פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה
פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה

האם בקרוב ייגבו דמי כניסה לפארק רעננה?

משרד הפנים מגבש תקנות חדשות, לפיהם פארק רעננה עומד בקריטריונים לגביית דמי כניסה. ההחלטה האם לגבות וממי תהיה בידי העירייה

פורסם בתאריך: 4.7.19 14:43

משרד הפנים מקדם תקנות חדשות שיאפשרו לרשויות מקומיות, לאחר אישור מיוחד ממשרד הפנים, לגבות דמי כניסה לפארקים ציבוריים בשטחן. התקנות החדשות נוגעות רק לפארקים עירוניים העונים על קריטריונים מסוימים, כמו שטח פארק העולה על מאה דונם. פארק רעננה, הממוקם בחלקה המערבי של העיר, עונה על דרישות הסף המופיעות בטיוטת התקנות החדשות, שפורסמה לאחרונה על ידי המשרד לעיון הציבור ולהגשת התנגדויות.

על פי התקנות, רשות מקומית תוכל להגיש בקשה למשרד הפנים לגביית דמי כניסה לפארק, מתושבי הרשות או מתושבי חוץ, או משניהם. בעקבות כך, ועדה מייעצת שתכלול את נציג שר הפנים, נציג מטעם השר להגנת הסביבה ונציג מטעם שר הבינוי והשיכון, תייעץ לשר הפנים האם לתת היתר לרשות המקומית לגביית דמי כניסה. שר הפנים בעצמו, יקבע את גובה דמי הכניסה לפארק, ממי יגבו את דמי הכניסה – תושבי הרשות, תושבי חוץ או מכל המבקרים בפארק, באיזה ימים בשנה יגבו את הכניסה ויוכל להגביל לבחירתו את תקופת הגבייה לזמן מוקצב.

לצורך הגשת בקשה לשר הפנים, על הרשות המקומית לפרסם הודעה על כוונתה לעשות זאת ולאפשר לציבור להעיר ולהתנגד לפחות שלושה שבועות טרם הגשת הבקשה לשר.

משרד הפנים הודיע על כוונתו להתקין את התקנות הנוגעות לגביית דמי כניסה בפארקים ציבוריים, לאחר שמספר רשויות מקומיות הגישו פניות בנושא. עיריית רעננה לא הייתה בין הרשויות הללו.

"עוד לא דנו בזה ברמה העירונית", אומר סגן ראש העיר ניר קריסטל, שמחזיק בתיק פארק רעננה, "בוודאי שאנחנו לא נרצה לגבות כסף מהתושבים שלנו. הפארק קם מכספי התושבים, והסיפור של לגבות כסף מהתושבים שלך על פארק שהוקם מכספם, זה מס עקיף וזה לא הוגן בעיניי. אני חושב שזה לא הוגן, לא הגון ואסור שזה יקרה. לגבי תושבי חוץ – זו שאלה של מינון. אני חושב שזו יותר שאלה של משרד הפנים, שצריך להסתכל מבחוץ ברמת המאקרו ולא ברמה המקומית של הרשות".

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

"בוודאי שאנחנו לא נרצה לגבות כסף מהתושבים שלנו". סגן ראש העיר ומחזיק תיק פארק רעננה ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

"בסוף כשלכולם יהיו פארקים, אז כולם ילכו לכולם. אני אשלם אצלו, הוא ישלם אצלי, לא נצא מזה", מוסיף קריסטל, "בשעתו שהיה פארק רעננה לבד, ושירת את כל תושבי השרון, והיו באמת מעט פארקים, אז כולם באו לפה. היום יש לך פארקים בהרצליה, כפר סבא, הוד השרון. זה כבר פחות רלוונטי. בעבר היה לזה אולי רציונל שהיו מספר פארקים ייחודיים שמעט סיפקו שירות לכולם, היום כשיש פארקים לכולם, זה כבר לא רלוונטי לדעתי".

מעיריית רעננה נמסר: "כשהנושא יעמוד על הפרק נבחן אותו ונקבל החלטות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר