אליאס בראונשטיין
אליאס בראונשטיין

"כליה חדשה תאפשר לי לתפקד כבן אדם נורמלי": תושב רעננה מחפש תורם

אליאס בראונשטיין בן ה-72 כבר אובד עצות: בחמש וחצי השנים האחרונות הוא עובר טיפולי דיאליזה שמתישים אותו ומונעים ממנו לנהל אורח חיים רגיל. לאחר שהתייאש מהמתנה בתור במרכז ההשתלות, כעת הוא מחפש בעצמו תורם מתאים

פורסם בתאריך: 3.9.19 18:02

אליאס בראונשטיין מרעננה חי כבר חמש וחצי שנים מדיאליזה לדיאליזה: לאחר ששתי הכליות שלו קרסו בעקבות מחלת הסוכרת, הוא מצא עצמו ללא יכולת להתפרנס, חי על קצבת ביטוח לאומי, וממתין בתור להשתלת כליה שלא נראית באופק. "אני רשום במרכז ההשתלות בתור לכליה, אבל כבר חמש וחצי שנים שאין שום תזוזה בעניין", מספר בראונשטיין בן ה-72, "אני צריך לעבור שלוש פעמים בשבוע דיאליזה במכון דיאליזה של קופת חולים 'לאומית' ברמת גן".

איזה קשיים אתה חווה בדיאליזה?

"זה תהליך מייגע. אני עובר דיאליזה דרך היד. מחברים לי את המתקן ליד ימין, ולוקחים את כל הדם שלי ומעבירים אותו דרך מכונת הדיאליזה, ואז מחזירים אותו חזרה לגוף. זאת חוויה קשה. אחרי הדיאליזה אני חוזר הביתה, אני לא מסוגל לא לאכול, לא לשתות, שום דבר. אני נרדם על הכיסא וזהו. הטיפולים האלה דורשים ממני מאמצים אדירים. הדיאליזה הופכת את הגוף לתשוש. אתה לא מסוגל בכלל לתפקד".

אחרי חמש שנים וחצי של המתנה, החליט אליאס, בעזרת חברו אלי אלוש, חבר מועצת העיר רעננה, לחפש תורם דרך הרשתות החברתיות ומעל דפי העיתונות. "אני מלווה את מר בראונשטיין מזה מספר שנים", אומר אלוש ל-"צומת השרון", "אני תקווה שקריאתו לקבלת תרומה תענה על ידי הציבור. מדובר בהצלת חיים של ממש. ההלכה מתירה תרומת אברים לצורך הצלת חיי אדם וגם מבחינה ציבורית מדובר בצעד הומני ממדרגה ראשונה. אני תקווה שמר בראונשטיין יזכה לקבל בקרוב תרומה שתציל את חייו".

עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

אין תורמים מתאימים בקרב המשפחה?

אליאס: "אני גרוש עם שלושה ילדים. הבת שלי לא בקשר איתי. לשני הבנים שלי יש מצב רפואי שלא מאפשר להם לתרום. אין לי יותר קרובי משפחה בארץ מלבדם. כולם נפטרו".

מה הדרישות מהתורם הפוטנציאלי?

"אני סוג דם O. אם מישהו מוכן לעשות מצווה, אני מזמין אותו לבית החולים בילינסון, ושם אם יש לו גם סוג דם O, הוא צריך לעבור בדיקות רפואיות, ואם יש התאמה, אז אפשר לעשות השתלה".

"תרומת כליה חדשה תתן לי אפשרות לתפקד בצורה נורמלית כמו כל בן אדם אחר, והיא תאריך את החיים שלי", מוסיף אליאס, "טיפולי דיאליזה, זמנם קצוב. אני אוכל לעבוד, ולהתפרנס בכבוד כמו בן אדם נורמלי. בשש השנים האחרונות לא עבדתי בגלל הדיאליזות, ויש לי נכות זמנית מביטוח לאומי. הייתי קבלן בניין בעברי, והתמוטטתי בגלל פרויקט שעשיתי ברעננה. זה גם גרם לי להתדרדרות במצב הרפואי. אם אקבל תרומה, אני אוכל לתפקד בתור מנהל עבודה, בתור מהנדס בניין. יש לי כישורים שאני יכול להציע. המצב שלי מתדרדר מיום ליום, אני מבקש את עזרתכם להפיץ את הבשורה. אם היא תגיע לאדם אחד שיסכים לתת מעצמו, זה יכול להציל את חיי".

אם הנכם מעוניינים להתחיל תהליך של תרומה, ניתן ליצור קשר עם אליאס בראונשטיין במספר הטלפון שלו – 2175152 – 054 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר