מסעדת "לבריאות". צילום: דובי אבנת
מסעדת "לבריאות". צילום: דובי אבנת

עסק שלישי ברעננה מצטרף למערך הכשרות של צהר

המסעדה הטבעונית "לבריאות" הפכה למסעדה השלישית שויתרה על תעודת כשרות מהרבנות, ובחרה להצטרף להשגחה של ארגון 'צהר'. הבעלים: "הם יותר פלורליסטים". יו"ר המועצה הדתית: "הוסרה תעודת הכשרות של בית העסק בשל הפרות חוזרות ונשנות בנושאים הלכתיים"

פורסם בתאריך: 26.8.19 09:07

המסעדה הטבעונית "לבריאות" הממוקמת ברחוב אחוזה, הודיעה לאחרונה על הצטרפותה להשגחתו של ארגון "צהר", שמציע פיקוח וליווי לבתי עסק ברחבי הארץ. זוהי המסעדה השלישית ברעננה שהכריזה על הצטרפותה ל-"צהר", ארגון שמציע "כשרות אלטרנטיבית" לבתי עסק ברחבי הארץ, שבוחרים שלא להצטרף למערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. יש לציין כי המקומות בהשגחת "צהר", אינם נחשבים ל-"כשרים" בעיני המדינה, שכן המושג "כשר" הינו בלעדי לרבנות הראשית לישראל. למרות זאת, אותם בתי עסק בהשגחת ארגון "צהר", זוכים לליווי צמוד של משגיחי כשרות מטעם הארגון והכשרת בית העסק על ידם, כאשר בסוף תהליך ההכשרה הם מקבלים תעודת פיקוח של ארגון "צהר", שאף יכולה להילקח מהם אם אינם עומדים בתנאי הפיקוח שהארגון מציב.

"הם יותר פלורליסטים, הם לא יושבים לך על הוריד. הם אנשים שמבינים", מספר דובי אבנת, הבעלים של מסעדת "לבריאות" שעד לא מזמן החזיק בתעודת כשרות מהרבנות ברעננה, ברבנות אתה צריך לקנות את כל הירוקים ממקומות מסוימים. אתה קונה חסה מהמקומות האלה, אתה צריך לזרוק שלושת רבעי מהם. 'צהר' לא אומרים את זה. מבחינתם, אני יכול לקנות חסה מאיפה שאני רוצה, רק לשטוף ולטפל בה כמו שצריך, זאת רק דוגמה אחת. אסרו עלינו ברבנות להחזיק ירקות מסוימים כי יש בהם סכנה לתולעים. 'צהר' לעומת זאת, היא מאוד פלורליסטית, מאוד מבינה. נמאס לי שישבו לי בתוך הוריד כל שני וחמישי, ופתחו לי את המקרר ואם קניתי את זה, ולא את זה".

זה פוגע בקהל הלקוחות שלך?

"זה לא מטריד אותי בכלל. 90 אחוז מהאנשים ברעננה הם לא חרד"לים (חרדים לאומיים) ולא חרדים, הם אנשים שרבנות 'צהר' מדברת באותה השפה כמוהם".

מסעדת "לבריאות". קרדיט: דובי אבנת

מסעדת "לבריאות". קרדיט: דובי אבנת

מסעדת "לבריאות". קרדיט: דובי אבנת

מסעדת "לבריאות". קרדיט: דובי אבנת

אבנת אמנם החזיק בתעודת הכשרות של רבנות רעננה עד הצטרפותו לארגון "צהר", אך היחסים בין השניים הסתיימו בטון צורם. לפני כחודש, הוציאה רבנות רעננה מכתב בו טענה כי אבנת מסרב להשיב את תעודת הכשרות שניתנה לו, למרות שסיים את התקשרותו עם הרבנות.

ברבנות אומרים שגם אחרי שאמרת שסיימת את העבודה מולם, לא הסכמת להוריד את תעודת הכשרות שלך

"שקר. אנחנו הורדנו את זה מהחלון כבר למעלה משלושה שבועות. הרי לא הפסקנו לשלם כשרות, שילמנו את מלוא החודש, ואמרתי להם שהם לא יכולים לבקש ממני הוראת קבע, לשלם את כל החודש, ואז באותו היום שהפסקנו לעבוד איתם, הם רוצים לקבל את התעודה חזרה. רוצים את התעודה? תחזירו לי את הכסף היחסי שמגיע לי".

מאריה פרידמן, ראש המועצה הדתית רעננה נמסר בתגובה: "בתשובה לפנייתכם הריני לאשר כי הוסרה תעודת הכשרות מבית העסק "לבריאות" וזאת בשל הפרות חוזרות ונשנות מצד בית העסק בנושאים הלכתיים ובשל אי עמידה בנוהלי הרבנות הראשית והמועצה הדתית רעננה. נושאי ההפרות ההלכתיות טופל בתחילה ברמת משגיח בית העסק, לאחר מכן בידי מפקח הכשרות ולבסוף על ידי מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית. לצערנו הרב, למרות סיכומים והבטחות, בית העסק חזר לסורו פעם אחר פעם ולכן הוחלט להסיר ממנו את השגחתנו ולבטל את תעודת הכשרות.

"הבעלים של בית העסק חתמו על הסכם התקשרות עם המועצה הדתית בו הוא התחייב לפעול על פי הנחיות מחלקת הכשרות ובו פורטו הדרישות ההלכתיות שעליו לשמור. בית העסק החליט להפר את ההסכם. עלי לציין עוד כי הן במסמך עליו חתם בית העסק והן על גבי תעודת הכשרות עצמה מופיע המשפט הבא: "תעודת הכשרות הינה רכוש הרבנות הראשית רעננה והיא רשאית להוציאה ולבטלה בכל עת". לתדהמתנו בעל העסק סירב לבקשתנו להסיר את התעודה מהקיר ולהחזירה אלינו והחליט שהוא מציג בפני לקוחותיו מצג שווא כאילו בית העסק עדיין נמצא תחת השגחתנו. לאור מעשיו של בית העסק, נאלצנו להוציא הודעה לציבור שומרי הכשרות ברעננה על כך שהכשרות בבית העסק "לבריאות" הוסרה, שהתעודה המוצגת בבית העסק מבוטלת ושעצם הצגת בית העסק כבעל תעודת כשרות בהשגחתנו היא מעשה רמייה.

"אבקש להדגיש כי המועצה הדתית, באמצעות רבנות רעננה, מספקת שירותי כשרות לכ-280 בתי עסק בעיר. מטבע הדברים, ישנם שגיאות וטעויות אנוש שמתבצעות בשוגג ותפקיד המשגיח לוודא שבעיות אלה לא יחזרו. אנו פועלים מול כול בתי העסק כדי לוודא שציבור שומרי הכשרות ברעננה (דתיים, מסורתיים וחילונים המקפידים על כשרות) יקבלו את הרמה הגבוהה ביותר של שירות כשרותי. פעילות זו מתבצעת מצד אחד ברגישות – כי מדובר בפרנסה של אנשים ובבני אדם שעשויים לטעות, ומצד שני בנחישות – על מנת לשמור על האמון המלא מצד לקוחות בית העסק שקונים אצלו בגלל שהוא נמצא תחת השגחתנו. במקרה המדובר, "לבריאות" קיבל את כול ההזדמנויות לתקן את הבעיות שנמצאו בבית העסק. לאחר ששוב ושוב הופרו ההנחיות הכשרותיות, נאלצנו להסיר את התעודה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר