בית חדש לעולים, אוצ"ר רעננה
בית חדש לעולים, אוצ"ר רעננה

בית חדש לילדי העולים: הפרויקט המקסים של שלושה עולים מצרפת

עזרה בשיעורי בית, סיוע בהשתלבות חברתית ומקום למפגשי חברה: מרים סטרוק, קארן שורקי וסטיב אוחנה הקימו מכספם פרויקט מבורך שנועד לתת בית חם לעולים חדשים בגילאי 18-14

פורסם בתאריך: 10.9.19 18:20

אין חכם כבעל ניסיון הוא משפט שמתאים בדיוק רב ליוזמי פרויקט אוצ"ר ברעננה. הפרויקט, שיזמו שלושה תושבי העיר שעלו לפני כארבע שנים מצרפת, נועד לספק לעולים חדשים בגילאי 18-14 בית חם ומקום להשתלב בו, ולהתגבר על אותם האתגרים שיוזמי הפרויקט נתקלו בהם.

בית חם לעולים - פרויקט אוצ"ר

בית חדש לעולים, אוצ"ר רעננה

בית חדש לעולים, אוצ"ר רעננה

בית חדש לעולים, אוצ"ר רעננה

"אנחנו הגענו לרעננה לפני ארבע שנים, בגל העלייה של 2015", מספרת מרים סטרוק, שיזמה את פרויקט אוצ"ר (אור הצעירים רעננה) לצד קארן שורקי וסטיב אוחנה, "הילדים שלנו היו צעירים, וראינו את האתגרים שיש לילדים וצעירים עולים. אחרי שחווינו וראינו מה יכול לעזור לאותם הצעירים, החלטנו יחד להקים פרויקט כדי לסייע לצעירי העולים להיקלט, ולהגדיל את הביטחון העצמי שלהם, אפילו במצב הקשה של עלייה. אנחנו פותחים מקום חם אליו צעירים יכולים להגיע אחרי הצהריים, כדי להרגיש בסוג של בית".

מימין: מרים סטרוק, סטיב אוחנה וקארן שורקי

מימין: מרים סטרוק, סטיב אוחנה וקארן שורקי

בבית החם שנפתח השבוע, שממוקם ברחוב קלאוזנר 3 ופעיל בימים ראשון, שני, שלישי וחמישי בין השעות 20:00-14:00, מתבגרים בין הגילאים 18-14 יוכלו למצוא סיוע בשיעורי הבית, מקום מפגש חברתי ופעילויות שונות ומגוונות שמתכננים המארגנים להמשך.

אתם זקוקים לעזרה מהתושבים?
"את כל הרהיטים או שקנינו מכספנו, או שהשגנו בתרומות. אנחנו כרגע מחפשים עוד אנשים שיירתמו לפרויקט. חשוב לציין שהמקום הזה באמת מיועד להיות בית לילדי העולים הצעירים, לא רק מצרפת, אלא מכל העולם. המטרה היא לעזור בשיעורי הבית, לספק מקום מפגש חברתי, ולבנות להם את הביטחון. יש לנו המון רעיונות, ואני מקווה שטווח הגילאים שכרגע עומד על 18-14, יגדל".

כל מי שמעוניין לסייע בפרויקט, יכול ליצור קשר עם מרים סטרוק בטלפון 058-692-2690


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר