נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ברעננה ופרשת השבוע

הרב ואיש החינוך שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת פינחס

פורסם בתאריך: 19.7.19 10:53

כניסת השבת ברעננה: 19:27

יציאת השבת ברעננה: 20:27

פרשת השבוע: פרשת "פינחס"

"פרשת פנחס מייחדת פסוקים רבים לקרבנות המוקרבים במשכן, בניהם קרבן התמיד ,עליו נאמר: "אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרביים". חז"ל עוסקים פעמים רבות בשאלה מעניינת- מהו הפסוק המרכזי של התורה? וכך לשונו של המדרש :
'בן זומא אומר מצינו פסוק כולל והוא 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. בן ננס אומר מצינו פסוק כולל יותר והוא 'ואהבת לרעך כמוך'. שמעון בן פזי אומר מצינו פסוק כולל יותר והוא 'את הכבש האחד תעשה בבוקר'. עמד רבי פלוני על רגליו ואמר הלכה כבן פזי …'
הדבר מעורר תהיה. שני הפסוקים הראשונים שאותם מביאים חז"ל הם לכל הדעות משמעותיים וניתן להבין את המרכזיות של כל אחד מהם . אך הפסוק שמביא רבי שמעון בן פזי , האם הפסוק שעוסק בקורבן התמיד הוא מרכז התורה?"

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

"התובנה שאותה רוצה בן פזי להנחיל לכולנו היא חשיבות ההתמדה והקביעות. קורבן התמיד אינו חד פעמי, הוא לא קשור לקרבן כפרה על חטא מסוים או רגע מסוים בחיים כמו לידה או חג. מדובר פה על שגרה יום יומית: כל יום שני כבשים המוקרבים בבוקר ובערב – אין שינוי, אין חידוש ואין ריגוש – וזו התורה כולה! רוב חיינו מתרכזים בשגרה. דווקא היום יום הוא אשר צריך חיזוק, קישור וחיבור כי שם נמצאת עבודת ה' הגדולה ביותר. ההתקדמות האישית שלנו בכל תחום תתקיים רק אם נדע לקיים שגרה מבורכת בשמחה ואהבה. שבת שלום"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר