הרב ברלנד. צילום אילן אסייג
הרב ברלנד. צילום אילן אסייג

בעקבות מחאה: בוטל שיעור תורה של הרב ברלנד ברעננה

השיעור היה מיועד להתקיים הערב בבית פרטי ברעננה עם הרב שהורשע בעבר בעבירות של מעשה מגונה, אך בוטל לאחר שתושבים הודיעו כי יקיימו משמרת מחאה מחוץ לבית

פורסם בתאריך: 20.5.19 20:41

שיעור תורה עם הרב אליעזר ברלנד, שהיה מתוכנן להתקיים בשעה 23:00 הלילה בבית פרטי ברעננה, בוטל לאחר שעשרות תושבים הביעו את מחאתם והכריזו כי יקיימו משמרת מחאה מחוץ לבית בו היה מיועד להתקיים השיעור. על פי ההזמנה שהופצה בקרב תושבי העיר, השיעור היה מיועד ל-15 איש לכל היותר, ותמורת ברכה, ייעוץ ותיקון התבקש תשלום של 500-400 שקלים לנפש.

לאור מחאת התושבים, התושבת שבביתה אמור היה להתקיים השיעור הכריזה כי השיעור מבוטל, ובעקבות כך בוטלה גם המחאה שהיייתה מיועדת להתקיים מחוץ לביתה. כזכור, הרב אליעזר ברלנד הורשע בחודש נובמבר 2016 בשתי עבירות של מעשה מגונה ועבירת תקיפה, ובית המשפט גזר עליו 18 חודשי מאסר.

"קודם כל השיעור של הרב וקבלת הנועצים בוטלו בעקבות התעניינות של עשרות אנשים במחאה", אמרה אחת ממארגנות המחאה, "אני חושבת שאנחנו עדים לכך שיש מודעות שהולכת ועולה. לא יודעת אם לפני עשרים שנה המקרה היה קורה, הייתה תגובה קהילתית כה נחרצת. הקהילה שלנו נמצאת במצב טוב, מבינה את המשמעויות.

יש כאן הגנה על אנשים, גם מנפגעים פוטנציאליים נוספים שלו, ראינו כבר שפוגעים חוזרים לתת שיעורים כדי לצבור לעצמם חסידים אבל גם כדי לקבל לגיטימציה על המעשים שביצעו. הסיפור של לתת שיעורים ולקבל לגיטימציה רוחנית הוא מאוד חשוב להם. המטרה שלנו זה לחסוך נפגעים נוספים ולחסוך מנפגעות קודמות לראות שנותנים גב לעברייני מין ולפוגעים שלהם, וזה מעודד אותן להיפתח ולספר ולקבל עזרה. הסביבה החברתית זה משהו שמאוד עוזר למנוע פגיעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר