גרין פיצה רעננה, קרדיט:חיים גולדמן
גרין פיצה רעננה, קרדיט:חיים גולדמן

הסיפור שמסעיר את רעננה: התכתשות בין סגן ראש העיר לעסק מקומי בעקבות פתיחתו בערב תשעה באב

סגן ראש עיריית רעננה, חיים גולדמן, יצא נגד פיצרייה שנפתחה במוצאי שבת, ליל ט' באב. בעל הפיצריה הגיב וכתב: "מדובר בטעות אנוש שתוקנה באופן מיידי, תשעה באב זהו חורבן של שנאת חינם"

פורסם בתאריך: 11.8.19 18:36

הפורומים של רעננה ברשתות החברתיות גועשים ביממה האחרונה סביב התכתשות בין סגן ראש עיריית רעננה, חיים גולדמן, לבעלים של עסק מקומי ברחוב אחוזה, "פיצה Green". המקרה החל לאחר שגולדמן הבחין אמש (מוצ"ש), ערב תשעה באב, כי הפיצרייה, בניגוד לחוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים ביום הכיפורים וליל תשעה באב, פתוחה. בעקבות כך, העלה פוסט זועם לדף הפייסבוק שלו.

"כשר אבל מסריח", כתב גולדמן אתמול, "פעם ראשונה לאחר עשרות שנות מגורים ברעננה, ערב ט' באב ואני נתקל בבית אוכל שמחלל את קדושת האבל".

"לא ייתכן שביום אבל לאומי", אמר גולדמן לצומת השרון, "אני לא מדבר אפילו על החוק, לא בדקתי את החוק אפילו, זה לא מעניין אותי. ביום אבל לאומי ראוי שכל עם ישראל, יבכה את כל החללים, מיליונים של יהודים שעלו על המוקד במשך אלפיים שנה, כדי לציין את יום הזיכרון הזה. אני רוצה לראות את הבחור הזה פותח בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל או ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. מעניין אותי הסיפור האיום והנורא שיהודים במדינת ישראל לא יודעים לכבד יום אבל לאומי, רק בגלל שהם חושבים שזה יום אבל דתי".

חיים גולדמן

"אני רוצה לראות את הבחור הזה פותח בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל". חיים גולדמן

דודו קבסה, הבעלים של "פיצה Green", הגיב בפוסט משלו והסביר שמדובר בטעות אנוש שתוקנה באופן מיידי. "לאחר שהרבה אנשים הגיבו על העניין בשפיטה רבה בלי להבין שזה טעות אנוש, קורה. אני רוצה להסביר משהו בתור הבעלים של פיצה גרין", כתב, "נכון, אסור לפתוח עסקים ואת זה הבנתי רק לאחר שקיבלתי שיחת טלפון במוצאי שבת על זה שהעסק פתוח וזה אסור. בשניה שהשיחה התנתקה העסק נסגר במיידי. אבל הספיקו לצלם ולעשות רעש כמו תמיד. תשעה באב זהו חורבן על שנאת חינם, ובמקום להבין שלפעמים יש טעויות אנושיות ולא הכל בכוונה תחילה, אנשים ממהרים להסיק מסקנות, ללכלך ולפגוע בפרנסה. אני בעצמי אדם מאמין שצם, שומר שבת, ובעסק שלי לקוחות מוזמנים להניח תפילין. אז נכון, אולי הייתי צריך לדעת שכל העיר סגורה וזה חוק, לכן אני מצטער אם מישהו נפגע וזה תוקן במקום. אהבת חינם אנשים, לא צריך לעשות רעש ובלאגן איפה שאין צורך ולפעמים הכול באמת ממקום תמים".

יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, ביקש להנמיך את הלהבות. "כיו"ר המועצה הדתית רעננה אני מבקש מכל מי שמתבטא בנושא פתיחת בית העסק בליל תשעה באב להרפות מהנושא. אנו נמצאים כעת בעיצומו של תשעה באב מכים על חטא שנאת חינם ומצווים באהבת חינם", אמר, "מבטיח לכולם שהנושא יתברר מול בית העסק ובטוח שנפלה כאן שגגה מצידו. מבקש בכל לשון של בקשה – להפסיק עם הביקורת ולתת לנו לטפל בנושא ברגישות ובנחישות כפי שאנו עושים בדרך כלל. אנחנו מטפלים בנושא. מדובר בבית עסק שמקפיד למלא את כל הדרישות שלנו.  בנושאים הקשורים לפרנסה מטפלים בכפפות של משי ולא בפטיש 5 קילו אלא אם כן כלו כל הקיצים וכאן זה לא הסיפור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונן מ

    צביעות ודמגוגיה היא אומנות של אנשי אשר כיפה לראשם?

    האם העירייה דאגה לפרסם ולעדכן את בעלי העסקים לעניין זמני איסור פתיחת העסקים ביום זה או אחר?

    מעניין שלא שמענו את הזדעזותו של ניבחרנו הצדיק ויראה שמים, על כך שהמסעדה שליד האגם בפארק רעננה כבר חודשים איננה פותחה כחוק, וכפי שקבעה העירייה עצמה במכרז לזכיין.

    כנראה שהשבת קדושה יותר מהיושרה של מי שמנפנף בה, ובז לחוק ולחוזי העירייה כשבא לו

  2. דודו880000

    חיים גולדמן, תגובתך היא דוגמנה מאלפת לשינאת חינם וחוסר סבלנות.
    תתביש לך.
    נמאס מההקצנה של הדתיים ברעננה. חייבים לנתק את מוסדות הדת ממקורות החמצן!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ט באב זה חג דתי ומי שטוב לו לפתוח עסק שיבושם לו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר