החתולה שושי עם בגד הים. קרדיט: המרכז הוטרינרי רעננה
החתולה שושי עם בגד הים. קרדיט: המרכז הוטרינרי רעננה

הבעלים הופתעה לגלות: החתולה אכלה לה את בגד הים

התושבת מיהרה למרכז הווטרינרי רעננה, שם הורדמה החתולה וטופלה להוצאת הגוף הזר. ד"ר עופר צדוק, מנהל המרכז: "זה מקרה לא נפוץ בקרב חתולים, זו סכנת חיים של ממש"

פורסם בתאריך: 30.5.19 15:35

תושבת רעננה נדהמה לגלות אתמול (רביעי), כי החתולה שלה, שושי, אכלה חלק מבגד הים שלה – את החוט שמשמש לקשירת החלק העליון בבגד הים. בשל המצב הרפואי המסוכן בו הייתה שרויה החתולה, תושבת העיר הגיעה במהירות עם שושי למרכז הווטרינרי ברעננה, שם קיבל אותה מנהל המרכז, ד"ר עופר צדוק, שהרדים את החתולה, והוציא את החוט ללא ניתוח.

"זו חתולה שיש לה נטייה לאכול כל דבר", מספר ד"ר צדוק, "זה בדרך כלל קורה אצל כלבים, לא אצל חתולים. אנחנו מכירים אותה ספציפית כי כל פעם היא אוכלת משהו אחר ומגיעה עם הפרעות עיכול. הבעלים סיפרה שתחילה היא חשדה כי היא ראתה שהחלק הזה בבגד הים נעלם, ואז היא גילתה לאן זה נעלם באופן נורא פשוט – שרוך בגד הים יצא מהטוסיק של החתולה".

מה הסיכון במקרה כזה?

"זה גוף זר חוטי. זה מקרה שעלול להוות סיכון של ממש. למזלה של החתולה לא היה צורך בניתוח והצלחנו לחלץ את זה. גופים זרים וגוף זר כזה בפרט, הם מסוכנים מאוד, מסכני חיים. זה לא נפוץ אצל חתולים מה שקרה עם שושי. חתול הוא בדרך כלל בררן יותר במה שהוא מכניס לפיו. בדרך כלל כלבים מגיעים אחרי שאכלו גופים זרים, לא חתולים. מה שכן, חתולים כן מתעסקים עם חוטים, וכנראה זה מה שגרם לחתולה הזאת, שידועה בכך שהיא אוכלת מכל הבא ליד, לאכול את החוט".

איך טיפלתם בחתולה?

"היא נכנס לבדיקה כללית. ברוב המקרים של גוף זר חוטי, הוא מסתבך במעיים ובגלל התכווצויות המעי, נוצר סוג של אקורדיון במעי מהגוף הזר וזה מסכן חיים, אפשר למות מזה. אבל במקרה הזה הצלחנו לחלץ את החוט רקטלית ללא ניתוח, וזה נגמר בשלום".

יש לך המלצה לבעלים של בעל חיים שנתקלים במקרה כזה?

"בשום פנים ואופן לא להוציא את החוט בעצמכם. גשו למרפאה וטרינרית, לגורם מוסמך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר