רונן גינזבורג. צילום עופר וקנין
רונן גינזבורג. צילום עופר וקנין

תושב העיר, מנכ"ל חברת 'דניה סיבוס' נאשם בתיאום מכרז

מנכ"ל החברה, רונן גינצבורג, מואשם לצד חברות בנייה נוספות כי השתתף בתיאום מכרז לעבודות תשתית בהיקף של חמישים מיליון שקלים. חברת דניה סיבוס: "כתב אישום מופרך על מכרז שמעולם לא תואם ואשר החברה לא זכתה בו"

פורסם בתאריך: 8.8.19 13:45

פרקליטות מיסוי וכלכלה יחד עם רשות התחרות, הגישה אתמול (רביעי) כתב אישום כנגד תושב רעננה ומנכ"ל חברת הבנייה והנדל"ן "דניה סיבוס", רונן גינצבורג, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וצד להסדר כובל (תיאום ללא היתר בין בעלי עסקים הנעשה כדי להפחית תחרות) בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, לקראת מכרז לביצוע עבודות פיתוח ותשתיות באזור התעשייה הצפוני בשוהם, איש העסקים גבריאל מגנזי שעמד בראש חברת "מגנזי תשתיות", סיכם עם שלושה מתחרים אחרים במכרז, ביניהם דניה סיבוס, על הצעות מחיר שנקבעו מראש שיגישו למכרז. בהמשך נטען כי מגנזי תיאם עם המתמודדים האחרים, ביניהם גינצבורג מטעם דניה סיבוס, את הצעותיהם, כך שהוא ישמש כקבלן משנה של הזוכה במכרז, ויקבל לכיסו את כספי המכרז.

בהמשך נטען כי "ההסדר שלו גינצבורג ודניה היו צד, נעשה בנסיבות מחמירות לנוכח הנזק שנגרם העומד על למעלה ממיליון שקלים, והעובדה שמדובר במכרז ציבורי בהיקף של כ-50 מיליון שקלים. במעשיהם המתוארים לעיל, קיבלו מגנזי, מגנזי תשתיות, גינצבורג ודניה במרמה בנסיבות מחמירות את הנחת הדעת של חכ"ל (החברה הכלכלית שוהם) כי הצעותיהן הוגשו ללא תיאום או קשר ביניהן".

יש לציין כי הנאשם המרכזי במסגרת כתב האישום שהוגש לבית המשפט מחוזי מרכז , אשר כולל 17 אישומים נפרדים נוספים, מעבר לפרשה בה מעורבים דניה סיבוס וגינזבורג, הוא מגנזי, שמלבד תיאום מכרזים מואשם כי חברות בשליטתו קיבלו במרמה רישיון קבלן מוכר וזכו בסיווגים קבלניים גבוהים, מה שאפשר להן להתמודד במכרזים ציבוריים בהיקפים כספיים גבוהים. לפי כתב האישום, בדרך זו מגנזי זכה במכרזים בהיקף כספי כולל של לפחות 495,526,371 שקלים.

התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, מחלקת החקירות של רשות התחרות, ופקיד שומה חקירות מרכז של רשות המסים, בליווי של פרקליטות מחוז ת"א (מסוי וכלכלה) והמחלקה המשפטית של רשות התחרות ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון.

מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה: "צר לנו על כך שהמדינה בחרה להגיש כתב אישום מופרך על מכרז שמעולם לא תואם, החברה כלל לא זכתה בו ואשר התרחש לפני כמעט עשור. התנהלות הרשות לתחרות בכל הקשור בעניין זה חמורה במיוחד לאור העובדה כי החזיקה בידיה חומרי חקירה במשך 4.5 שנים עד שהחליטה להזמין את אנשי דניה סיבוס למסור את עדותם בעניין, ובכך פגעה קשות ביכולתם של הנחקרים והעדים לשחזר אירועים באופן מהימן, וגרמה לנזק חמור ביכולתם להתגונן מול הטענות ההזויות. כל מי שהדמוקרטיה היא נר לרגליו חייב לחוש באי-נוחות נוכח התנהלות פוגענית זו של אחת מהרשויות המשפיעות במדינה, ונוכח רמיסה כה גסה של זכויותיו של אדם וחברה להליך הוגן, נקי כפיים ומהימן. דניה סיבוס משוכנעת כי לא נפל פגם בהתנהלותה ובהתנהלותם של מנהליה במכרז המדובר ועומדת מאחוריהם. החברה ומנהליה ידאגו להציג את הדברים כהווייתם בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר