אייל דורון צילום עידו איז'ק

"תלמדו את הילד ערכים, לא כללים"

במפגש שהתקיים השבוע בשיתוף פעולה בין בנק לאומי לצומת השרון, דיבר ד"ר אייל דורון על חינוך בעידן החדש. נציג הבנק, יובל יקיר, דיבר על האתגר בלתאם בין הצרכים הדיגיטליים לאנושיים. בשבוע הבא יתקיים ברעננה מפגש נוסף בסדרה, והפעם: "סבתא וסבא בעולם החדש"

פורסם בתאריך: 25.6.19 17:58

בנוכחות קהל רב התקיים ביום ראשון האחרון ב-"מרפי'ס בר" ברעננה, מפגש בנושא הורות בדור ה-Z. המפגש הוא תוצר של שיתוף פעולה בין צומת השרון לבנק לאומי, ומטרתו הייתה לתת כלים להורים ליהנות מהורות וחינוך במאה ה-21, ולהתבונן בפרספקטיבה רעננה וחדשנית על היחסים בין הורים לילדי דור המאה החדשה. ביום ראשון הקרוב יתקיים מפגש נוסף ביוזמת צומת השרון ובנק לאומי (פרטים בהמשך הכתבה).
את המפגש פתח יובל יקיר, ראש ענף במערך הקמעונאות בחטיבה הבנקאית של לאומי. יקיר דיבר על בנקאות בעידן הדיגיטלי ועל האתגרים אשר מביאים עמם השינויים הטכנולוגיים והקדמה. "אני יכול להגיד שבתור בנק אנחנו מאוד מתקדמים", אמר יקיר, "אנחנו בחזית הטכנולוגית. יש לנו אפילו בנק דיגיטלי שנקרא 'Pepper' ונועד לצעירים, שלא רוצים לפגוש בנק, רוצים למלא את הצרכים שלהם דרך הפלאפון. אבל האתגר שלנו כבנק זה לתאם בין הצרכים הדיגיטליים לאנושיים. זה מאתגר, ואני חייב לומר שאנחנו עושים הרבה כדי לשלב בין שני העולמות. הדוגמא הכי רלוונטית היא משהו שאנחנו עושים לאחרונה ומצליח. היום בבנק לאומי אפשר להגיע לבנק דרך 'הזמן פגישה', כמו בקופת חולים. זה שירות ראשוני, חדשני וטכנולוגי שממש מראה את מה שאמרתי – לנסות להתחבר לצד האנושי, הפגישה פנים מול פנים, דרך הפן הטכנולוגי והחדשני".
לאחר דבריו של יקיר, עלה ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ומומחה לפתרון בעיות בעולם משתנה. דורון דיבר על תוכן הספר החדש שלו – "להמציא מחדש הורות וחינוך במאה ה-21", שיצא לאחרונה בהוצאת "כתר" והפך לרב מכר.

את הרצאתו פתח דורון כאשר דיבר על ג'ק מא, מייסד קבוצת עליבאבא. "ג'ק מא רצה ללמוד אנגלית. הוא היה תלמיד מאוד ממוצע שבקושי שרד בית ספר", סיפר דורון. "הוא הלך למלון היחידי בעיר שלו בסין בו ישנם תיירים דוברי אנגלית, והחליט להוביל את התיירים שם בחינם, כדי ללמוד אנגלית, ועשה את זה חמש שנים רצוף. בבית הספר הוא כמעט שרד, אבל בבית הספר שהוא סידר לעצמו, הוא היה מאוד מתמיד. אנחנו קוראים לזה – 'בית הספר לחלומות שלי'. הדבר הכי נכון זה למצוא איך הכי חשוב לי ללמוד".
במהלך ההרצאה קיים דורון שיח אינטראקטיבי מרתק עם הקהל. הוא הסביר כי ההורים, ובמיוחד אימהות, חווים פעמים רבות אשמה על כך שהם מנהלים קריירה ומפתחים את עצמם במקום להיות בבית עם הילדים, והאשמה הזו גורמת להם לא להיות עצמם בנוכחות הילדים שלהם, מה שמזיק ופוגע לדבריו בתהליך החינוך.
דורון סיים את הרצאתו כאשר הסביר להורים כיצד הורות של כללים וחוקים פוגעת ביצירתיות של ילדיהם: "אתם צריכים לחנך את הילד על פי דרכו ותשוקותיו ועל פי האינטואיציה שלכם בתור הורים", אמר דורון, "כל מה שאתם רוצים זה לגדל ילד בריא, מאושר ופותר בעיות. איך מלמדים את זה ילד? בדיוק לא דרך ההורות הסמכותית. אם אני אגיד לילד מתי ללכת לישון, מתי לראות טלוויזיה, מתי לצחצח שיניים, אני מסרס אותו. תלמדו את הילד ערכים, לא כללים".
ביום ראשון הקרוב יתקיים מפגש נוסף ביוזמת צומת השרון ובנק לאומי, תחת הכותרת המבטיחה – "הורים בגיל השלישי: סבתא וסבא בעולם החדש".
את המפגש יפתח אייל לוי, מנהל אזור השרון בחטיבה הבנקאית בלאומי. "זכינו לחיות בעידן של מהפכה אמיתית, שמשפיעה על כל אורחות החיים שלנו" אומר לוי, "המהפכה הזאת מתקבלת באופן שונה לחלוטין בין כל דור ודור, ועם התקדמות הדורות הקצב של השינויים מעלה הילוך. נושא החדשנות הטכנולוגית לא פסח על הבנקים. במפגש אשפוך אור על הזווית הבנקאית של הבנק המוביל בבנקאות הדיגיטלית בישראל, נדבר על פרויקט 'ישראל IL' שמטרתו לקדם את "חציית הגשר" לעולם הדיגיטלי עבור אלה שזה פחות טבעי עבורם, ועל בתי הספר של לאומי אשר מקנים כלים מקצועיים בקורסים המועברים על ידי מיטב המומחים. לסיום נפתח את השאלה האם כל המאמצים והחידושים יכולים להעניק שירות טוב יותר ללקוח, ונדבר על הדרכים לחבר את הלקוחות ולהתחבר אל הלקוחות לצד האישי והאנושי, בעידן של חדשנות דיגיטלית".
במרכז המפגש תעמוד הרצאתו של ד"ר דורון, שיספר כיצד הפך התפקיד של הסבים וסבתות לדרמטי ומשפיע, והיכן הם יכולים לעזור ולהשלים את חינוך הדור הצעיר, בזמן שההורים הצעירים עצמם מתמרנים בין קריירה למשפחה.
"להורים של ההורים שלנו יש תפקיד מאוד משמעותי", אומר דורון, "הרבה פעמים יש להם את הזמן והסבלנות להסתכל על הדברים, בעוד שהילדים שלהם, הורים צעירים, כל הזמן רצים קדימה ואין להם זמן ונחת. אפשר לעבור מהסבא והסבתא שתמיד כיף איתם, לסבא וסבתא שנותנים לילד להתפתח ולהיות יצירתי. סבא וסבתא שהם מנטורים, שמשלימים מה שלהורים הצעירים, אין זמן או נחת להתעסק בו. חשוב לזכור שגם סבא וסבתא הם אנשים צעירים ומתפתחים. כמו שההורים לא סיימו את חייהם, גם הסבא והסבתא לא סיימו את ההתפתחות שלהם. התפיסה הבין דורית צריכה להשתנות – לכל דור יש מה ללמוד מדור אחר. כבר עברנו את השלב בו זקן השבט צריך רגע לפני מותו להעביר את המורשת. לכל אחד יש מה ללמוד מהאחר".
המפגש יתקיים ביום ראשון, 30 ביוני, בין השעות 12:00-10:00 בקולנוע לב שבמרכז המסחרי מול הפארק ברחוב אחוזה 267, רעננה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר