מחשב. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מחשב. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אינטרנט לשנה ומחשבים באלפי שקלים: תרומת ענק לילדי רעננה

עמותת "מחשב לכל ילד", בשיתוף עם משרד ראש הממשלה ועיריית רעננה, תעניק מחשבים ביתיים ל-23 תלמידים ברעננה שידם אינה משגת. הילדים עברו הכשרה מטעם העמותה, ויזכו לתמיכה טכנית מלאה

פורסם בתאריך: 24.6.19 10:15

עמותת "מחשב לכל ילד" תעניק בשבוע הבא מחשבים ביתיים נייחים ל-23 תלמידים בכיתות ב' – י' ברעננה, שידם אינה משגת, זאת בשיתוף פעולה עם עיריית רעננה ומשרד ראש הממשלה, שמשתתפים במימון.

לקראת התקנת המחשבים בבתי התלמידים, בשבועות האחרונים עברו הילדים, ואף חלק מבני משפחותיהם, קורס נרחב בהיקף של 45 שעות בו הודרכו כיצד להשתמש במחשב. ביום ראשון שעבר (16.06), התקיים הטקס הרשמי לציון סיום הקורס וחלוקת תעודות הגמר, במעמד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא ויו"ר עמותת "מחשב לכל ילד" ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל לשעבר, אריה סקופ.

בעמותה, שפועלת כבר 22 שנים ברחבי הארץ בעשרות רשויות מקומיות כדי לספק מחשבים למשפחות שידם אינם משגת, מספרים כי המחשבים שיגיעו לבתי הילדים הם מחשבים מהמתקדמים בשוק של חברת DELL, שצפויים לשמש את כל בני המשפחה, ולא רק את הילדים. 23 המשפחות נבחרו על ידי ועדת היגוי בעירייה, שכללה נציגים מאגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה, ונציגים מהנהגת ההורים העירונית.

מלבד המחשב החדש, המשפחות שנבחרו יקבלו גם אינטרנט חינם למשך שנה, ותמיכה טכנית טלפונית מלאה למשך שלוש שנים, במהלכן יגיע טכנאי מחשבים מוסמך לביתם לפי הצורך, ללא תשלום. מחיר ההשתתפות מכל משפחה עמד על 270 שקלים, כאשר לדברי העמותה, עיריית רעננה תרמה 300 דולר בגין כל משפחה בפרויקט, ואת שאר הכסף הנדרש מימנו העמותה ומשרד ראש הממשלה.

"רצינו מחשב שנחשב לשיא המודרניות, כדי שהילדים והמשפחות יהיו גאים בו" אמר יו"ר העמותה אריה סקופ, שמתגורר ברעננה, "אנחנו עושים סקרים, ו-90% מהמשפחות בפרויקט קונות מחשב חדש שהמחשב מתיישן, משמע שהרגלנו אותם ולימדנו אותם את חשיבותו של מחשב.תן לאדם חכה, והוא ילמד לדוג. הרעיון שזה מחשב נייח ביתי, זה רעיון מבריק. בטקס הסיום ברעננה התברר שמעל ל-50% מהאמהות, האבות והאחים של הילדים השתתפו בקורס הכשרה ללימודי המחשב. אני רוצה גם לתת מחמאה לראשי הערים שמשתתפים בפרויקט הזה. ראשי ערים בדרך כלל אוהבים לעשות פרויקטים שאנשים רואים כמו מגרש כדורסל חדשני. אבל המחשבים החדשים נמצאים בבתים, אנשים לא רואים את התרומה. עיריית רעננה משתתפת בפרויקט קרוב ל-20 שנה. התפעמתי מהיחס החם שקיים בין האגף לשירותים חברתיים לבין המשפחות שהגיעו לטקס".

אריה סקופ. צילום אייל טואג

יו"ר עמותת "מחשב לכל ילד", אריה סקופ. צילום: אייל טואג

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר