קלפי. צילום אורן זיו
קלפי. צילום אורן זיו

המחנה הדמוקרטי והליכוד: מעלימים לנו פתקים מקלפיות ברעננה

בשתי המפלגות מספרים כי העלימו את פתקיהם ממספר קלפיות ברחבי העיר. עדכונים שוטפים במהלך יום הבחירות כאן באתר

פורסם בתאריך: 17.9.19 07:34

עדכון אחרון: 17.9.19 14:00

14:00 – פעילים במחנה הדמוקרטי ובליכוד מתלוננים על העלמת פתקים בקלפיות ברחבי העיר. במחנה הדמוקרטי מספרים, כי פתקיות של 'מרצ' הוסתרו ונעלמו משתי קלפיות – בתיכון אוסטרובסקי ובחטיבת אלון. בליכוד, מספרים כי נעלמו לחלוטין פתקים של 'מחל' בשתי קלפיות – בשכונת נווה זמר ובבית הספר "יבנה". "העלמות הפתקים לא יעזרו לאף אחד לנצח", אומר חבר המועצה אילן כהן מסיעת הליכוד, "כל המעשים הללו לא יעזרו לאף אחד לנצח בבחירות. החוק והסדר ינצחו בסוף".

מצביעים מחכים בתור לקלפי בבית הכחול ברענה

מצביעים מחכים בתור לקלפי בבית הכחול ברענה

דוכני פעילים מחוץ לתיכון אוסטרובסקי

דוכני פעילים מחוץ לתיכון אוסטרובסקי

דוכני פעילים מחוץ לבית הספר ברטוב. קרדיט רעות בית הלחמי

12:00 – חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד, תושבת רעננה, הצביעה בבית הספר בילו. חבר הכנסת איתן גינזבורג, הצביע בחטיבת השרון. משה גרין, יו"ר רשימת צומת ממושב בצרה, הצביע במקום מגוריו. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מהמחנה הדמוקרטי, הגיע לביקור ברעננה ונפגש עם הפעילים מחוץ לבית הספר אלון.

אהוד ברק מחוץ לבית הספר אלון ברעננה קרדיט: המחנה הדמוקרטי

רויטל סויד מצביעה בבית הספר בילו ברעננה

חבר הכנסת איתן גינזבורג מצביע עם משפחתו ברעננה בחטיבת השרון.

משה גרין יו"ר רשימת צומת מצביע בקלפי

9:30 – ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הצביע בבית הספר מגד. עיריית רעננה הודיעה כי כל הקלפיות בעיר נפתחו כסדרן, ללא תקלות מיוחדות.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מצביע בבחירות לכנסת ה-22. באדיבות עיריית רעננה

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מצביע בבחירות לכנסת ה-22. באדיבות עיריית רעננה

7:00 – היום יצאו 65,270 בעלי זכות בחירה ברעננה להצביע ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל ולבחור את חברי הכנסת ה-22. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת חופי הים. המצביעים יבחרו בין לא פחות מ-31 מפלגות, לעומת 41 מפלגות בבחירות האחרונות שהתקיימו לפני חמישה חודשים, ב-9 באפריל.

רוצים לדעת מה עושים עם הילדים אחרי שמצביעים? כנסו כאן

ברעננה הצביעו אז 68.48 אחוז מבעלי זכות הבחירה. המפלגה שזכתה לרוב מוחלט של קולות ברעננה בבחירות האחרונות, היא מפלגת כחול לבן, עם 43.53 אחוז מהקולות ואחריה, לפי מספר המצביעים: הליכוד, הימין החדש, מפלגת העבודה, איחוד מפלגות הימין, מרצ, ש"ס, כולנו, זהות, גשר, יהדות התורה וישראל ביתנו.

הקלפיות יהיו פתוחות החל מהשעה 7:00 ועד 22:00. ברחבי רעננה יהיו פזורות 102 קלפיות ברחבי העיר, מתוכן 18 קלפיות נגישות מיוחדות.

אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבעה על ידי ועדת הבחירות המרכזית כקלפי נגישה מיוחדת. ניתן להתעדכן באתר משרד הפנים ברשימת הקלפיות בעלות נגישות מיוחדת. על פי משרד הפנים, אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או שאין ברשותו תעודה המעידה על כך, יצטרך הבוחר לחתום על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. יש לציין כי הצהרה שקרית כי עבירה פלילית.

על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

אם טרם ביררתם באיזו קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים גם באתר משרד הפנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר