עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

משרד הפנים דחה את השימוע בעניין מעמדה של רעננה כעיר איתנה

השימוע, שהיה אמור להתקיים השבוע, נדחה בחודש ימים. לצד רעננה יעמדו בשימוע שלוש רשויות מקומיות נוספות שעתידן כרשויות איתנות עומד בסימן שאלה

פורסם בתאריך: 4.7.19 19:36

משרד הפנים דחה את השימוע שתוכנן להתקיים אתמול, שלישי, בשעות אחר הצהריים, בעניין המשך מעמדה של רעננה כעיר איתנה. השימוע נדחה ל-7 באוגוסט על ידי משרד הפנים, כאשר במקביל עיריית רעננה ביקשה לדחותו כדי "ללמוד את החומר" ברמה מעמיקה יותר טרם השימוע.

כזכור, שר הפנים אריה דרעי זימן את ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ומנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, לשימוע בסוף חודש מאי האחרון, זאת שלאחר שחשף את כוונתו לבטל את מעמדה של רעננה כעיר איתנה. על פי המכתב שנשלח על ידי משרד הפנים, הסיבה לביטול מעמדה של עיריית רעננה כעירייה איתנה נעוצה בגירעון שוטף בדו"ח הכספי של 2017, שעמד על כ-5 מיליון שקלים בקופת העירייה. על פי פקודת העיריות, גירעון שוטף הוא אחד מהתנאים לפיו משרד הפנים רשאי לבטל ברשות מקומית את המעמד הנכסף של עירייה איתנה.

הזימון לשימוע שנשלח ממשרד הפנים

הזימון לשימוע שנשלח ממשרד הפנים

נכון לשנת 2019, רעננה היא אחת מ-29 רשויות מקומיות שנחשבות ל-"רשויות איתנות" על פי משרד הפנים, לצד שכנותיה כפר סבא, הוד השרון והרצליה. מעמד רשות או עירייה איתנה, מקנה עצמאות רבה: הוא מקנה פטורים מקבלת אישורי הממשלה בנושאים כמו אישור תקציב העירייה, אישור מחיקת חובות ומקנה עצמאות רבה בכל הנוגע לביצוע עסקאות במקרקעין, בין אם מדובר בהשכרה לטווח ארוך או מכירה של קרקעות השייכות לעירייה.

במשרד הפנים מספרים כי רעננה היא אחת מארבע רשויות מקומיות שזומנו לשימוע עקב הפרת התנאים של "רשות איתנה" כאשר האחרות הן חולון, המועצה האזורית דרום השרון והמועצה האזורית רמת נגב. אובדן המעמד של "עיר איתנה", יהפוך את רעננה לתלותית יותר במשרדי הממשלה ובמשרד הפנים בפרט, ויאט תהליכים כמו מכר קרקעות או אישור וניהול תקציבים, ובכך יגרע מכוחה המוניציפלי של עיריית רעננה. בכיר בעירייה מספר כי ביטול המעמד יפגע קשות ברעננה, ויגרום לה לאבד חלק ניכר מההתנהלות העצמאית שלה.

גורמים בעירייה מספרים כי בשימוע,  ראש עיריית רעננה חיים ברוידא צפוי להציג בפני השר את תכנית ההתייעלות בה נוקטת העירייה, שנועדה לשמור על איזון תקציבי ואף להפחית בעומס המלוות (סך ההלוואות שהעירייה לקחה), זאת כדי למנוע את ביטול מעמדה של רעננה כעירייה איתנה. כמו כן, יש לציין, כי בישיבת מועצה שהתקיימה במאי האחרון, גזבר העירייה יוסי מזרחי ציין כי העירייה סיימה את שנת 2018 בעודף של 286 אלף שקלים בקופת העירייה, ולא בגירעון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר