המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית
המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית

צרות בנווה זמר: צו הפסקת בנייה למרכז המסחרי בשכונה

הצו חלקי וניתן רק לחלק מהעבודות המתבצעות באתר.הצו ניתן לטענת העירייה לאחר שהיזם, רמי שבירו, ביצע בנייה אסורה וחרג מהיתר הבנייה שניתן לו. שבירו בתגובה: "החברה אינה בונה מעבר למותר לה על פי ההיתר"

פורסם בתאריך: 25.7.19 15:38

יחידת הפיקוח על הבניה בעיריית רעננה, הוציאה אמש (רביעי) צו מנהלי להפסקת עבודה באתר הבנייה במרכז המסחרי בנווה זמר. הצו הינו חלקי ולא מתייחס לכלל עבודות הבנייה באתר, אלא רק לחריגות שלטענת העירייה, היזם, 'רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות', מבצע.

הצו ניתן לאחר שמפקח מטעם העירייה ביקר באתר ב-10 ביולי, כאשר בעירייה טוענים כי היזם חרג בבנייתו בקומת המרתף 2- ופעל על פי הקלות והרחבות שנמצאות בתכנית החדשה שהוגשה לועדה המקומית לתכנון ובניה, אך טרם אושרה סופית.

כזכור, התכנית החדשה שהגיש היזם כוללת הקלות כגון תוספת של שטחים לבניה והגבהה של קומות המרכז המסחרי. בעקבות פרסום התכנית החדשה, עשרות תושבים בשכונה הודיעו כי יגישו התנגדותם לתכנית, מחשש שהתכנית החדשה של המרכז המסחרי תפגע באופיה של השכונה ותגרום לעומס בכבישים. קבוצה אחת של תושבים אף גייסה עשרות אלפי שקלים לצורך הגשת ההתנגדות והמאבק המשפטי.

צו הפסקת העבודה שניתן לרמי שבירו

צו הפסקת העבודה שניתן לרמי שבירו

"אנו מברכים את מהנדס העיר מר פרץ אוסנברג על הוצאת צו הפסקת עבודה מנהלי לבניה", אומר אחד ממובילי ההתנגדות של תושבי השכונה, "אנו מצרים על כך שלקח לפיקוח זמן רב לגלות את החריגה ולפעול בהתאם ומקווים שדברים אלו יטופלו להבא במהירות וביעילות גבוהה יותר, ואנו מצפים מהוועדה לתכנון ובניה, ממחלקת הפיקוח והאכיפה, ומראש העיר העמוד בראש הוועדה לתכנון ובניה שבירור מלא יעשה לעניין התנהלות היזם ומפקח הבניה וככל שצריך יוגשו כתבי אישום נגד אלו, אנו נעקוב אחר המתרחש בנושא זה".

מחברת רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות נמסר בתגובה: "חברת רמי שבירו בונה בהתאם לכל האישורים שניתנו על ידי הגורמים המוסמכים ללא כל חריגה או שינוי מהיתר הבנייה. צו ההפסקה שהוצא אינו תואם את העובדות בשטח שכן החברה אינה בונה מעבר למותר לה על פי ההיתר".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "צו הפסקת העבודה מתייחס לחלק שבונה חברת שבירו אשר אינו תואם את התכנית שאושרה. לאחר בדיקת המצב בשטח וההוכחות כי אכן החברה בונה לא לפי ההיתר, הוציא מהנדס העיר את הצו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי ש.

    מה קרה? כולם בכל בניה חורגים ולכולם מאשרים בסוף את החריגה. יעני ישראבלוף.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר