עו"ד אסף זמיר, שמואל רחמים, רמי לבנת, עו"ד רועי נחום. קרדיט: פרטי
עו"ד אסף זמיר, שמואל רחמים, רמי לבנת, עו"ד רועי נחום. קרדיט: פרטי

בעקבות תביעה ייצוגית: עיריית רעננה תשלם עשרות מיליוני שקלים לתושביה

בית המשפט המחוזי פסק כי עיריית רעננה גבתה ארנונה שלא כדין בגין שטחים מקורים מסוימים בעשר השנים האחרונות. בעקבות כך, הוטל עליה להשיב לאלפי תושבים בעיר סכום שנאמד בלמעלה מ-20 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 25.7.19 09:03

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל לאחרונה תובענה ייצוגית שהגישו שני תושבי העיר כנגד עיריית רעננה, בגין גביית ארנונה שלא כדין. מדובר במס ארנונה שנגבה מאלפי תושבים בין השנים 2019-2009 בגין שטחים מקורים שאינם תחומים בשלושה קירות, כגון כניסה מקורה לבית, חניות מקורות שאינן תחומות בקירות או שטחים מקורים שנוצרו כתוצאה מכך שתכסית הקומה השניה בבית גדולה מתכסית קומת הקרקע.

בתביעה הייצוגית, שהוגשה על ידי תושבי העיר שמואל רחמים ורמי לבנת שיוצגו על ידי עורכי הדין אסף זמיר ורועי נחום ממשרד זמיר, נחום ושות' ברעננה, נטען כי על פי צו הארנונה של עיריית רעננה, לא ניתן להטיל מס בגין שטחים אלו, מס שנגבה בפועל החל משנת 2009. העירייה טענה מנגד, כי על פי צו הארנונה, הותר לה לחייב ארנונה בגין כל שטח מקורה גם אם אינו סגור בשלוש קירות.

בית המשפט דחה את טענותיה של עיריית רעננה, ואף את הטענות בתצהירו של הגזבר לשעבר אמיר ברטוב, שטען כי הפחתת שטחים מהותיים לחיוב בארנונה תביא לפגיעה קשה בתקציב העירייה ולפגיעה בתושבים שלא יקבלו שירות ברמה הראויה.

בית המשפט פסק כי עיריית רעננה תחויב להשיב את הארנונה שגבתה בגין השטחים במחלוקת בין השנים 2009 – 2019, כאשר על פי האומדן בתצהירו של ברטוב, הגזבר לשעבר, מדובר על מעל 20 מיליון שקלים להם זכאים כ-6,800 בתי אב ברעננה. הסכום המדויק להשבה ייקבע לאחר שתמסור העירייה לעורכי הדין של התובעים ולבית המשפט פירוט של כל הנישומים הזכאים ושל סכומי ההשבה לכל אחד מהם. בנוסף, פסק בית המשפט כי העירייה תשלם גמול לשני התושבים שהגישו את התביעה ושכר טרחה לעורכי דינם, שנאמד בלמעלה ממיליון שקלים.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הנושא נידון בבית המשפט, שם הציגה העירייה את עמדתה. העירייה לומדת את פסק הדין ובהתאם תחליט באם לערער עליו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמת גנית

    כל הכבוד לכם. כך צריך להילחם במושחתים. אני רמת גנית ויש לי הרגשה שגם אצלנו לא חסר טריקים ושטיקים שהעיריה עושה על חשבון התושבים. שמעתי גם מתושבי ערים אחרות כאלה דברים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר