עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

אקו"ם נגד עיריית רעננה: דרישה לפיצוי של מאות אלפי שקלים וצו מניעה לשימוש בשירים

אגודת אקו"ם תובעת את עיריית רעננה בטענה שעשתה שימוש ביצירות באירועים ציבוריים ללא רישיון. אקו"ם אף טוענת כי שלחה חוקר מטעמה לאותם אירועים. עיריית רעננה: "נגיב לדברים בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 14.8.19 14:11

תשע אגודות ניהול זכויות יוצרים, ביניהן אגודת אקו"ם, הגישו לאחרונה תביעה כנגד עיריית רעננה בטענה שזו מפרה צו מניעה שהוצא כנגדה בהליך משפטי אחר בין הצדדים, וכי היא מבצעת שימוש ביצירות מרפטואר אקו"ם ללא רישיון. שמונה האגודות שהגישו את התביעה מלבד אקו"ם, הן אגודות זכויות יוצרים בינלאומיות, שזכויות יוצריהם נאכפים בארץ על ידי אקו"ם.

על פי כתב התביעה, בשנת 2000 עיריית רעננה הצטרפה לחוזה שנחתם בין אקו"ם לבין מרכז השלטון המקומי, וקיבלה מאקו"ם רישיון לביצוע פומבי של יצירותיה בתמורה לתמלוגים. בשנת 2012, הפרה העירייה את ההסכם, מה שהוביל להליך משפטי ארוך בין הצדדים. ההליך הסתיים בשנה שעברה בפסק דין במסגרתו ניתן צו מניעה לעיריית רעננה, שהורה לה להימנע בשימוש ביצירות מהרפרטואר של אקו"ם, כל עוד היא לא מקיימת את תנאי ההסכם שנחתם בינה לבין אקו"ם וכל עוד היא לא מעבירה את התמלוגים להם אקו"ם זכאית.

בתביעה שהוגשה בחודש שעבר, נטען כי למרות צו המניעה שניתן לה, עיריית רעננה לא הסדירה את תשלום התמלוגים והמשיכה לבצע שימוש ביצירות מהרפרטואר של אקו"ם ללא רישיון באירועים ציבוריים וללא מתן התמלוגים המתאימים. אקו"ם אף טוענת בכתב התביעה כי פנתה מספר פעמים בעניין לעיריית רעננה, אך פניותיה לא נשאו פרי. "משהנתבעת לא שעתה לדרישות אקו"ם ולהוראות פסק הדין", נכתב בכתב התביעה, "ועל מנת לבחון האם הנתבעת ממשיכה להפר את פסה"ד ואז זכויות אקו"ם, שלחה אקו"ם חוקר מטעמה על מנת לאסוף ראיות במופעים שנערכו באולמות בימים 3.5.18, 30.5.18 ו-5.6.18. החוקר ביקר באולמות במועדים אלה והקליט יצירות שבוצעו בפומבי במקום בעת ביקוריו האקראיים".

המשכן העירוני למוזיקה ואומנויות ברעננה צילום עזרא לוי

המשכן העירוני למוזיקה ואומנויות ברעננה
צילום עזרא לוי

המופעים המוזכרים בכתב התביעה הם מופעי מחווה לפסטיבלי הזמר ולחוליו איגלסיאס שהתקיימו בהיכל התרבות בית יד לבנים ומופע אופרה "קצת אחרת" שהתקיים במשכן העירוני למוסיקה ואמנויות. התובעות טוענות כי עיריית רעננה הפרה את זכויות היוצרים שלה לפחות ב-97 יצירות, בין היתר בביצוע שירים של רמי קליינשטיין, יוסי בנאי, אריס סאן, יגאל בשן וליאונרד כהן.

בשל כך תובעות האגודות פיצויים של 300 אלף שקלים, וצו מניעה קבוע המורה לעיריית רעננה להימנע מלהפר את זכויות היוצרים של התובעות.

מאגודת אקו"ם נמסר בתגובה: "אקו"ם פועלת למען שמירה על זכויות היוצרים של חבריה. לצערנו אנו עדים לכך שגם ברשויות המקומיות, האמורות להוות דוגמה ומופת לתושבים,  נוהגים בקניינם הרוחני של היוצרים בזילות מבלי לקבל רישיון ביצוע פומבי בשטחן או לחילופין מבלי לתת תגמול הולם על השימוש בפועל ביצירותיהם. לאחר שנים של מו"מ, תביעה משפטית שהסתיימה בפסק דין של כבוד ביהמ"ש שלא כובד על ידי עיריית רעננה, מאחר וכל זאת לא צלח, החליטה אקו"ם לפעול ולמצות על פי דין את זכותם הקניינית של חבריה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מטפלת בהגשת כתב הגנה. נגיב לדברים בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר