שופרסל קניון רננים
שופרסל קניון רננים

בית הדין לעבודה הרשיע את רשת "שופרסל": העסיקה עובדים בסניף רננים עד 15 שעות ביום

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הרשיע את הרשת, לאחר שקבע כי ב-223 מקרים שונים העסיקה בשני סניפיה, ברעננה ומחלף גלילות, עובדים במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 25.8.19 19:25

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הרשיע לאחרונה את רשת הסופרמרקטים "שופרסל", בגין העסקת עובדים בשעות נוספות מעבר למותר בחוק שעות עבודה ומנוחה, ב-223 אירועים שונים. מדובר בעובדים בשני סניפים: סניף "שופרסל דיל" בקניון רננים, וסניף נוסף במחלף גלילות. מדובר בעובדי מחלקות האונליין בכל אחד מהסניפים, שעסקו בליקוט מוצרים ואריזתם, על פי הזמנות שהתקבלו מלקוחותיה של שופרסל באתר האינטרנט שלה. על פי הכרעת הדין, מדובר ב-63 עובדים שעבדו מעבר למותר בחוק במאות אירועים שונים במהלך שנת 2013.

בסניף גלילות, מדובר ב-57 עובדים שהועסקו מעל 12 שעות ביום, המקסימום המעוגן בחוק, ב-189 אירועים שונים, כאשר במקרה אחד אף התקיימה העסקה של עובד מעל 16 שעות באותו היום. בסניף רעננה, מדובר ב-6 עובדים ב-34 אירועים שונים שעבדו שעות ארוכות בניגוד לחוק, כאשר במקרה אחד אחת העובדות עבדה כמעט 15 וחצי שעות באותו היום.

הרשת טענה להגנתה, כי פעילות האונליין הייתה קיימת בהיקפים נמוכים עד לשנת 2013, וכי עליה משמעותית בפעילות יצרה אי הלימה בין מספר עובדי מחלקות האונליין ובין היקף ההזמנות באמצעות אתר האינטרנט של שופרסל. כמו כן טענה הרשת, כי בעקבות ביקורת של משרד הכלכלה בשני הסניפים, היא נקטה בצעדים כדי להוריד את העומס מעובדי מחלקות האונליין בסניפים, וכי לבסוף תופעת ההעסקה של עובדים מעל 12 שעות ביום, נפסקה.

למרות זאת, בית הדין קבע כי "גם אם שופרסל הציגה הנמקות והצדקות להפרות המתוארות בכתב האישום, הרי שבסופו של יום, כל אלה אינם יכולים להוות נימוק או טעם לזיכויה מעבירות של אחריות קפידה. לכל היותר מדובר בנסיבות ביצוע העבירות, שיכולות להישקל בשלב הענישה".

מלבד שופרסל, הואשמו חמישה מנהלים בדרגים בכירים בשני הסניפים באותן העבירות, אך בית הדין החליט לזכותם ולהרשיע רק את הרשת עצמה, לאחר שהשתכנע כי פעלו רבות כדי לפתור את הבעיה, וכי העבירות שבוצעו לא היו תחת אחריותם. גזר הדין עצמו צפוי להינתן רק בחודש הבא.

רשת "שופרסל" סירבה להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר