המירוץ לזכר גלעד בוצר ז"ל. קרדיט: ראול בלייכמן מריל טיימינג
המירוץ לזכר גלעד בוצר ז"ל. קרדיט: ראול בלייכמן מריל טיימינג

גלעד בוצר נהרג בתאונה קטלנית: "המירוץ זו הדרך שלנו לזכור אותו"

משפחת בוצר תקיים השנה בפעם ה-15 ברעננה את המירוץ לזכר בנה, גלעד ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים כשהיה בן 17. "גלעד חי ספורט, זה היה חלק גדול מעולמו", מספר אביו

פורסם בתאריך: 1.9.19 16:37

בפעם ה-15 ברציפות, יתקיים גם השנה ברעננה המירוץ השנתי לזכרו של תושב העיר גלעד בוצר ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית על כביש החוף ב-1997, כשהיה בן 17. את המירוץ יזמה משפחתו של גלעד, לאחר שחיפשה דרך יצירתית להנציח את הנער החייכן ומלא המרץ, שספורט היה חלק ניכר מעולמו.

"זה היה בפורים שגלעד היה בכיתה י"ב", מספר אביו של גלעד, אלי בוצר, "הוא נסע עם עוד שלושה חברים, ולחבר שלו היה רישיון נהיגה בסך הכול עשרה ימים. סמוך למחלף גלילות, הוא כנראה הבחין בבור על הכביש וניסה לסטות ברגע האחרון ואיבד שליטה על הרכב, שהתהפך בצד השני של הכביש. עם גלעד היו עוד שלושה חברים ברכב, שיצאו מהתאונה עם חבלות קלות. גלעד הוא היחידי שנהרג".

"חיפשנו דרכים להנציח את זכרו, וחשבנו כבר על כל מיני צורות של ספורט",מוסיף, "יאיר קרני, שהיה המאמן שלנו בריצה, הציע לנו להנציח אותו במירוץ. והחבר'ה מ-"רצי רעננה" נרתמו ליוזמה גלעד חי ספורט. אני רץ המון שנים, עוד לפני שגלעד נהרג, וילד תמיד מנסה לחקות את ההורים, אז היינו הולכים לחדר הכושר ביחד, רוכבים על אופניים, משחקים כדורסל. הספורט היה אופייני לו. זה היה חלק גדול מעולמו. אנחנו כל הזמן מנסים להתמודד עם האבל, ואנחנו גם מנסים להעניק לעולם הריצה משהו אחר, חוויה שכולם יוכלו ליהנות ממירוץ שהוא לא ארוך במיוחד. המירוץ זו הדרך שלנו לזכור את גלעד".

גלעד בוצר ז"ל. באדיבות המשפחה

גלעד בוצר ז"ל. באדיבות המשפחה

איך המירוץ התפתח במהלך השנים?

"המירוץ מתקיים כבר חמש עשרה שנים כתחרות ברעננה, כאשר זה התחיל בסביבות ה-70 משתתפים, ובשיאו הגענו ל-400 משתתפים. במירוץ משתתפים רצים מכל חלקי הארץ, הוא תחרותי לכל דבר. כאשר אנחנו נותנים גביעים בקטגוריות השונות – מילדים ועד גילאי 75. כאשר אנחנו נותנים גביע מיוחד לילד הצעיר ביותר, למשפחה הגדולה ביותר שמשתתפת, אנחנו מנסים לעשות כל מיני קומבינציות ולהביא עוד ועוד אנשים. היופי במירוץ הזה שהוא משפחתי – הרבה אנשים רצים עם ההורים שלהם, ועם הילדים שלהם. זו תחרות לכל דבר, אבל כל אחד מנצח".

מהו מסלול המירוץ?

"חשוב לציין ראשית שהמירוץ נעשה בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ועיריית רעננה. המירוץ מוזנק מרחוב יאיר שטרן, שנחסם לכל אורכו, משם הרצים ממשיכים לרוץ 2.5 ק"מ לכיוון מפעל השפכים, ואז רצים חזרה, סך הכול חמישה קילמוטרים. מסיימים במגרשי הטניס של לב הפארק. טקס הסיום מתקיים באולם ספורט ממוזג במקום. רחובות אחרים שנחסמים בעקבות המירוץ הם אלימלך רימלט, החרמון וחייקה גרוסמן".

גלעד בוצר. ללא קרדיט

אלי בוצר. ללא קרדיט

מה אתה מרגיש במהלך המירוץ? אתה חושב על גלעד?

"כמובן. בכל פעם אני מתרגש מחדש, זה אף פעם לא מובן מאליו. יש כמובן מתח, שחלילה וחס יקרה משהו לא טוב במהלך המירוץ. כשאנחנו מגיעים לטקס הסיום של המירוץ זה מאוד מרגש. אני שמח שאנשים מצליחים לרוב לסיים את הריצה. נדיר ביותר שאנשים לא מסיימים, וזה עושה לנו טוב על הלב, כי אני יודע שמי שעשה לו טוב, יגיע בשנה הבאה".

המירוץ יתקיים ביום שבת, 7 בספטמבר. ההזנקה תתבצע מרחוב יאיר שטרן, בסמוך למגרשי הטניס. עלות ההשתתפות במירוץ היא 75 שקלים. המשתתפים יקבלו מים במהלך המירוץ, את חולצת המירוץ ומספר חזה. ניתן להירשם כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר