אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון
אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

בעקבות מצעד הגאווה: יו"ר הסיעה הדתית הגדולה במועצה פרש מהקואליציה

עו"ד אלי אלוש, יו"ר הרשימה הדתית המאוחדת תלה את פרישתו בתמיכת ראש העיר במצעד. "לא אוכל להישאר חבר בקואליציה המאפשרת את פריצת הסטטוס קוו", כתב אלוש במכתב ההתפטרות. שאר חברי סיעתו של אלוש טרם הביעו עמדתם

פורסם בתאריך: 19.6.19 20:20

עו"ד אלי אלוש, יו"ר סיעת הרשימה הדתית המאוחדת, הכריז היום בישיבת המועצה על פרישתו מהקואליציה, זאת עקב מצעד הגאווה שהתקיים אתמול לראשונה ברעננה.

אלוש, שהביע את התנגדותו לקיום המצעד לאורך כל הדרך, הבהיר במכתב אישי לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, כי קיום המצעד ותמיכתו של ראש העיר במצעד הן הסיבות להתפטרותו.

"במשך למעלה מ-70 שנה נבנתה ברעננה תחושה של אחדות ושיתוף פעולה בין דתיים לחילוניים", כתב אלוש במכתב ההתפטרות, "עברנו על הרבה מאוד מכשולים, אבל תמיד ידענו להתגבר עליהם והשכלנו להמשיך לחיות יחד באחווה, שלום ורעות. מבלי להיכנס לתכלית קיומו של מצעד הגאווה, שהתקיים אמש ברחובה של העיר, דעתי ודעת רבני העיר וגדולי ישראל בעניין ידועה וברורה וחד משמעית.

"רבים מתושבי רעננה, חילונים ודתיים, סבורים כי קיומו של המצעד מהווה הפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה חמורה במרקם היחסים שבין דתיים וחילוניים. עצם קיומו של האירוע, הינו המשכו של מדרון חלקלק בו ראש העיר, זונח את תומכיו הגדולים והנאמנים, תוך פגיעה חמורה ומכוונת במעמדם וביכולת השפעתם במועצת העיר. חשוב לציין כי אף ראש עיר לא התיר קיומו של אירוע בסדר גודל כזה מעולם! גם ראש העיר שהיה מהקהילה עצמה.

"לא ייתכן שאתה כראש עיר שאמור לייצג את כלל התושבים, תקדם מהלכים חד כיווניים שאין להם שום קשר לחופש ביטוי ושוויון זכויות. אין לנו שום פריבילגיה להמשיך להישאר חברים בקואליציה שמתעלמת מהדברים הבסיסיים והחשובים ביותר לציבור שבחר בנו, שהפכו אותנו לשותפים בהנהגת העיר.

"לא אוכל להישאר חבר בקואליציה המאפשרת את פריצת הסטטוס קוו, בה ראש העיר פועל בעיר כבשלו, מבלי להתחשב בזכויותינו ובמו ידיו מוריד לטמיון את כל מה שנבנה על ידי קודמיו בעמל רב במשך למעלה משבעים שנה. אני לא רואה כל טעם להעניק לגיטימציה לקואליציה שכזו ולכן אני מגיש בזאת את התפטרותי מחברותי מהקואליציה ומהנהלת העיר עד לתיקון העוול הגדול שנוצר".

אלוש סיים את המכתב בקריאה לחבריו לסיעה, לורן עייאש ודרורה כהן, להצטרף אליו בספסלי האופוזיציה, וציין כי הוא מוכן לשקול בעתיד את חזרתו כל עוד ראש העיר יחתום על התחייבות מפורשת לשמור על הסטטוס קוו באדיקות לאורך שאר הקדנציה שלו, ולהימנע מכל פגיעה נוספת ברגשות הציבור הדתי.

כאמור, אלוש החליט לפרוש מהקואליציה באופן חד צדדי ללא שאר חברי סיעתו, מה שהפחית את מספר חברי הקואליציה במועצת העיר מ-15 חברים מתוך 19 סך הכול, ל-14. שאר חברי סיעתו של אלוש טרם הביעו עמדתם בנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד העם

    לא מסכים איתך לגביי דעותייך על מצעד הגאווה , אך מעריך מאוד על פרישתך! אדם עם עקרונות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר