ליאת גולן ספי עם ה-Noybo. קרדיט: יהודית מוסקוביץ'
ליאת גולן ספי עם ה-Noybo. קרדיט: יהודית מוסקוביץ'

הילד צריך לשרותים ואין? הסיר המתנפח שהמציאה תושבת רעננה כבר נמכר לעשרות אלפי הורים

ליאת גולן ספי נתקלה באותה מצוקה יומיומית שאינספור הורים נתקלים בה: הילד נמצא מחוץ לבית ואין לו איפה להתפנות. אז היא המציאה סיר נייד מתנפח לילדים. 17 אלף יחידות כבר נמכרו במקומות שונים בעולם

פורסם בתאריך: 27.6.19 13:26

את הבעיה הבאה כמעט כל הורה מכיר: אתם מחוץ לבית עם הילדים, בפיקניק, טיול או על הכביש, אין שירותים נורמליים ברדיוס של קילומטרים, והילד מנדנד שהוא כבר חייב להתפנות. אז גם ליאת גולן ספי בת ה-46 מרעננה נתקלה בבעיה הזו, אבל היא החליטה להמציא מוצר שיפתור אותה, ועל הדרך שיווקה אותו לכל העולם ומכרה כמעט 20 אלף יחידות – הכירו את ה-Noybo, הסיר המתנפח הנייד.

"מה שגרם לי להמציא את ה-Noybo, היה מקרה שנתקלתי בו עוד לפני שהפכתי לאמא. זה היה לפני 15 שנה בערך, הבן של אחותי היה בן שנתיים בערך, והלכנו אני ואחותי יחד איתו לאיזו פיצרייה. אני זוכרת שהיא לקחה אותה לשירותים ופשוט חזרה כל כך נסערת, כי השירותים היו נוראים, והילד ממש סבל וזו הייתה חוויה טראומתית עבורו, ילד שנגמל זה עתה מחיתולים. חשבתי לעצמי למה לא יכול להיות פתרון אלגנטי לזה? שירותים כיפים ונחמדים ניידים שאפשר לקחת לכל מקום? אז בדקתי כל מיני תכניות ואופציות, והתחלתי בתהליך רישום פטנט על ה-Noybo".

איך זה פועל?

"המוצר הוא שירותים ניידים המיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שבע. זה למעשה אסלה מתנפחת, שמגיעה עם עשרים שקיות, ואז בכל מקום ובכל רגע נתון אפשר לתת לילד לעשות מה שצריך, מנפחים את ה-Noybo, שמים את השקית, ולאחר מכן קושרים את השקית וזורקים אותה לפח. הילד נשאר נקי, האסלה נשארת נקייה".

ה-Noybo. קרדיט: ליאת גולן שפי

ה-Noybo. קרדיט: ליאת גולן ספי

במשך שנים, ליאת, שעבדה כמנהלת משאבי אנוש בכירה בתחומי המלונאות והמזון, תמרנה בין אימהות לשלוש בנות וקריירה לבין תהליך פיתוח ה-Noybo. היא מספרת כי במהרה הבינה שלא רק השקעת זמן ועבודה קשה נדרשים כאן, אלא גם מקורות מימון נרחבים.

"לפני שש שנים קיבלתי את האישור לפטנט ולפני שלוש שנים הוצאתי את המוצר לאור", מספרת, "ואז התוודעתי לסכומים שצריך להשקיע. כל תהליך הוצאת הפטנט וייצור המלאי הראשון עלה לי בסביבות ה-140 אלף שקלים, שהוצאתי מכספי הפנסיה שלי".

מה בעלך אמר על ההוצאה? לא אמר לך שעדיף לשמור גרוש לבן ליום שחור במקום?

"בעלי אמר שהמוצר מהמם אבל הוא לא היה בטוח שזה ריאלי בכלל. הרי איך אפשר לדעת שזה מצליח? איך אפשר לדעת שההשקעה תחזור? אבל אני עשיתי את זה באמונה מאוד שלמה, וביקשתי ממנו לסמוך עליי".

האמונה של ליאת השתלמה. כבר לאחר העסקה הראשונה, חתמה על עסקת ענק עם חברת החיתולים 'האגיס' על מכירת הסיר המתנפח לצד מוצריה של החברה, וכך החזירה את ההשקעה הראשונית שלה. מאז היא מוכרת אותו באינטרנט, בבתי מרקחת ובחנויות ברחבי העולם: ארצות הברית, קנדה, אירופה ואסיה. מרשת בתי מרקחת בנורבגיה ועד חנויות מקומיות ברעננה, 17 אלף יחידות של המוצר כבר נמכרו. למרות זאת, מאמינה ליאת כי הפוטנציאל של המוצר טרם מיצה את עצמו.

"עד היום אני מתמודדת עם הקושי בשיווק", אומרת, "כי אין לי המון כסף להשקיע בתחום הזה, אז קשה לי לגדול בצורה שאני רוצה לגדול. השאיפה שלי בעתיד היא שאצליח לפתח מוצרים נוספים, כמו Noybo גדול יותר למשל".

איך התגובות עד כה מההורים שקונים את המוצר?

"מהממות.'זה גאוני', 'זה הציל לנו את החיים', 'איך לא חשבו על זה קודם'. התגובות נותנות לי דלק להמשיך הלאה, הפידבקים מצוינים".

יצא לך להשתמש בזה עם הילדות שלך?

"ברור. הן הראשונות. הקטנה שלי בת תשע, ועדיין משתמשת בזה לפעמים כשאנחנו יוצאים לטיולים".

לחצו כאן לאתר המוצר "Noybo"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר