הודעה על אירוע הפתיחה של 'חודש הענווה'. קרדיט: המועצה הדתית רעננה
הודעה על אירוע הפתיחה של 'חודש הענווה'. קרדיט: המועצה הדתית רעננה

סערה ציבורית סביב אירועי חודש הענווה והמשפחה

האירועים נועדו בין היתר "לקדש ערכי משפחה יהודית של אבא ואמא". בעיריית רעננה זעמו על שימוש בלוגו העירייה בפרסום האירועים וטענו כי העירייה לא משתתפת במימונם. מארגני האירועים מכחישים וטוענים ההיפך

פורסם בתאריך: 30.6.19 18:00

המועצה הדתית ברעננה ומינהל הקהילה בעיריית רעננה, הודיעו לאחרונה על קיום אירועי "חודש הענווה והמשפחה", שיחלו במהלך חודש יולי ויכללו שיעורי תורה והרצאות ובין השאר ידגישו את "ערכי המשפחה היהודית והמסורתית שכוללת אבא ואמא". הפרסומים של טקס הפתיחה של אירועי החודש, שהיה מתוכנן להתקיים ב-7 ביולי (וכעת ייתכן שיידחה), גרמו לסערה ציבורית.

במודעה שפרסמה המועצה הדתית על טקס הפתיחה של אירועי החודש, בה נכתב בין היתר כי "שלושה שותפין הן באדם: הקב"ה אביו ואמו", נעשה שימוש בלוגו של עיריית רעננה, שמיקם אותה כאחת ממארגני אירועי החודש לצד המועצה הדתית, האגף לתרבות יהודית והמשרד לשירותי דת. בעיריית רעננה טוענים כי השימוש בלוגו נעשה ללא אישור העירייה, וכי העירייה אינה משתתפת בתקצוב האירועים כלל. מנגד, סגן ראש עיריית רעננה וראש מינהל קהילה, חיים גולדמן, טוען כי מינהל הקהילה, גוף השייך לעירייה, עומד גם הוא מאחורי האירועים לצד המועצה הדתית ומשתתף במימון.

לאחר פרסום המודעה הראשונה על טקס הפתיחה, המועצה הדתית פרסמה מודעה נוספת שמבקשת לא להפיץ את המודעה הראשונה, מאחר שנודע לה כי יהורם גאון, ששמו הופיע על המודעה הראשונה שפורסמה כי היה מתוכנן להופיע בטקס הפתיחה, לא יוכל להופיע כי לא ניתן לכך אישור רישוי ממחלקת הביטחון של העירייה. בסביבתו של גאון אישרו את הדברים.

יהורם גאון. צילום: אייל טואג

בוטלה השתתפותו. יהורם גאון. צילום: אייל טואג

ההכרזה על קיום אירועי החודש זכתה ללא מעט ביקורת ציבורית, הן מתושבים והן מגורמים פוליטיים, שטענו כי מדובר רק בתגובת נגד למצעד הגאווה שהתקיים לראשונה ברעננה ב-18 ביוני.

"אני לא חושבת שדתיים חייבים להוקיע את הלהט"ב, יש עוד דרך", אומרת תושבת העיר, מעיין נהרי, "זו אצבע בעין למצעד הגאווה הראשון שהתקיים ברעננה".

"בהתחשב בעיתוי האירוע וניסוח הפרסום הנלווה אליו, נראה שמדובר בניגוח של הפעילות המבורכת למען קהילת הלהט"ב בחודש הגאווה והסובלנות מזה שש שנים ומצעד הגאווה אותו הובילו בני הנוער בעיר", אמרו בסיעת מרצ, "אנו דורשים הסרת מעורבותה של עיריית רעננה מאירוע זה הן מסיבות ערכיות והן מן הבחינה של התנהלות תקינה".

מנגד, מארגני אירועי "חודש הענווה והמשפחה" טוענים כי מדובר באירועים שתוכננו כבר לפני מספר חודשים, הרבה לפני ההכרזה על קיום מצעד גאווה בעיר. "היוזמה הזו תוכננה כבר כשנכנסתי לתפקיד כבר בסוף שנה שעברה", אומר סגן ראש העיר ואחד ממארגני אירועי החודש, חיים גולדמן, שבמסגרת תפקידו גם אחראי על מינהל הקהילה בעיריית רעננה. "אין לזה שום קשר למצעד הגאווה. אנחנו מתכננים במינהל הקהילה אירועים במבט שנתי, לא במבט חודשי, זה הכל. במסגרת הזו, תוכנן גם החודש הזה, שמטרתו היא להעביר תכנים לקהל שיש לו דרישה לתכנים יהודיים, של משפחה יהודית על פי המסורות היהודיות".

חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

"אין לזה שום קשר למצעד הגאווה". חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

מה יש לך להגיד על הביקורת נגד האירועים? על הטענה שהם נועדו רק לנגח את אירועי חודש הגאווה ואת המצעד?

"אני ממש לא צריך לארגן קונטרה או ניגוח כלשהו. הקונטרה שלי נגד מצעד הגאווה זה החיים הפרטיים שלי, שאני חי לפי ערכים הפוכים מאלו שמצעד הגאווה מייצג".

מארגון הנוער הגאה איגי נמסר: "איגי כארגון הלהט"ב הגדול בארץ צועדת עם אלפי בנות ובני נוער, מתנדבים ומתנדבות באירועי הגאווה מצפון ועד דרום, והיא תמשיך לעשות זאת. שום אירוע נגדי לא יעצור אותנו. אנחנו כאן ובכל מקום. אנחנו נמשיך להילחם נגד להט"ופוביה ובעד קבלה ושוויון זכויות של כולם. מארגני מצעד הענווה לא מבינים שהחופש שלהם לעולם לא יהיה שלם כל עוד אנחנו לא נהיה גם חופשיות וחופשיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילנה

    כל הכבוד על היוזמה המבורכת
    מעניין שמצעד גאווה מעודדים ומצעד ענווה (שאפו על השם) מנגחים

  2. יעקב, רעננה

    למה יש בעיה לארגן אירוע שהוא קונטרה למצעד הגאווה ?
    אם מותר לנציגי הלהט"ב לעשות מצעד, ולעצור את התנועה באחוזה ל6 שעות, למה אסור הדבר למי שמרגיש את ערכי המשפחה המסורתית ?
    הקהילה של המשפחה המסורתית גדולה לאין ערוך יותר מקהילת הלהט"ב, ואסור לסתום לה את הפה.
    תתכבד עיריית רעננה, ותתמוך גם בקהילה הזו.
    נציגי הלהט"ב הפכו מנרדפים לסותמי הפיות הגדולים ביותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר