מתקן חולות. צילום אליהו הרשקוביץ
מתקן חולות. צילום אליהו הרשקוביץ

עובד זר יקבל פיצויים ממעסיקים ברעננה לאחר שנכלא במתקן "חולות"

אזרח אריתריאה יקבל פיצויים של עשרות אלפי שקלים, בין היתר פיצויי פיטורים, לאחר שהעסקתו בפאב ובאולם אירועים ברעננה הסתיימה כשהמדינה הורתה עליו להתייצב במתקן השהייה "חולות"

פורסם בתאריך: 13.9.19 07:44

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו, פסק לאחרונה פיצויים לעובד זר מאריתריאה, לאחר שהעסקתו בשני עסקים ברעננה הסתיימה כשהמדינה הורתה עליו להתייצב במתקן השהייה "חולות".

מדובר על תקופת העסקה שנמשכה כשלוש שנים, בין השנים 2016-2013, בפאב ואולם אירועים בעיר שסגרו את שעריהם מאז. את שני בתי העסק הפעילו אותם הבעלים, שהעסיקו את התובע, עד שקיבל זימון להתייצב במתקן השהייה "חולות" לאור מעמדו בישראל, והעסקתו נפסקה.

התובע טען בכתב התביעה, כי מלבד זכויות סוציאליות שלא שולמו לו כגון חופשה, הבראה, דמי חגים, הפרשות לפנסיה ושעות נוספות, המעסיקים לא שילמו לו פיצויי פיטורים, למרות שהעסקתו לא הופסקה על ידיהם, אלא על ידי כניסתו למתקן "חולות".

במתן פסק הדין ב-31 לאוגוסט, בית המשפט קבע כי עת קיבל התובע זימון למתקן השהייה חולות בשל מעמדו כאן ושהה בו בהתאם לתעודת השוהה שהציג ועל כן לא היתה לו ברירה אלא לסיים העסקתו, זכאי הוא לתשלום פיצויי פיטורים.

בית המשפט גזר על הנתבעים פיצויים של כ-34,887 שקלים, בגין גמול שעות נוספות, הפרשות לפנסיה, דמי חגים, דמי הבראה, פדיון חופשה ופיצויי פיטורים, שעומדים על 13,403 שקלים מתוך סכום הפיצויים. כמו כן, הנתבעים חויבו בתשלום הוצאותיו המשפטיות של התובע.

מטעם חלק מהנתבעים, אשר מיוצגים על ידי עורך דין שיאון אזולאי, נמסר: "אנחנו לומדים כרגע את פסק הדין, ואנחנו בוחנים את דרכי הערעור". יש לציין כי הנתבע הנוסף, לא נכלל בפסק הדין, מכיוון שחתם על הסכם פשרה נפרד עם התובע אחרי שהתביעה הוגשה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר