הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון
הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

נתיבי איילון: "ברוידא מעדיף את טובת כמה סוחרים". ברוידא: "התכנית הנוכחית של הנת"צ תגרום נזק בלתי הפיך"

בעקבות פגישה סוערת בנושא הנת"צ בין ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ונציגי משרד התחבורה וחברת 'נתיבי איילון', פרסם כל אחד מהצדדים הצהרה משלו. ברוידא: "סירבתי לקבל את עמדתם". נתיבי איילון: "כל עיכוב הוא פגיעה בתושבים"

פורסם בתאריך: 10.7.19 18:27

פגישה סוערת התקיימה ביום שני השבוע, בין ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ונציגים ממשרד התחבורה ומחברת נתיבי איילון, החברה האחראית על פרויקט 'המהיר לעיר', במסגרתו צפוי להיסלל נתיב התחבורה הציבורית (הנת"צ) ברעננה. במהלך הפגישה הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על מתווה מתאים לסלילת הנת"צ, שכזכור על פי התכנית המקורית, תוכנן להיסלל לאורך רחוב אחוזה.

אמש, יממה לאחר הפגישה הסוערת בין הצדדים, פרסם ברוידא את תגובתו בעמוד הפייסבוק שלו. "כמי שקיבל את המנדט מהציבור לעמוד בראשות העיר", כתב ברוידא, "סירבתי לקבל את עמדתם של הבכירים ממשרד התחבורה ונתיבי איילון, כי אני מחויב לחתימה של ההנהגה הקודמת בראשות העיר על התכנית שגובשה לנתיב התחבורה הציבורי באחוזה. הבהרתי כי ההחלטה התקבלה לפני כשנתיים, במחשכים, בחוסר שקיפות, בהסתרת המידע מתושבי העיר ומחברי מועצת העיר. עם זאת עליי להדגיש, כי אני בעד תחבורה ציבורית טובה ונגישה, אבל לא כמו זו המתוכננת נכון לעכשיו הכוללת סגירת כניסה מאחוזה ל-17 רחובות, שתגרום לנזק בלתי הפיך לרעננה. מדובר בפרויקט הגדול והנרחב ביותר ברעננה. לא אתפשר על מציאת מתווה שיתאים לאופי העיר ולצרכי התושבים. זו הסיבה שהוריתי על פתיחת התכנון וחשיבה מחודשת. נגבש פתרון מיטבי ונכון לעיר".

גם בנתיבי איילון לא נשארו חייבים, ופרסמו את התגובה הבאה: "כל עיכוב בפרויקט לאומי חשוב זה מהווה בראש ובראשונה פגיעה בתושבים. זה לא מספיק רק לומר ש"רוצים תחבורה ציבורית". צריך גם מעשים. לבקשת ראש העיר נבחנו כל האופציות ליצירת העדפה לתחבורה ציבורית עבור תושבי העיר והתקבל מענה לכל הטענות שהעלה. אם לא יעשה דבר, בעוד כמה שנים תושבי רעננה לא יוכלו לצאת מהחניה שלהם עם רכבם הפרטי בגלל שפקקי התנועה יגיעו לפתח ביתם. ואז יצטרך ראש העיר להסתכל לתושבים בעיניים ולהסביר להם, למה הם נמצאים במצב כזה של פקקי תנועה אין סופיים. בהתאם לכך, סיכמנו עם ראש העיר כי יחזור אלינו תוך שבועיים ויציג את הפתרון שלו לבניית הנת"צ. לכל הגורמים ברור כי בניית נת"צ בעיר היא חובה ולכן גם העירייה חתמה על הצטרפות לפרוייקט קריטי זה. הפרויקט מוכן ותוקצב, אנו מצפים שהעירייה תעמוד בהתחייבות שלה ונצא לדרך. צר לנו שראש העיר מעדיף את טובתם של מספר בודד של סוחרים על פני עשרות אלפי תושבים ברעננה. פרויקט מהיר לעיר כולל 17 ערים, אשר ייתן מענה לצרכי התחבורה של תושבי המטרופולין וייצר רשת נתיבי תחבורה ציבורית בכל מטרופולין תל אביב. הפרויקט יצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה הכוללת העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים שדרוג המרחב הציבורי וסביבת התחנות לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. הפרויקט הוא האופציה היחידה שתאפשר אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי אל מול עומסי התנועה ההולכים וגדלים בישראל".

המחלוקת בנושא הנת"צ בין עיריית רעננה לבין חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה נמשכת כבר מספר חודשים. בחודש מרץ, פרסמנו לראשונה כאן ב-"צומת השרון" כי תכנית הנת"צ המקורית הוקפאה על ידי העירייה, וכי העירייה החלה בתכנון מחדש של הפרויקט. ברוידא אמר מספר פעמים כי אין עירבון לכך שהנת"צ יעבור בוודאות באחוזה, וכי התכנית עצמה לא תצא לפועל עד שלא יתקבל מתווה מוסכם לפרויקט שימנע פגיעה בתושבי העיר. מנגד, הופעלו לחצים על העירייה מצד משרד התחבורה להתחלת העבודות בפרויקט הנת"צ ברעננה. שר התחבורה לשעבר ישראל כץ, אף הצהיר בחודש אפריל האחרון כי ה-"נת"צ לא יבוטל ויעבור באחוזה".

בהמשך לפוסט שפרסם הוסיף ברוידא: "תכנית הנת"צ אושרה בחוסר שקיפות כשאף אחד, לא הציבור ולא חברי המועצה הכירו את העובדות. במהלך קמפיין הבחירות שלי חשפתי את הנושא לעיני הציבור. הנת"צ במתכונתו הנוכחית לא מתאים לאופי של רעננה ולצרכי התושבים, לא מתאים לצפיפות בעיר ולא יהיה זה נכון ביום אחד לשנות את כל הסדרי התנועה בעיר. ביטול הפניות באחוזה באופן בלתי הפיך יביא לכך שתושבי הרחובות הסמוכים יאלצו לנסוע מרחק רב על מנת להגיע לבתיהם, וחלק גדול מהרחוב יהיה סגור למעבר גם בשעות בהן הנת"צ אינו פעיל וגם בסופי שבוע. חשוב להדגיש – אני לא נגד תחבורה ציבורית. אני תומך בתחבורה ציבורית הנותנת מענה מלא לצרכי התושב.

"מרכיב של נת"צ בלי תכנית תחבורה ציבורית כוללת וארוכת טווח אינו נותן מענה. התכנית צריכה לכלול מערך שאטלים ברחבי העיר, רכבת קלה עתידית וראיה כוללנית של פתרונות עבור כלל הציבור. כל החלטה שנקבל היום יש לה השלכה משמעותית לעתיד. לכן יש לשקול את הפרטים לעומק, לשתף את הציבור ואת כל הגורמים בעלי העניין, ולא להיכנע ללחצים של לוחות זמנים שמנסים להפעיל משרדי הממשלה. אנחנו נמצאים בהליך של גיבוש החלופות ולמידה ייסודית של הנושא. לאחר מכן, אני מתכוון להציג את התכנית המלאה באופן גלוי ושקוף לכלל הציבור ולאפשר לכולם לשאול שאלות ולהעיר הערות. שקיפות מבחינתי זו דרך חיים ואני מיישם אותה בפועל. זו לא רק סיסמא. הטיעון שמנסה משרד התחבורה להציג לפיו השלטון הקודם חתם על התכנית אינה עוברת מבחינה ציבורית כיוון שלא היה יידוע ציבור לגבי פרטי התכנית. כשניסיתי כחבר מועצה לקבל מידע – מנעו זאת ממני.

"אין היום בפועל שר במשרד התחבורה שיכול לקבל החלטות. אנו בימים של ממשלת מעבר. זה בדיוק הזמן לקיים דיונים משותפים ולהגיע לפתרונות מקובלים על כולנו. לחץ הזמנים שמנסה משרד התחבורה לכפות עלינו לא ישנה את העובדה שהנושא הוא בעל חשיבות גבוהה מדי בשביל להקל בו ראש. אנו נבחן כל פרט ופרט לעומק ולא נתפשר. ישנם היום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים הנותנים מענה לניתוב התנועה על פני סגירת רחובות בשינויי תשתיות. את כל הנושאים האלו יש לבחון טרם קבלת החלטות, אחרת זה יהיה בכייה לדורות. אני כראש עיר מחויב לתושבים שלי ולא לתכנית של משרד כזה או אחר ואעשה רק מה שנכון עבור תושבי רעננה".

ממשרד התחבורה נמסר כי לא תימסר תגובה מטעמם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נחמיה תנא

    אנו לכודים במעגל קסמים. התושבים נאלצים להשתמש ברכביהם הפרטיים לכל נסיעה, מכיוון שהתחבורה הציבורית אינה זמינה ואינה אמינה, (ולא נזכיר כאן את אי הזמינות בשבתות וחגים). מאידך (לפחות לטענת משרד התחבורה), התחבורה הציבורית אינה מתפקדת היטב בגלל הרכבים הפרטיים והנתיבים הבלתי מספיקים. אני מאמין כי ראש העיר פועל כאן מתוך אינטרס טהור של טובת העיר ותושביה. משרד התחבורה, לעומת זאת, מביט על הנושא בראיה כלל ארצית, שלא כל כך מתחשבת בתושבים. שני הצדדים חייבים לרדת מן העץ ולהגיע להבנה שתפשר בין האינטרסים במנוגדים.

  2. תושב

    כל הכבוד לראש העיר!!!
    ברעננה אין עומסי תנועה ואין צורך בנת"צ
    אבל משרד התחבורה עובד כמו ארגון קומוניסטי ומנסה לתקן בעיות שלא קיימות
    ברעננה אין צורך לא בהווה ולא בעתיד בנתץ כיוון שאין צפי לגידול בכמות המכוניות בעיר
    וכנ"ל לא בתח"צ
    נת"צ יגרום לפקקים ויהרוס את רחוב הקניות של רעננה (אחוזה)

  3. משה

    טוב מאוד שראש העיר מתנגד לנת"צ.
    כי אין צורך ברעננה בנת"צ, הדבר רק יגביר את העומס ברחוב אחוזה, הדבר יהרוס את העיר כפי שהרס את את כל רחוב ז'בוטינסקי מפתח תקווה ועד תל אביב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר