדינה.

התובעות הועלו על ידי השוטרים לטיסה חזרה למדריד, ושם הוצאו על ידי שוטרים מקומיים מהמטוס ונלקחו לתא מעצר בשדה התעופה, ולאחר מכן הועלו על טיסה לישראל. המזוודות של התובעות הוחזרו אליהן רק לאחר חמישה ימים.

בפסק הדין, קיבל השופט את גרסת התובעות שטענו כי במשרד הנסיעות לא הוצגה בפניהן הדרישה לרכוש כרטיס יציאה מברזיל. עוד טענו השתים, כי כאשר פנו אל סוכנת הנסיעות שלהן ומנהלת סניף רעננה של החברה לאחר שחזרו לארץ, טענו האחרונות כי מדובר בכשל של השלטונות וכי התובעות נחשדו כבלדריות סמים ואחת מהן אף כינתה אותן "מעופפות".

השופט קבע כי הייתה בחובתה של סוכנת הנסיעות להציג להן את כל המידע הדרוש, כאשר חלק ממנו הוא חובת רכישת כרטיס היציאה מברזיל, שנדרש מהן על מנת להיכנס למדינה מלכתחילה. בשל כך פסק פיצויים של כ-17,783 שקלים לכל אחת משתי התובעות (בנוסף להצמדה וריבית), כמו כן חייב את הנתבעת בהוצאות המשפטיות.

מחברת איסתא ישראל נמסר: "החברה עיינה בקפידה בפסק הדין, אשר הקביעות והאמירות בו מנוגדות לחובות המוטלות עליה כסוכנות נסיעה בחוק ובפסיקה. החברה שוקדת בימים אלו על הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי לשם תיקון עיוות הדין שנגרם לה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר