בית הכנסת אדמון ספרא ברעננה. צילום: גוגל מפס
בית הכנסת אדמון ספרא ברעננה. צילום: גוגל מפס

תפילה מיוחדת ברעננה בגלל קיום אירועי האירוויזיון בשבת, "כדי למנוע מכה על העם"

בית הכנסת אדמון ספרא של קהילת אחות רעים בשכונת לב הפארק ברעננה, יצטרף לבתי כנסת ברחבי הארץ שיקיימו תפילה מיוחדת. מטרתה, לדברי רב הקהילה, היא "למנוע מכה או צרה בעקבות חילול השבת"

פורסם בתאריך: 16.5.19 15:10

הרב יעקב נדב, רב קהילת "אחוות רעים", שמתפללת בבית הכנסת אדמון ספרא בשכונת לב הפארק ברעננה, הודיע כי יצטרף היום לעשרות בתי כנסת ברחבי הארץ בתפילה מיוחדת, בשל קיום אירועי האירוויזיון בשבת.

היוזמה לתפילה הגיעה בעקבות פנייתם של הרבנים חיים קנייבסקי וגרשון אדלשטיין, מבכירי הרבנים במפלגת דגל התורה, שטענו במכתב פתוח כי עקב קיום אירועי תחרות הזמר הבינלאומית ביום שבת הקרוב, מהווים סכנה לכל תושבי עם ישראל, וקראו לבתי הכנסת ברחבי הארץ לקיים תפילת סליחות ובקשת רחמים.

"הרב קנייבסקי כתב מכתב שבעקבות חילול השבת הגדול שקורה לצערנו בתל אביב, אז יש על עם ישראל קטרוג, דין קשה", אומר הרב יעקב נדב, "כדי שלא יהיה על עם ישראל קטרוג, הוא ביקש שייכנסו כל עם ישראל לבתי הכנסיות לתפילה. הוא ביקש שהתפילה תתבצע בחצות הלילה, אך בבית הכנסת שלנו, לאחר התייעצות עם הרב של רעננה, הרב פרץ, החלטנו לאפשר לציבור תפילה בשעה נוחה יותר, ב-21:00 בערב".

מה זה אומר קטרוג?
"בשמיים יש על עם ישראל דין קשה, שאנחנו יכולים לקבל מכה או צרה כעם, ומטרת התפילות זה למנוע את זה".

אבל הגמר עצמו לא מתקיים בשבת, אלא בצאת שבת, בשעה 22:00.

"אבל כל ההיערכות לאירוויזיון נערכת בשבת, יש הפנינג מאוד גדול סביב זה. נשתדל לפחות בתפילות שאנחנו נעשה את שלנו. אנחנו לא יכולים לעשות משהו בנידון, אבל להתפלל יכולים".

התפילה תתקיים היום, 16 במאי, בשעה 21:00, בבית הכנסת אדמון ספרא ברחוב סייפן 10 ברעננה. עזרת הנשים תהיה פתוחה, ויוגש כיבוד קל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר