צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חשד לחשיפה לחצבת במרכז פוזין ברעננה

משרד הבריאות אישר היום מקרה של חשד לחשיפה למחלת החצבת באחת המרפאות במרכז. מהמשרד נמסר כי הנושא נמצא בחקירה אפידמיולוגית וכי אזרחים ששהו במקום ואינם מחוסנים, מזומנים באופן פרטני לקבלת חיסון מונע

פורסם בתאריך: 16.5.19 17:04

משרד הבריאות אישר הבוקר מקרה של חשד לחשיפה למחלת חצבת במרכז פוזין, הנמצא ברחוב אחוזה 124 ברעננה. המקרה התרחש ביום ראשון האחרון, 12 למאי, בשעות הבוקר, במרפאתו של דוקטור דוד פיין, שעובד כרופא ילדים במרכז. במשרד הבריאות אומרים כי המקרה נמצא בחקירה אפידמליוגית מקיפה, במסגרתה מזומנים באופן פרטני אנשים בריאים שאינם מחוסנים, ששהו במקום וקיים חשש שנחשפו לחצבת, זאת לצורך קבלת חיסון מונע במסגרת חלון הזמן המומלץ.

כזכור, על פי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו לאחרונה, מחודש מרץ 2018 ועד המקרה שאושר היום ע"י משרד הבריאות, התגלו ברעננה שבעה מקרים של חצבת.

מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת מאוד ובאחוז קטן מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. הנגיף למחלה, הוא נגיף מורביליווירוס. החצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, גם מספר שעות לאחר שהחולה עזב את החדר. הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע תחלואה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה. יעילות החיסון במניעת חצבת הינה גבוהה מאוד (כ-97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון). במעט האנשים שחוסנו ויחלו בכל זאת במחלה, המחלה צפויה להיות קלה ביחס למחלה באנשים שאינם מחוסנים. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

ממכבי שירותי בריאות, שמפעילה את המרפאה, נמסר: "ילד שהגיע לרופא ילדים במרפאה שסמוכה למרכז הרפואי של מכבי באחוזה. הילד קיבל מנה ראשונה של חיסון חצבת בהתאם לשגרת חיסוני הילדות. כפי שנהוג במקרה כזהכאשר יש מטופל עם חצבת אז מועבר דיווח למשרד הבריאות. מי שבא במגע עם אותו מטופל מקבל ממשרד הבריאות הנחיות כיצד לנהוג".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר