סניף הצופים "נבו"
סניף הצופים "נבו"

500 חניכים ופעילים בגן ילדים אחד: הורי הצופים מתלוננים על תנאי הפעילות של השבט

הורים לילדים המשתייכים לשבט "הדר" בתנועה, טוענים כי העירייה כבר מספר שנים נמנעת מלמצוא להם פתרון הולם, וכי תנאי הצפיפות במבנה שהוקצה להם בלב הפארק הם בלתי אפשריים. עיריית רעננה: "הנושא מונח על סדר היום"

פורסם בתאריך: 27.8.19 09:07

הורים לילדים בשבט הצופים "הדר", טוענים כי כבר בחודש ספטמבר הקרוב השבט ייכנס לשנת הפעילות השלישית שלו, תחת תנאי פעילות ירודים, הכוללים צפיפות רבה והיעדר מבנה קבוע ומרווח. מדובר למעשה על שלוחה של השבט, שנקראת "נבו" אך איננה נחשבת לשבט נפרד באופן רשמי, שמקיימת את הפעילויות שלה בשלוש השנים האחרונות במבנה בלב הפארק שבעבר שימש גן ילדים. לדברי ההורים, מדובר בשלוחה המונה כחמש מאות חניכים ופעילים, שנגזר עליהם להצטופף במבנה המיועד לכמה עשרות בני אדם. ההורים אף מספרים כי פתרונות אפשריים שניתנו בעבר, כבר אינם נמצאים על השולחן.

"אני הורה מתנדבת בצופים, יש לי ילדים בשבט", מספרת אחת האימהות, "בשנת 2015 אמרו לי שבקרוב הולך לקום סניף חדש של הצופים, 'נבו', להתפצל משבט 'הדר', שיקום בלב הפארק, והחלטתי לעזור בהקמה. אז בהתחלה הסניף היה אמור לקום על שטח פתוח בלב הפארק, ולשם כך אף הוקצו מבנים כדי להציב אותם בשטח. כבר התקיים טקס הנחת אבן הפינה במקום. יום אחד הודיעו לנו חד צדדית מהעירייה שלא יקום שם שבט, ואמרו שבעתיד יקצו לנו שטח בנווה זמר. בסופו של דבר השטח שהיה מיועד לנו בלב הפארק, הפך לשטח שמיועד למגרש בייסבול שיקום בשטח. השטח בנווה זמר שהקצו לנו, לא התאים לוגיסטית למבנים שתנועת הצופים רכשה. ואז זה פשוט התמסמס. פנינו לעירייה, דיברנו איתם, שוב ושוב, ביקשנו שתמצא לנו פתרון. בסופו של דבר, היא הקצתה לשלוחת השבט "נבו" מבנה של גן ישן ברחוב יאיר שטרן בלב הפארק. מבנה מזערי, שלא מתאים ל-500 פעילים וחניכים של השבט. אבל כרגע אנחנו נכנסים לשנה השלישית שהשבט הולך לפעול בו, והצפיפות היא בלתי אפשרית. יש בסמוך למבנה הזעיר הזה שטחים פתוחים, שם החניכים מקיימים את הפעולות בלית ברירה, ונכנסים לעימותים בלתי פוסקים עם השכנים בגלל הרעש שהם עושים. העירייה מתנערת מלתת פתרון לשבט. השבט לא יכול להמשיך להתקיים בתנאים הללו. אנחנו, הורים של ילדים בשבט, לא יכולים להשלים עם הגזרה הזאת ועם המצב הקיים. אנחנו דורשים מהעירייה פתרון".

טקס הנחת אבן הפינה בשטח בלב הפארק ב-2015

טקס הנחת אבן הפינה של שבט "נבו" בשטח בלב הפארק. השטח כבר אינו מיועד לתנועת הצופים.

"הבת שלי בת ה-16 הולכת להדריך כיתות ז' בשלוחת 'נבו', ואני מעורב בענייני השבט", אומר כפיר שרון, אחד ההורים, "יש לה בסביבות 20 חניכות וחניכים. היא מודאגת כי היא שאלה אותי איפה עושים את מסדר הסיום שעושים לפני שהחניכים הולכים הביתה. אמרתי לה שעושים את זה בשטח פתוח ששייך לבית ספר סמוך, כי אין מקום. אין להם מקום לפעילות בתוך השבט. איפה ייכנסו שם חמש מאות חניכים במקום שהוא גן ילדים? זה מקום שמתאים ל-25 ילדים מקסימום. אני לפני ארבע שנים הייתי בטוח שאנחנו על הגל. העירייה הציעה לבנות ולסייע, עשתה פעילות נחרצת בנושא. עכשיו אין כלום. נתנו את השטח למישהו אחר. ואנחנו נשארנו עם פתרון לא הולם בלשון המעטה".

מתנועת הצופים נמסר: "עיריית רעננה ותנועת הצופים עובדים בשיתוף פעולה למציאת פתרון מתאים. אנו מקווים כי ימצא פתרון הולם בקרוב ונוכל להתחיל את שנת הפעילות הקרובה ברגל ימין".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מעודדת ותומכת רבות בפעילות החינוכית והערכית של תנועות הנוער בעיר. העירייה מקצה לתנועות הנוער שטחים רבים ברחבי העיר ופועלת על מנת לוודא כי הפעילות תתקיים בתנאים הולמים ונוחים. העירייה שמחה על התרחבות פעילות שבט הדר והיא מודעת לצורך של השבט בהקמת מבנה מתאים לקיום פעילותו. הנושא מונח על סדר היום העירוני ובימים אלו מתקיימים דיאלוגים עם ראשי התנועה מתוך מטרה לגבש פתרון הולם שיענה על צרכיה ויאפשר פעילות השבט לרווחת כלל החניכים, צוותי ההדרכה והפעילים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן מ

    אז לא נותר לי בענין הזה, אלא רק להזכירנו את התיקצוב העלוב והמגוכח של עירייתנו לתנועות הנוער בעירנו, בסך 145 ש"ח לחניך, כאשר בערים שסביבנו חניך מתוקצב במאות שקלים, ואף כ- 1,000 ש"ח לחניך.

    מילים חמקניטת והבטחות זה יפה מאוד, אבל הדברים נימדדים בשטח ובמציאות
    .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר