צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שיאנית ארצית בתמ"א 38: שכונת קריית ויצמן ברעננה

על פי נתוני לוח הדירות "מדלן", קריית ויצמן ביחס למספר תושביה נמצאת במקום הראשון בארץ בכמות הפרויקטים של תמ"א 38. 29% מהדירות בשכונה כבר עברו או נמצאות בתהליך התחדשות עירונית. ומה עם שאר השכונות ברעננה?

פורסם בתאריך: 5.8.19 09:07

על פי בדיקה מקיפה שנעשתה לאחרונה על ידי לוח הדירות "מדלן", השכונה בה חודשו דירות במסגרת תמ"א 38 בשיעור הגבוה ביותר בארץ היא קריית ויצמן ברעננה, שכונה הממוקמת בצפון מרכז העיר.

במסגרת הבדיקה, נבדקו מאות שכונות מאות ברחבי הארץ, ובכל שכונה נבדק מספר הדירות שעברו או עוברות כעת תהליך של התחדשות עירונית, כאשר השכונות נמדדות על פי יחס דירות בהתחדשות עירונית למספר התושבים בשכונה. על פי נתוני "מדלן", בקריית ויצמן התבצעו או מתבצעים כעת 33 פרויקטים של תמ"א 38, כאשר במסגרתם נוספו עד כה 345 דירות חדשות לשכונה. מדובר על כ-29% מדירות השכונה שעברו או עוברות תהליך של תמ"א 38, השיעור הגבוה בארץ. בנוסף, כ-120 דירות נוספות בשכונה נמצאות בתהליכי אישור לתמ"א 38 עתידי.

שתי שכונות נוספות מרעננה הגיעו לרשימת ההתחדשות העירונית של אתר "מדלן" – שכונת קריית דוד רמז ושכונת מרכז דרום. בקריית דוד רמז כ-14% מסך הדירות עברו או עוברות תהליכי תמ"א 38, כ-421 דירות ב-45 פרויקטים, ובשכונת מרכז דרום כ-10% מהדירות בשכונה עברו או עוברות תהליכים של התחדשות עירונית, כ-383 דירות ב-46 פרויקטים.

"אנחנו רואים שהצלחת התמ"א תלויה במדיניות עירונית חיובית וערכי קרקע שמצדיקים התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38", אמר איתן זינגר, מנכ"ל מדלן ישראל, "כך למשל רעננה שראתה בתמ"א הזדמנות לחדש את פני העיר, התשתיות ולהכניס אוכלוסייה צעירה הגיעו לשיעור מימוש גבוה של כמעט 30% בשכונת קרית ויצמן. וגם באופן אבסולוטי העירייה הוסיפה לעיר כמעט 1,300 יח"ד בדרך הזו ולא מדובר באחת הערים הגדולות בארץ. לשם השוואה, כמות זו דומה לתוספת הדירות בירושלים שהיא העיר הגדולה ביותר בישראל ומונה 860 אלף תושבים (ברעננה כ-71 אלף תושבים).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר