ד"ר אייל דורון צילום עידו איז'ק
ד"ר אייל דורון צילום עידו איז'ק

ביום ראשון ברעננה: מפגש בנושא הורות בדור ה-Z

המפגש הוא שיתוף פעולה של בנק לאומי וצומת השרון. יובל יקיר, מנהל בחטיבה הבנקאית בבנק לאומי, יפתח את הערב וידבר על חדשנות טכנולוגית ושינויים בזירת הבנקאות. במרכז המפגש תעמוד הרצאתו המרתקת של ד"ר אייל דורון

פורסם בתאריך: 19.6.19 15:27

ביום ראשון הקרוב, ה-23 ביוני, יתקיים במרפי'ס בר ברעננה במסגרת שיתוף פעולה בין בנק לאומי לצומת השרון, מפגש מרתק בנושא הורות דור ה-Z. מטרת המפגש היא לתת כלים להורים ליהנות מהורות וחינוך במאה ה-21, ולהתבונן בפרספקטיבה רעננה על הדינמיקה בין הורים לילדי הדור של המאה החדשה.
את האירוע יפתח יובל יקיר, ראש ענף במערך הקמעונאות בחטיבה הבנקאית של לאומי. יקיר ידבר על בנקאות בעידן הדיגיטלי ועל האתגרים אשר מביאים עמם השינויים הטכנולוגיים והקדמה.

יובל יקיר צילום דוברות לאומי

ד"ר אייל דורון צילום עידו איז'ק

במפגש יוכלו המשתתפים ליהנות מהרצאתו של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ומומחה לפתרון בעיות בעולם משתנה, אשר ידבר על תוכן ספרו החדש – "להמציא מחדש הורות וחינוך במאה ה-21", שיצא לאחרונה בהוצאת "כתר" והפך לרב מכר.
"זהו ספר שעבדתי עליו בשלוש וחצי השנים האחרונות", מספר דורון על ספרו. "כדי לכתוב את הספר, ביקרתי ולימדתי בעשר מדינות שונות בעולם וראיינתי 81 חוקרים מובילים בעולם ובארץ, שמתעסקים בסוגיות בנושאים שונים שמטרידים ומעסיקים הורים לילדים בגילאים שונים, כמו משחקי מחשב, שיעורי בית, מוטיבציה פנימית וחיצונית, חופש וגבולות, רגשות אשם הוריים, טיפוח סקרנות, טלוויזיה וטלפון נייד. אני מנסה להציע להסתכל אחרת על ההורות. לא הורות של שחיקה, דאגה ואשמה. הורות של אנשים שהבינו שהם לא מבוגרים מגדלי ילדים, אלא אנשים מתפתחים בעצמם. אני רוצה להגיע למצב של Win-Win, ולא מצב שכולם בו מפסידים, כמו ההורות של היום".
מדוע לדעתך ההורות במצב כזה?
"כי מצד אחד, הילדים כל הזמן מוקפים בכללים, ההורים שלהם בעיקר אומרים להם מה לעשות, איך לעשות ומתי. מתי לקום, מתי להתקלח, מתי לצחצח שיניים, לעשות שיעורים, ללכת לישון. ההורים לא נהנים ונשחקים מזה, והילדים מקבלים חינוך מאוד נוקשה מחשבתית שלא מתאים למאה ה-21. אז שני הצדדים מפסידים. זוהי נקודת המוצא החשובה והעקרונית של ההרצאה. ההורות צריכה לחשב מסלול מחדש ולהתאים את עצמה לעולם המשתנה, כמו הרבה דברים שהמציאו את עצמם. גם החינוך וגם ההורות צריכים להמציא את עצמם באופן דרמטי מחדש".
"דבר נוסף מעניין", אומר דורון, "זה שהורים הם מבוגרים שעובדים בעבודה, ולא פעם הם מלאי יצירתיות בעבודתם. הם מלאי רעיונות והומור, ויש להם דינמיקה מעניינת והם עושים דברים יוצאי דופן, אבל איך שהם מגיעים הביתה, הם נהיים מאוד שחוקים ושפופים. הם לא מביאים איתם את היצירתיות הביתה. ומי סובל מזה? הילדים שלהם. כי מה שהילדים שלהם צריכים, זה ללמוד להיות יצירתיים ופותרי בעיות במאה ה-21. הם לא מקבלים את הדוגמא הנכונה, הם מקבלים את התגובה הלא טובה מההורים שלהם".
מה ההורים יכולים ללמוד בהרצאה שלך?
"הם יכולים ללמוד איך מתחילים להכניס יצירתיות בחיי המשפחה וביום יום, איך להביו שאנחנו יכולים להפוך את תהליך ההורות לטובת עצמנו ולטובת הילדים שלנו, להרגיש פחות אשמים, יותר יצירתיים, יותר ליהנות, ולהפסיק לחפש לגדל את הילדים שלנו דרך קטלוג או איזה מתכון שמישהו החליט עליו. בהרצאה ההורים יוכלו ללמוד כיצד עושים את זה, דרך כלים פרקטיים ומבט רחב על העולם של מה קורה במקומות שונים בעולם: במזרח, במערב, בבתי ספר ובתאים משפחתיים ברחבי העולם. במקביל למתן עצות וכלים פרקטיים אני מספר את סיפורו ילדותו של ג'ק מא מייסד עליבאבא, מדבר על פגישה עם הורים סינים, על הורות בתרבות המערבית, על בתי ספר באירופה. אני מנפץ שלל מיתוסים בהורות כמו למשל שמשחק מחשב מורכב יכול להיות אחד מהדברים הטובים ביותר לילד. אני מעביר להורים המון מידע וכלים שיוכלו להשתמש בהם כדי לשנות את חייהם ואת חיי ילדיהם".

כאמור, את הערב יפתח יובל יקיר. "בהרצאה הקרובה אגע בשני נושאים הקשורים זה בזה, שינויים בהרגלי הצריכה וחדשנות טכנולוגית", אומר יקיר, "לאומי הינו מחלוצי הבנקאות הדיגיטלית כיום בישראל, עם אפליקציה מתקדמת, מוצרים ושירותים דיגיטליים חכמים כמו משכנתא דיגיטלית והפקדת צ'ק בדיגיטל. נקח את PEPPER לדוגמה, הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, המעניק שירות מסביב לשעון, ללא פריסת סניפים, מי חשב לפני 10 שנים שיהיה דבר כזה? אני בטוח לא. המציאות משתנה, העדפות הצרכנים משתנות, והן אלו שמאלצות את הבנקים להשתנות. בדיוק כמו בענפים אחרים, לדוגמה מסחר אלקטרוני או צפייה בטלוויזיה, החברות והבנקים שידעו לזהות את השינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות, לאפשר להם חוויה מותאמת אישית ויוצאת דופן, וכל זאת כשהם המהירים ביותר להשתנות ולהטמיע את המודלים החדשים, הם אלו שיצליחו".
המפגש יתקיים ביום ראשון, 23 ביוני, בשעה 20:30 במרפי'ס בר, רחוב הסדנא 3, רעננה. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר