התלמידה יהב ליטרט ממגמת רובוטיקה בחטיבת אלון. צילום באדיבות חטיבת אלון
התלמידה יהב ליטרט ממגמת רובוטיקה בחטיבת אלון. צילום באדיבות חטיבת אלון

תלמידי הרובוטיקה של חטיבת אלון הקימו קו תמיכה לשימוש בסמרטפונים לגיל השלישי

יוזמה מרגשת: התלמידים מפעילים קו תמיכה טלפוני לאזרחים ותיקים, דרכו הם מסייעים להם לפתור בעיות בעת שימוש בטלפון חכם

פורסם בתאריך: 2.6.19 18:18

מגמת הרובוטיקה בחטיבת אלון, יזמה לאחרונה הקמת קו תמיכה טלפוני -"קו הזהב", שעומד לרשות האזרחים הותיקים ברעננה, דרכו הם יכולים להיעזר בתלמידים ולפתור בעיות בעת שימוש בטלפונים חכמים.

"הכל התחיל מיוזמה של תלמידים במגמה, שמורכבת מ-26 תלמידי כיתות ז' ו-ח'", מספרת רודי בוקסנבאום, סגנית מנהלת בחטיבת אלון ומי שאחראית מגמת הרובוטיקה, "עלה רעיון בכיתה שלאנשים מבוגרים קשה לתפעל את הטלפון החכם והם לא מנוסים בשימוש בו ונתקלים פעמים רבות בבעיות בתפעול. כך בעצם הקמנו את הקו הטלפוני. מגיעים אליו דרך המוקד העירוני בטלפון 107, והוא פעיל בימים ראשון – חמישי בין השעות 19:00-16:00. רק צריך לפנות למוקד ולבקש שיפנו אתכם לקו התמיכה לטלפונים החכמים".

איך זה עובד? איפה התלמידים נמצאים?

"בבית, בבית הספר, הם לא צריכים להיות במוקד. יש רשימה של תורנים שנמצאת במוקד. בכל יום, תלמיד אחר במגמה תורן, והוא זמין ועונה לטלפונים שמועברים אליו דרך המוקד".

יש שיתוף פעולה עם העירייה בנושא?

"כן. תחילה הקמנו את הקו לפני פסח, אבל לא הייתה היענות מצד האזרחים הותיקים. יצרנו קשר עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה, ולמעשה התפרצנו לדלת פתוחה. יהודית שורק, שאחראית על רווחה לאוכלוסיה המבוגרת, מקיימת כבר פרויקט במסגרתו קבוצה של אזרחים ותיקים עוברים הכשרה לשימוש בטלפונים חכמים דרך חברת HP. אז נפגשנו עם הקבוצה הזו של האזרחים הותיקים, והעלינו את המודעות אצלם והסברנו להם שקו תמיכה כזה קיים וזמין וזו למעשה הקבוצה הראשונה שנפגשנו איתה והעלינו אצלה את המודעות, וכך התחלנו להעלות את המודעות לגבי קיומו של קו התמיכה, וזה מה שאנחנו ממשיכים לעשות גם עכשיו".

הקו יהיה פעיל גם בחופש הגדול?

"לצערי לא, החל מה-23 ביוני הקו לא יהיה פעיל כי הילדים נמצאים בחופש, אבל החל מתחילת שנת הלימודים הבאה הוא יחזור, ובגדול".

"התפיסה החינוכית של חטיבת אלון מושתת על הכרה בשונות בין התלמידים ועל גישה המאפשרת מתן הזדמנות שווה ואמיתית לכל תלמיד להתקדם ביחס לעצמו ולמצות את יכולותיו", אומרת מתי בורושק, מנהלת חטיבת אלון, "בחטיבה חושבים מחוץ לקופסא והתלמידים מגוייסים גם להתנדב למען הקהילה. התלמידים הקימו את הקו מתוך חשיבה מחוץ לקופסא וגם מתוך חשיבה של תרומה לקהילה ובמקרה זה הגיל השלישי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר