רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

יותר מרמת השרון, פחות מכפר סבא: עד כמה רעננה ידידותית לעסקים קטנים?

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם לאחרונה את מדד עשיית העסקים ברשויות המקומיות, שבוחן עד כמה מדיניות הרשות המקומית תורמת לעסקים קטנים ובינוניים בעיר. רעננה דורגה במקום ה-14 בין הערים הבינוניות, ירידה משמעותית משנת 2018, דאז דורגה במקום הרביעי

פורסם בתאריך: 4.9.19 18:07

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה לאחרונה את מדד עשיית העסקים ברשויות המקומיות, שבודק עד כמה מדיניותה של כל רשות מקומית ידידותית לעסקים קטנים ובינוניים בשטחה. המשרד בדק כ-60 רשויות מקומיות בשלוש קטגוריות שונות על פי גודל הרשויות. רעננה, שנבדקה כרשות מקומית בינונית, דורגה במקום ה-14 מתוך ה-23 שנבדקו באותה הקטגוריה. זוהי ירידה משמעותית ביחס לשנים קודמות, כאשר בשנת 2017 רעננה דורגה במקום החמישי, ואשתקד, שנת 2018, רעננה דורגה במקום הרביעי במדד.

בבדיקה שבוצעה, נבדקה שביעות רצון העסקים ברשות בנושאי שירותים לעסק, הסדרה ואכיפה, גביה ותשלומים וקידום העסקים על פי הרשות. נבדק מס הארנונה המוטל על הרשות ביחס לממוצע של כלל הרשויות שנבדקו. נבדקו המכרזים שפורסמו על ידי הרשות, תנאי המכרזים, דמי השתתפות וגובה הערבויות המבוקשות. בנוסף נבדקה נגישות המידע לבעלי העסקים באתר האינטרנט של הרשות.

על פי המדד, יחסית לשנה שעברה, בעלי עסקים הביעו באופן משמעותי פחות שביעות רצון ממדיניות העירייה בנוגע לעסקים. גם השירותים שניתנים לבעלי העסקים, אמצעי הפיקוח והאכיפה, קידום העסקים והארנונה דורגו נמוך יותר משמעותית יחסית לשנה שעברה.

ומה המצב אצל שכנותיה של רעננה? רמת השרון דורגה במקום ה-19 במדד, פחות מרעננה. הוד השרון (במקום ה-6), הרצליה (במקום ה-8) וכפר סבא (במקום ה-11), דורגו מעל רעננה בטבלה.

בעקבות הפרסום, יו"ר משותף בארגון להב רעננה, אמיר פוירמן, הגיב על הנתונים: "עצוב מאוד אבל זה בכלל לא מפתיע. כל הסימנים וההזהרות היו לפנינו. התרענו מספר פעמים בעבר שלשם אנחנו הולכים ועד לרגע זה לא נעשה כמעט שום דבר. לרשות יש הרבה דרכים לסייע לעסקים ובמקום זה מעלים את הארנונה. הגיע הזמן לבנות תוכנית מקיפה לשיקום המסחר בעיר, אסור לנו לשכוח שאנחנו העסקים הם מנוע הצמיחה של העיר בזכות המיסים הגבוהים אנחנו משלמים ובזכות במקומות העבודה שאנו מייצרים. כ-70% מכספי מיסי הארנונה מגיעים מהעסקים. מה תעשה העירייה ברגע שעסקים יקרסו? יעלו לנו התושבים את הארנונה כדי להתמודד עם הגירעון שיווצר בקופת העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר