איליי פרנס. צילום פרטי
איליי פרנס. צילום פרטי

בנה בן העשר של מיטל פרנס אושפז בגלל ספריי שלג, הפוסט שלה הפך לויראלי

איליי פרנס בן ה-10 אושפז בבית החולים מאיר, כתוצאה מפגיעה בעיניו שנגרמה מספריי שלג בערב יום העצמאות. פוסט בפייסבוק שכתבה אמו על הסכנות בספריי, הגיע לאלפי שיתופים. "חשוב לי שכל הורה יידע", אומרת מיטל

פורסם בתאריך: 14.5.19 20:33

איליי פרנס בן ה-10, בנה של מיטל פרנס מאבן יהודה, היה אחד מאלפי ילדים שהשתמשו בערב יום העצמאות האחרון בספריי שלג. בניגוד לרובם, הוא אושפז בבית החולים כתוצאה מהשימוש בספריי כשהוא סובל מכוויות חמורות בעיניים ופגיעה בקרנית. פוסט שהעלתה אמש אמו, שמדבר על הסכנות בשימוש בספריי, הגיע לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות, וזכה להתעניינות בתקשורת המקומית והארצית.

"הבן שלי כמו רוב ילדי ישראל בגיל הזה היה עסוק במלחמות ספריי שלג עם חברים שלו מחוץ למתחם החגיגות בערב יום העצמאות באבן יהודה", סיפרה מיטל לצומת השרון, "שם אסור להכניס את זה למתחם הסגור. לא זיהינו משהו חריג בזמן החגיגות. בסביבות השעה 23:00 חזרנו הביתה, ואחרי כמה דקות הוא התחיל להתלונן שצורבות לו העיניים. חשבנו שזה כלום, שטפנו, שמנו לו קומפרסים של תה, אבל הכאבים הלכו וגברו עד שזה הגיע לצרחות אימים. נסענו למיון בבית החולים מאיר, ושם התברר שזה הרבה יותר חמור ממה שיכולנו לדמיין. הוא אובחן עם כוויות קשות בעיניים, פצעים ובצקות. אישפזו אותו. שלושה ימים הוא שכב שם עם כאבי תופת, הוא היה בכאבים איומים. קיבלנו טיפול צמוד ומסור ממחלקת העיניים. אתמול שחררו אותנו אחר הצהריים לאחר שהעיניים שלו הבריאו. הוא מקורקע בבית, אסור לו לחזור עדיין לבית הספר, אבל הוא מחלים".

מה הדבר הראשון שחשבת עליו כשיצאתם מבית החולים לאחר האשפוז?

"שאני חייבת לדאוג שלא יהיה שום הורה במדינת ישראל שלא יידע מזה, כדי שזה לא יקרה לעולם לילד אחר. מתברר שבכל ערב יום העצמאות מגיעים עשרות ילדים עם מקרים דומים לבתי החולים, וזה מדהים שאף אחד עדיין לא הרים את הכפפה ודאג שלא יהיו אמא ואבא בישראל שלא יידעו על הסכנות של הספריי. לא התעסקנו בזה בכלל כל תקופת האשפוז, רק חיכינו לשמוע בשורות טובות ולראות שהוא מרגיש טוב. רק אתמול בלילה התפניתי לכתוב את הפוסט. לא לקח יותר מכמה דקות להבין מה זה עשה, זה פשוט היה טירוף. זה רק חיזק את הידיעה שלנו ואת הרצון להעביר את זה הלאה. אני חושבת שזו מטרה חשובה ושהגיע הזמן למגר את הדבר הזה. אין שום היגיון שיהיה קשר בין יום העצמאות לספריי שלג. ואני מקווה שהוא הילד האחרון".

מלבד הסברה בתקשורת, מה אתם מתכננים לעשות?

"כרגע שום דבר, כרגע לחזור לשגרה הביתית שלנו והשקטה עד כמה שאפשר. אני חושבת שעשינו את שלנו הרבה מעבר למה שמצופה. אני כן סמוכה ובטוחה ששבוע שבועיים לפני יום העצמאות הבא, אני אדאג להעלות את הפוסטים ואת האייטמים המתאימים, ואז התפקיד שלנו יגיע, להזכיר את זה לכולם. אני לא מתכוונת להילחם עכשיו ביבואנים. המטרה שלי בסופו של דבר הוא שהורים לא יקנו לילדים ספריי שלג, אני בטוחה שכל ילד בר דעת שישמע את הסיפור הזה עד הסוף ויקדיש לזה עשר דקות של הקשבה אמיתית, הוא יימנע מכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר