אורי ברזני עם הרכב של Car 2 Go. קרדיט: פרטי
אורי ברזני עם הרכב של Car 2 Go. קרדיט: פרטי

CAR2GO מגיעה לשכונת נווה זמר. אז מי יוכל לשכור את המכונית שתחנה בשכונה וכמה זה יעלה?

לאחר שהתאכזב ממצב התחבורה הציבורית באזור, פנה תושב השכונה אורי ברזני לחברת התחבורה השיתופית וביקש להציב אחד מרכביה בחנייה שלו

פורסם בתאריך: 2.7.19 14:51

CAR2GO מגיעה לשכונת נווה זמר: חברת התחבורה השיתופית הציבה השבוע את המכונית הראשונה שלה בשכונה, והשביעית במספר בעיר רעננה. מי שאחראי על היוזמה להצבת הרכב בשכונה הוא תושב השכונה אורי ברזני, שנידב את החנייה הפרטית שלו ברחוב נעמי שמר לטובת הצבת הרכב, שלדבריו אמור לספק פתרון פרגמטי וזול למשפחות שאינן מעוניינות להחזיק ברכב שני.

"אני עובד כסגן דובר בבנק ישראל, העבודה שלי היא בירושלים ולרוב אני לוקח את הרכב היחידי שלנו במשפחה", אומר ברזני, "למרות שאני משתדל לנסוע באופן שיתופי כמה שיותר. אבל אשתי, פתאום צריכה את הרכב כדי להקפיץ את הילדים לחוגים, או לנסוע להיפגש עם חברות לדוגמא, אבל הרכב כבר איתי בעבודה, ואין מענה לתחבורה ציבורית בשכונת נווה זמר וסביבתה. מכאן נולד הצורך לרכב שני, אבל בחרתי שלא לרכוש אחד. אני יכול להרשות לעצמי רכב נוסף, אבל הסיבה היא בעיקרה אידיאולוגית. רכב שני יושב לרוב בחניה בחוסר מעש, והזיהום והעומס שהוא מביא איתו מיותרים. החברה הראשונה שפניתי אליה היא CAR2GO שתציב רכב אצלי בחנייה, היו חששות שעלו מצידם בהתחלה, כי השכונה בבנייה, אבל שכנעתי אותם שאני מאמין שיש צורך אמיתי בקרבת המשפחות, בעיקר הצעירות, בשכונה, ושיש כאן מקום להתפתח יחד איתה".

מכונית Car 2 Go בנווה זמר. צילום: אורי ברזני

מכונית CAR2GO בנווה זמר. צילום: אורי ברזני

חברת CAR2GO היא מחלוצות התחבורה השיתופית בישראל, שפעילה כבר למעלה מעשר שנים ומחזיקה במאות רכבים ברחבי הארץ, ושבעה רכבים סך הכול ברעננה, כאשר רוב הרכבים ממוקמים במרכז העיר. שיטת הנסיעה ברכב היא "הלוך חזור" – הלקוח, שמחויב להיות בן 21 ומעלה ובעל רישיון נהיגה בתוקף, נרשם באתר החברה ומספק את פרטי הרישיון וכרטיס האשראי שלו. לאחר מכן, דרך אפליקציית החברה, הלקוח יכול לראות את מיקומי רכבי החברה בעיר המבוקשת, ולהזמין כל אחד מהרכבים האלה לתאריך ושעה לפי בקשתו, כמו קביעת פגישה.

כשמגיעה העת להשתמש ברכב, הלקוח צריך להגיע לרכב ולבצע 'בקרת נזקים', ולבדוק האם ישנם פגמים או פגיעות ברכב שאינן מתועדות. לאחר מכן מקבל הלקוח קוד למכשיר הפלאפון, אותו מכניס לאפליקציה וכך נפתח הרכב לשימוש. המפתח להתנעה, נמצא ברכב עצמו.

וכמה זה עולה? החברה הציבה את רכבה בנווה זמר לתקופת "פיילוט" של שלושה חודשים, במהלכם תספק שימוש ברכב במחירים זולים יותר מבדרך כלל, 9 שקלים לשעת שימוש במקום 17. בנוסף, ישלם הלקוח שני שקלים על כל קילומטר בשימוש עד 50 קילומטרים, ושקל על כל קילומטר מ-50 קילומטרים והלאה. בעת איחור החזרת הרכב או אי החזרת הרכב למקומו, הלקוח ייקנס. בעת תאונה, חלה השתתפות עצמית עד 2,000 שקלים על הלקוח, אך ניתן להימנע מכך בתשלום חודשי של 99 שקלים לחברה שיבטל צורך בהשתתפות עצמית. תומר דריי, מנהל הפיתוח העסקי בחברה, מספר כי לאחר תקופת הפיילוט, בכפוף לכמות הלקוחות וההכנסות מהרכב החדש בנווה זמר, תישקל המשך הפעלת הרכב.

ומי מתדלק? הרכבים מצוידים בדלקן אוניברסלי, הלקוח מחויב להחזיר את הרכב עם רבע מיכל דלק לפחות. כמו כן, הלקוח מקבל זיכוי של עשרה שקלים אם הוא מבצע תדלוק.

מכונית Car 2 Go בנווה זמר. צילום: אורי ברזני

מכונית CAR2GO בנווה זמר. צילום: אורי ברזני

"אני כלכלן במקצועי, ומנסיוני אנשים לא מבינים את היקף העלויות באחזקת רכב שני", מוסיף ברזני, "הרבה אנשים רוכשים רכב שני, במיוחד במקומות עם דירוג סוציו-אקונומי בינוני גבוה, כי הם לא מבינים את העלויות הכרוכות בכך, או שהם לא סומכים כלל על תחבורה ציבורית ועל פתרונות שיתופיים. אם היוזמה הזו תצליח לגרום לאנשים שבאים וחושבים האם לקנות רכב שני, להשתמש בשירות הזה במקום להיכנס להוצאה עצומה, זה יהיה מדהים. עשיתי את שלי. זאת הייתה המוטיבציה שלי מלכתחילה. וזאת לא רק עלות כלכלית, אלא גם סביבתית. זה שרכב אחד יכול לשמש מספר משפחות במקום רכב שני לאותן המשפחות, זאת המטרה בסופו של דבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר