מימין: הרכב הבוער על כביש 4, דודו לוי (ימני), רוני הבר, אלי ליאני. קרדיט: פרטי
מימין: הרכב הבוער על כביש 4, דודו לוי (ימני), רוני הבר, אלי ליאני. קרדיט: פרטי

דרמה: אחיו של גיבור הפיגוע מרעננה הציל נוסעת מרכב בוער

תושב העיר דודו לוי, לצד אזרח נוסף, הציל בחודש שעבר את חייה של רוני הובר לאחר שרכבה התהפך ועלה באש על כביש 4. השבוע השלושה נפגשו לראשונה מאז האירוע. דודו הוא אחיו של ישי לוי, שנטרל מחבל בפיגוע ברעננה בשנת 2015

פורסם בתאריך: 30.5.19 15:01

דודו לוי, תושב רעננה, היה מעורב יחד עם אזרח נוסף, אלי ליאני מבת ים בחילוץ נהגת מרכבה הבוער על כביש 4 לכיוון דרום, בסמוך למחלף בר אילן. הרכב, שהתהפך כתוצאה מתאונה לאחר שככל הנראה פגע בקיר ההפרדה בין הנתיבים והוסט לשוליים, היה מוטל על שולי הכביש כשבתוכו נמצאת רוני הובר בת ה-24 מנס ציונה, כשהיא סובלת משברים באגן הירכיים וחתכים ברגלה. לוי, נהג מונית במקצועו, היה בדרכו לשדה התעופה במסגרת עבודתו, כאשר הבחין ברכב הבוער בשולי הכביש. דודו הוא גם אחיו של ישי לוי, שבלם בגופו את המחבל בפיגוע הדקירה ברחוב אנילביץ ברעננה בשנת 2015. השבוע נפגשו השלושה לראשונה מאז האירוע הדרמטי.

"זה היה ב-19 באפריל, אני נוסע לאורך כביש 4 לכיוון דרום בשעה ארבע בבוקר בערך", סיפר דודו לוי לצומת השרון, "הסעתי נוסעים מרעננה לנתב"ג, ואני רואה מרחוק אש בשוליים, זה היה קצת אחרי המפעל של קוקה קולה בסמוך למחלף בר אילן, פתאום רואה חלקי רכב פזורים על הכביש. ראיתי מולי מישהו ליד רכב בוער והפוך שמנסה לחלץ את הנהג או הנהגת שהיו כלואים בפנים. אמרתי לנוסעים שלי שאני עוצר את הרכב. רצתי לכיוון הרכב הבוער כדי לפתוח אותו ולראות מה קורה שם. הבחור השני שהיה שם, אלי ליאני מבת ים, נהג שהגיע לשם רגע לפני, ניסה לשבור את החלון של הרכב הבוער עם הרגל ולא הצליח. ניסיתי לפתוח את הדלת של הנהג ומשכתי אותה. האוטו כולו היה אש, ובגלל שהאוטו היה רותח, קיבלתי כוויות בכריות האצבעות כשפתחתי את הדלת. אני ואלי שלפנו את רוני החוצה. שניות אחרי שהוצאנו אותה מהרכב האש התפשטה לפנים הרכב".

הרכב הבוער של רוני הובר. קרדיט: פרטי

הרכב הבוער של רוני הובר. קרדיט: פרטי

מה היה המצב שלה?

"היא הייתה מעורפלת הכרה. יכול להיות מהטראומה, יכול להיות מהתאונה עצמה. שמתי עליה שמיכה, ראיתי שהיא בסדר. היא התקשרה לאבא שלה שיבוא, ובגלל שהיו לי נוסעים הייתי צריך להמשיך לנסוע".

ואיך המשפחה יצרה איתך קשר?

"אלי, הבחור שהיה איתי ועזר לי לחלץ אותה, זכר שאני נהג מונית מרעננה והוא התקשר למחרת לכל נהג מונית ברעננה עד שהוא הגיע אליי. ואז הוא העביר את הפרטים שלי לאבא של רוני, ארנון, שיצר איתי קשר והודה לי וביקש להיפגש. אמרתי לו שקודם כל שהיא תבריא מהפציעה שלה, זה הכי חשוב".

ביום שלישי השבוע, לאחר תקופה בת חודש בה החלימה רוני הובר מפציעתה, היא נפגשה לראשונה בליווי משפחתה עם לוי וליאני שהצילו אותה מהרכב הבוער, במסעדה בבת ים לסעודת הודיה והענקת שי מטעם המשפחה. לאחר הפגישה, פרסמה רוני פוסט בעמוד הפייסבוק שלה שזכה לתהודה רבה:

"19.4.19 בערך בשעה 4:00 עברתי תאונה. תאונה שיכולה להיות בסרטים, כזאת שאומרים עליה ״לי זה לא יקרה״.  אז לי זה קרה.
התהפכתי עם הרכב, הייתי לכודה בתוכו כשהוא עולה באש. וכמו בסרטים, השניים שבתמונה הגיעו למקום, אלי (שעבר שם בדרך לביתו) ודודו (הוא נהג מונית, שלקח אנשים לשדה התעופה), בלי לוותר, הם לא הלכו עד שהצליחו להוציא אותי מהרכב, וכל זה כשהוא עולה באש. ממש כמה שניות אחרי שהוציאו אותי מהרכב הוא התפוצץ. כל המילים שבעולם לא יוכלו לתאר את ההערכה והתודה שאני חייבת להם. תודה שאתם קיימים, תודה שאלוהים שלח אתכם דווקא בזמן הזה, תודה שהצלתם לי את החיים, תודה שאתם המלאכים שלי לנצח".

מימין: דודו לוי, רוני הובר, אלי ליאני. קרדיט: פרטי

מימין: דודו לוי, רוני הובר, אלי ליאני. קרדיט: פרטי

השי שהוענק לאלי ליאני ודודו לוי ממשפחת הובר. קרדיט: פרטי

השי שהוענק לאלי ליאני ודודו לוי ממשפחת הובר. קרדיט: פרטי

"במזל רוני יצאה מזה בזול", סיפר אביה, ארנון הובר, "ככל הנראה מה שקרה, כך אומרים הבוחנים שהגיעו לזירה מטעם המשטרה, זה שרוני סטתה מהנתיב השמאלי ופגעה בקיר ההפרדה בין הנתיבים, כתוצאה מכך הרכב התהפך, עף ונחת על הגג בשוליים והחל לבעור. כתוצאה מהפציעה שלה, היא התניידה בחודש האחרון עם הליכון ולפני כמה ימים החלה להתנייד בכוחות עצמה ללא ההליכון. אני שוטר מתנדב וחובש קרבי, אני תמיד עוצר בתאונות ועוזר לאנשים. עד היום כשעזרתי לאנשים, תמיד חשבתי על הבן אדם עצמו ולא על המשפחה. הפעם כשהייתי בצד השני, הבנתי כמה הם עזרו לי. אם הם לא היו שם היא הייתה נשרפת למוות. הם פשוט הצילו את כל המשפחה המורחבת שלי. הם מלאכים. הצילו את העולם שלי. אנו חייבים להם את חיינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר