נועה, איתן ולבנה אטואל בדוכן "כריך למי שצריך". צילום: שרה אטואל
נועה, איתן ולבנה אטואל בדוכן "כריך למי שצריך". צילום: שרה אטואל

אנשים טובים באמצע הדרך: יוזמת "כריך למי שצריך" הגיעה גם לרעננה

יוזמת הדוכנים, שהגיעה כבר לערים שכנות כמו הרצליה, הגיעה בשבוע שעבר לראשונה גם לרעננה. מקימת הדוכן המקומי, תושבת העיר שרה אטואל, מחפשת מתנדבים ומספרת על ההצלחה הראשונית: "אנשים חיכו לנו לפני שהגענו, תוך חצי שעה הכול הלך"

פורסם בתאריך: 12.8.19 09:24

ביום שישי האחרון, גם רעננה הפכה לאחת מאחד מהערים שמשתתפות במיזם "כריך למי שצריך", במסגרתו מחולקים כריכים ללא תשלום או מטרות רווח לתושבי העיר. סמוך לסניף הדואר המקומי בשכונת שרת, הקימו תושבת העיר שרה אטואל ובני משפחתה דוכן, ובו חילקו לכל מי שביקש כריכים טריים שהוכנו על ידיהם ועל ידי מתנדבים אחרים שנרתמו ליוזמה. המיזם הארצי נוסד לפני כחודשיים על ידי איה קיידר סטרול ורביד סטרול ממושב תלמי אלעזר שליד חדרה, שפתחו את הדוכן הראשון בחדרה. לאחר מכן, קמו דוכנים דומים בעשר ערים נוספות, הרצליה, פתח תקווה וכאמור – גם ברעננה.

"זה פרויקט ארצי כמובן בקנה מידה גדול יותר ממה שאני עשיתי פה ברעננה", מספרת שרה אטואל, "הייתי ביום רביעי האחרון אצל חבר, והוא דיבר על הפרויקט הזה. זה מאוד עניין אותי לעשות את זה. התקשרתי אל האנשים שאחראים על היוזמה הארצית, לראות איך זה עובד, הסבירו לי שכל אחד יכול לעשות את זה בעיר שלו בלי בעיה. כבר באותו היום החלטתי שאני עושה את זה, שלחתי הודעות בווטסאפ ותוך חצי שעה אספתי מאה כריכים. ואז הלכנו ביום שישי האחרון והקמנו דוכן בקריית שרת, כי ידענו שיש שם הרבה אנשים זקנים, חולים שלא יכולים לזוז, שבאמת צריכים את זה. שלחנו הודעות בכל מיני קבוצות ווטסאפ ופייסבוק של העיר על היוזמה ועל כך שאנחנו מתכוונים להגיע, ואנשים חיכו לנו לפני שהגענו. תוך חצי שעה, הכול הלך".

דוכן "כריך למי שצריך" בקריית שרת. צילום: שרה אטואל

דוכן "כריך למי שצריך" בקריית שרת. צילום: שרה אטואל

מי הכין את הכריכים?
"אני הכנתי חלק, ובנוסף כל מיני חברות ומתנדבים שנרתמו ליוזמה. חלק הכינו כריכים בודדים, חלק הכינו עשרות. בגלל שזו הייתה פעם ראשונה, לא רציתי להביא יותר ממאה כריכים, כי לא ידעתי איך זה יתקבל".

ועכשיו את מחפשת עוד מתנדבים לפרויקט?
"האמת שכן, אני לא אוכל לקחת רק עליי לעשות מאה כריכים כל שבוע. כל אחד מתנדב יעזור במה שהוא יכול, או להיות בדוכן, או להכין כריכים. זה יכול להיות כריך אחד או חמישים. יש אנשים שאפילו אין להם זמן וכוח להכין, אז הם הולכים לקנות מוכן ולהביא לדוכן, זה גם בסדר. אנחנו לא מתעסקים עם כסף, לא לוקחים אגורה, זו רק התנדבות של לתת אנרגיה וזמן מעצמך".

אתם רוצים להקים דוכנים בעוד מוקדים?
"אני לא יודעת אם זה יהיה השבוע, אבל אני אשמח לעשות עוד אחד במרכז העיר, ברחוב אחוזה, כי יש אנשים שלא יכולים להגיע עד לקריית שרת".

מעוניינים לסייע בדוכן ברעננה? ניתן ליצור קשר עם שרה אטואל בטלפון 054-308-7696.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ם

    צריך לעשות מבצע של סנדוויצ'ים גם בתוך בתיי הספר בהפסקות לחלק כריכים בחינם לכל התלמידים והתלמידות כל יום

  2. ף

    צריך לעשות מבצע של סנדוויצ'ים גם בתוך בתיי הספר בהפסקות לחלק כריכים בחינם לכל התלמידים והתלמידות כל יום ותלמידים ותלמידות לא יצטרכו להביא סנדוויצים מהבית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר