אתרי בנייה שנבדקו בביקורת הארצית. קרדיט: משרד העבודה והרווחה
אתרי בנייה שנבדקו בביקורת הארצית. קרדיט: משרד העבודה והרווחה

המלחמה בתאונות בענף הבנייה: צווי הפסקת עבודה נגד שני אתרי בנייה ברעננה

האתרים נסגרו בשל ליקויים בטיחותיים חמורים, בין היתר בשל אי הימצאות מנהל עבודה, פיגומים לא תקינים וליקויים במערכת החשמל. לאתר נוסף ניתן צו בטיחות. בשניים משלושת האתרים הליקויים תוקנו והצווים הוסרו

פורסם בתאריך: 11.8.19 14:00

במסגרת מבצע אכיפה ארצי באתר בנייה שהתקיים ביום שלישי האחרון בהובלת משטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה, הוצאו צווי הפסקת עבודה נגד שני אתרי בנייה ברעננה, בשל ליקויי בטיחות חמורים. אחד מהאתרים ממוקם ברחוב הגליל 51, והשני בשכונת נווה זמר, ברחוב סשה ארגוב 26, לו הוצא בעבר צו בטיחות בגין ליקויים באתר. באתר בנייה נוסף, ברחוב משה וילנסקי 33, ניתן צו בטיחות.

בין ליקויי הבטיחות שנמצאו באתרי הבנייה ברעננה, נמצאו פיגומים לא תקינים ואי הימצאות מנהל עבודה (האתר בגליל 51), אי גידור של משטחי עבודה ופיגומים וליקויים במערכות החשמל (אתר הבנייה בסשה ארגוב 26) וליקויים בגידור מרפסות (אתר הבנייה במשה וילנסקי 33).

אחד מצווי הפסקת העבודה שחולקו ברעננה. באדיבות משרד העבודה והרווחה

אחד מצווי הפסקת העבודה שחולקו ברעננה. באדיבות משרד העבודה והרווחה

במבצע האכיפה הארצי לקחו חלק גם פרקליטות המדינה, רשם הקבלנים, המוסד לביטוח לאומי ורשות המסים. המבצע התקיים ב-82 אתרי בנייה, ב-24 ערים ברחבי הארץ. במהלך הפעילות ניתנו צווי הפסקת עבודה ל-49 אתרי בנייה שונים, וב-12 אתרים נוספים ניתנו צווי בטיחות שאינם צווי הפסקת עבודה.

במשרד העבודה והרווחה מספרים כי מדובר במבצע אכיפה תקדימי רחב היקף, שמטרתו הינה לאתר מפגעי בטיחות קשים באתרי בניה, ולפעול כנגד האחראים לאותם מפגעים, להגביר את התודעה הציבורית לסוגיית הבטיחות ואת ההרתעה בתחום כלפי מפרי החוק, כל זאת על מנת לשמור על חייהם ועל ביטחונם של העובדים בתחום ושל כלל הציבור.

"הקבלנים מוכרחים להפנים שזמנה של תרבות ה 'יהיה בסדר'- עבר", אמר שר העבודה והרווחה חיים כץ לאחר מבצע האכיפה, "לאחר שנים של הזנחה, המשרד עושה את מירב המאמצים להקטין את היקף הנפגעים באתרי הבנייה. נמשיך בפעולות אכיפה בלתי מתפשרות לצד חקיקה והסדרת תחום הבטיחות בחקיקה, במטרה למגר את הרשלנות ולשמור על חיי הפועלים".

ממנהל העבודה, חאלד זיד, באתר העבודה בסשה ארגוב 26 נמסר: "זה לטובת העובדים, והצו ניתן לשמור עליי ועל הבעלים, ולטובת כולם שילכו הביתה בשלום".

מארד גיא, מנכ"ל חברת "ארד הבונה" האחראית על אתר הבנייה בגליל 51 נמסר: "לצערי ניתן צו הפסקת עבודה לאתר בעיקר בשל נושאים טכניים, הסקנו את המסקנות, הנושאים טופלו באופן מידי והצו הוסר".

מעתאמנה פואז, הקבלן באתר הבנייה במשה וילנסקי 33, נמסר: "ניתן צו בטיחות בגין המעקים במרפסות, והצו כבר בוטל. היו צריכים לתת לי צו שיפור, לא צו בטיחות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ארליך

    אני יספר לקוראים את האמת העצובה , אני נכה כתוצאה מתאונת עבודה , הגהנום שמחכה למי שהפך לנכה הוא לא פחות מיום הפציעה אחרי טיפולים קשים וארוכים , אחרי 3 שנים של ועדות של הביטוח הלאומי הגיעה הועדה שקבעה נכות לצמיתות , אני מזכיר אחרי 3 שנים של ועדות שקובעות נכות זמנית ל 3 חודשים ,,,,, אז מגיעה הפצצה האמיתית שלה קוראים חברת הביטוח הפרטית של מקום העבודה שמיתעלמת מיזה שאתה נכה מוכר על ידיי המוסד לביטוח לאומי , אני מזכיר לכולם אף חבר כנסת לא מטפל בזה משום צד במפה הפוליטית , חברות הביטוח מיתעללות במבוטח עד סוף הפוליסה שאצלי זה עד הפנסיה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר