צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

מענקי שכר והשתתפות במימון לימודים: התנאים החדשים של הסייעות ברעננה

בעקבות מחסור חמור בסייעות הודיעה עיריית רעננה על מתווה העסקה חדש, שמשפר משמעותית את תנאי העסקתן. ראש העירייה חיים ברוידא: "שנים רבות שהנושא הוזנח ולא טופל כהלכה"

פורסם בתאריך: 16.7.19 10:21

עיריית רעננה הודיעה לאחרונה כי החלה ברפורמה כוללת בענף הסייעות בגני הילדים, שסבל בשנים האחרונות ממחסור חמור בכוח אדם שהוביל למשברים רבים בגנים ברחבי העיר. הרפורמה, פרי שיתוף הפעולה של הנהגת הורי הגנים ועיריית רעננה, כוללת שיפור בתנאי ההעסקה של הסייעות, בכוונה לשמור על הסייעות הנוכחיות בעבודתן ולמשוך כוח עבודה נוסף לענף.

מתווה ההעסקה החדש כולל בין היתר מעבר להעסקה במשרה מלאה במקום משרה חלקית, תוספת שכר חודשית של אלף שקלים בעבור סייעות שעובדות יום לימודים ארוך (עד השעה 16:30 במקום עד 14:00), פיתוח מקצועי, הטבות כספיות למתמידות, השתתפות העירייה במימון לימודים לאחר ותק במקצוע של שנה ומעלה, הטבות בגין קביעות ושיפור התנאים הסוציאליים.

בעירייה מבינים את חשיבותן של הסייעות בשל המחסור החמור בכוח אדם, וגם בתכנית העבודה השנתית של עיריית רעננה לשנת 2019, מופיעים יעדים שמטרתם להטיב עם צוותי הגנים. בין היתר מפגשי קפה תרבות, טיולים, מענקי 'עובד מצטיין' אחת לרבעון, ימי גיבוש, ערב הוקרה לצוותי הגנים והשתלמויות, בתקציבים של עשרות אלפי שקלים.

"הסייעות בגני הילדים הן שותפות חשובות ומהותיות בתהליך החינוכי של ילדנו", אמר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, על הרפורמה, "יש להן חלק קריטי להצלחת המערכת ובהשגת היעדים החינוכיים והפדגוגיים בגני הילדים. לאחר שנים רבות שהנושא הוזנח ולא טופל כהלכה, השקענו חשיבה רבה בגיבוש רפורמה שתשדרג את מעמדן של הסייעות בגני הילדים".

גם בהנהגת הגנים בירכו על יציאת הרפורמה לדרך. "נושא הסייעות הינו נושא קריטי ומהותי בגני הילדים", אמר יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים, "הנהגת ההורים הייתה שותפה למתווה שגובש ואף לקחה חלק פעיל בגיבושו, כולנו תיקווה שהמתווה החדש יעזור להגביר את שביעות הרצון של הסייעות, ויסייע למשוך כוח אדם טוב ואיכותי לגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר