השטח מצפון לנווה עמל, בין הרצליה לרעננה
השטח מצפון לנווה עמל, בין הרצליה לרעננה

באין מפריע: למה משאיות פורקות עפר בשטחים פתוחים ברעננה? צפו

תושבים בשכונת נווה עמל בהרצליה מספרים שבשבועות האחרונים מגיעות משאיות עפר לשטח הפתוח הסמוך אליה, שנמצא באחריות המוניצפלית של רעננה, ופורקות אדמה. עיריית רעננה: "הנושא עבר לטיפול המשטרה הירוקה"

פורסם בתאריך: 31.7.19 14:06

בשבועות האחרונים, מספרים תושבי שכונת נווה עמל בהרצליה, על תופעה חדשה: משאיות המובילות עפר נכנסות באופן תדיר לשטח, לעתים דרך השכונה, ושופכות בו אדמה. השטח המדובר נמצא ממערב למכון השאיבה, דרומית לכביש 531, בקו התפר שבין הגבול המוניציפלי בין הרצליה לרעננה. תושבים בשכונה אומרים שהתלוננו לא פעם על הפעילות החריגה בפני עיריות הרצליה, רעננה שהשטח נמצא בשטחה המוניציפלי והמשטרה הירוקה, אך טוענים כי הפעילות ממשיכה במקום באין מפריע.

"עכשיו קבלני עפר מרימים הרים וגבעות בשטח של יותר מ-30 דונם, כשהם נכנסים לשם דרך נווה עמל או פרצות אחרות", מספר אחד מתושבי השכונה, "נכנסות חמש-שש משאיות בשלוש-ארבע שעות ושופכות כמויות עצומות של עפר. כאב הלב הגדול הוא על עשרות הדונמים של ריאה ירוקה ובית גידול של חיות בר שהם השמידו. פניתי לכל הגורמים – לעיריית הרצליה, לעיריית רעננה ולמשטרה הירוקה ובינתיים שום דבר לא זז. השטח הוא של עיריית רעננה אבל נראה שלא ממש מעניין אותם מה קורה שם. עיריית הרצליה היחידה שעוד ניסתה לעשות משהו בעניין, על אף שלטענתה השטח לא באחריותה, אבל זה לא עזר. האכיפה באיזור אמורה להיות באמצעות המשטרה הירוקה וגם הם בקשב מינימלי עד לא קיים".

עופר אהרון, הבעלים של הובלות השרון, אמר בתגובה: "סיפקנו אדמת חמרה למילוי לבן אדם פרטי שעושה במקום שטח חקלאי. הוא היה צריך אותה כדי להגביה את האדמה במטר. כנראה שיש שם בעיה של ניקוז מים. בשלב זה סיימנו לספק לו אדמה אלא אם כן הוא יודיע לי אחרת".

משה גניש, מספר שהוא בעל הקרקע המדוברת כבר 40 שנה, ואומר: "אני משפץ, מסדר, מיישר את הבוץ, מטפח ומנקה בשטח כל מה שצריך. אני מגביה את השטח שלא יהיו שם ביצות, כמו שהיה בחורף מהגשם. מה שאני עושה חוקי ותקין ואני לא מתכוון לבנות שם בניינים ולא קרוואנים. יש אנשים ששופכים שם פסולת בניין ואני לא מוכן לזה. זה לא יהיה אתר פסולת, אלא להיפך. נתתי את המילה שלי לפיקוח שאין שם אתר פסולת ואיכות הסביבה יודעים בדיוק מה הולך שם. היתה לי שם חוות סוסים ו-22 כלבים, עופות וטווסים ואוהלים, הייתי בבית סוהר וגנבו לי את הכל. אין שם חיות מוגנות. אני מת על חיות ויש לי חיות בבית שישנות איתי. היה לי מבנה שם שגרתי בו ואני גר היום בבית ליד בנווה עמל. עד היום יש לי גניבות שם. אני היום בן אדם אחר. אני מטפל במכורים, עוזר לנוער בשוליים ומתנדב בבית הגלגלים".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הנושא עבר לטיפול המשטרה הירוקה כולל תמונות שצולמו והם מבצעים את עבודתם בעניין זה. כולל מייל עם תלונת התושבת למפקד המשטרה הירוקה הארצית".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר בשטח שמחוץ לשטח המוניציפלי של הרצליה. השטח שייך מוניציפלית בחלקו לרעננה ובחלקו לגבעת חן".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "באחריות הרשות המקומית לפי החוק, לטפל במפגעי פסולת בשטחה, ולכן יש לפנות לרשות לשם בירור הנושא ופעולותיה. נציין כי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה חקרה בעבר חלק מהמעורבים במפגע. בעקבות הנסיבות הקשורות בגורמים המעורבים ביצירת המפגע, פנתה עיריית רעננה אל המשרד בבקשה לסייע לה בפעולות האכיפה. המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה כל עבירה של השלכת פסולת בניין שלא כדין. נציגי המשטרה הירוקה יסכמו עם נציגי העירייה על דרכי הפעולה הראויות וההולמות למיגור המפגע הנתון, לרבות נקיטת הליכים פליליים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר