צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

משרד העבודה והרווחה קובע: עד כמה מסוכנים אתרי הבנייה ברעננה?

המשרד פרסם את דירוג בטיחות הבנייה ב-41 רשויות מקומיות ישראל על פי מספר ההרוגים בתאונות בנייה וצווי הסגירה שהוגשו כנגד אתרי בנייה. כיצד מדורגת רעננה לעומת שכנותיה?

פורסם בתאריך: 26.6.19 18:41

משרד העבודה והרווחה פרסם היום (רביעי) את דירוג הרשויות המקומיות בבטיחות אתרי הבנייה, זאת על פי מספר אתרי הבנייה שנסגרו עקב ליקויי בטיחות ומספר המקרים של הרוגים בתאונות בנייה. הנתונים מכסים את כלל צווי הסגירה שהוגשו ב-41 רשויות מקומיות ברחבי הארץ ואת תאונות הבנייה שהתרחשו והובילו להרוגים באותן רשויות, מתחילת שנת 2018 ועד כה.

על פי נתוני משרד העבודה והרווחה, רעננה דורגה במקום ה-11 עם 19 צווי סגירה שהוגשו על ידי פקחי משרד העבודה והרווחה כנגד אתרי בנייה בעיר, בשנה וחצי האחרונות. וכיצד דורגו שכנותיה של רעננה? כפר סבא דורגה במקום ה-19 עם 13 אתרי בנייה שנסגרו, הרצליה במקום ה-22 עם 12 אתרי בנייה שנסגרו והוד השרון במקום ה-31 עם 6 אתרי בנייה שנסגרו. על פי הדו"ח, באף אחת מארבעת הערים לא נרשם מקרה של תאונה באתר בנייה שהובילה למוות.

בראש הטבלה של משרד העבודה והרווחה נמצאת העיר ירושלים, עם 65 צווי סגירה שחולקו מתחילת שנת 2018 ושלושה הרוגים בתאונות בנייה באותה התקופה. בסוף הטבלה נמצאות הרשויות טירת הכרמל ומבשרת ציון, עם 3 צווי סגירה שהוגשו כנגד אתרי בנייה וללא מקרים של הרוגים בתאונות בנייה.

צווי הסגירה שחולקו ברשויות המקומיות ניתנו בגין ליקויי בטיחות חמורים, כגון ביצוע עבודות בנייה ללא מנהל עבודה, הפעלה לא אחראית של עגורני צריח ופיגומים הנבנים בסמיכות לקויי מתח.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התייחס לפרסום הדו"ח: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי הערים להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר