אווירת חג קניון רננים צילום דניאל סלגניק
אווירת חג קניון רננים צילום דניאל סלגניק

שבוע לפני החג: בקניון מצפים לעומס, באחוזה פחות אופטימיים

מנהלת השיווק של רננים צופה עליה של 150 אחוז בכמות המבקרים. הסוחרים באחוזה פסימיים לגבי אווירת החג. כך רעננה מתכוננת לראש השנה

פורסם בתאריך: 20.9.19 08:12

חגי תשרי עומדים בפתח, וברעננה ההכנות כבר בעיצומן. ואין מקום מתאים יותר לבדוק את המצב ולחוש את אווירת החג ברעננה מאשר רחוב אחוזה. בעלי העסקים מכינים את עצמם ואת בתי העסק לחג, לא מעט בעזרת אירועי "אחוזה שלי", שמתחילים השבוע ביום חמישי, 19 בספטמבר, נמשכים שבוע שלם, ובהחלט צפויים להעלות את נפח תנועת הקונים ברחוב לקראת החגים. האירועים יכללו מופעי זמר וקפוארה, וכמו כן מבצעים והטבות בחנויות השונות. במסגרת האירועים, אף יוגרל כרטיס טיסה לחו"ל בין תושבי העיר שיבצעו רכישה בסכום של מעל 100 שקלים. "אני חושבת שתהיה כאן אווירת חג", אומרת חני סודרי מ-'לחם תושיה' ברחוב אחוזה 91, המכהנת גם כחברת ועד הסוחרים של הרחוב, "בעקבות האירועים, תהיה כאן יותר תאורה, יסתובבו כאן יותר אנשים, יהיו להטוטנים, להקות, אנשים יגיעו יותר לרחוב. אני מצפה לתנועה יותר גדולה של אנשים ופדיון יותר גבוה. לקראת החג, אנחנו מכינים בחנות אריזות שי של מתוקים ועוגות דבש, ויהיו גם ללא גלוטן. יש לנו גם מבצעים בעקבות אירועי 'אחוזה שלי'".

מנגד, ישנם סוחרים שמספרים על אווירה פחות אופטימית ברחוב לקראת החגים. "אנחנו מתגעגעים לימי קדם", אומרת סיגל חיים מ-"אופנת סיגל" ברחוב אחוזה 115, "אחוזה היא לא מה שהייתה, חשבנו שכבר יהיה שינוי באווירה אך הוא טרם הגיע. אני פה כבר 39 שנים, וחגגתי 39 ראשי שנה, ומשנה לשנה יורדת המעורבות של התושבים והתנועה ברחוב. יש אמנם את אירועי 'אחוזה שלי', אבל אני חושבת שהעירייה לא נותנת מספיק במה לעסקים ולסוחרים כאן. אני לא מצפה לעלייה או להתעוררות לקראת החג, בכלל. למרות זאת, אני מוכנה לפנק את כל לקוחותיי, עד יום הכיפורים, ולהעניק הנחות של 20 אחוז לכבוד החג".

 רחוב אחוזה צילום סיגל חיים

רחוב אחוזה צילום סיגל חיים

"אנחנו תמיד עושים מבצעים, אנחנו משעבדים את עצמנו לחג", מוסיף יוסי צביק מ-'הלבשת צבי' ברחוב אחוזה 125, "הבעיה זה שאין חגים יותר בארץ, נגמרו החגים. אנשים לא מעניין אותם לקנות ביגוד בחגים, הם לא קונים יותר. במיוחד מרגישים את זה באחוזה. אנחנו לא מרגישים את החג ברחוב. כבר שנים שלא מרגישים את אווירת החג. אתה רוצה להרגיש חג כבעלים של חנות הלבשה? סע לבני ברק. למרות זאת, יש לי מבצעים לחג, אני עדיין מקווה שהעסקים יתחזקו באחוזה. לכן אני מעניק לקראת החגים עשרה אחוזי הנחה על כל הפריטים".

גם במרכז מול הפארק, לא רחוק משם, מתכוננים לחג. "בחג יש אצלנו ביקוש גדול", מספר אלישע מרון, הבעלים של קונדיטוריית לה רוקה. "אצלנו בקונדיטוריה במיוחד אפשר לומר שיש תנועה גדולה יותר מבדרך כלל. יש ביקוש של עוגות דבש ומתנות לחג. כמובן שההצלחה של החנויות שלנו בקניון במהלך החגים תלויה מאוד בייחוד של המרכז שלנו, שזה העובדה שאנחנו פתוחים במהלך החגים עצמם, ולא רק בערבי חג או בחול המועד. יש תנועה הרבה יותר גדולה בחגים מאשר בימים רגילים. בקונדיטוריה אין לנו מבצעים מיוחדים לחג עצמו, אבל גם בלי זה, אני שמח לומר שהפדיון אצלנו מכפיל את עצמו במהלך החגים בהשוואה לימים רגילים".

מול הפארק צילום עזרא לוי

מול הפארק צילום עזרא לוי

בקניון רננים מקיימים כמה מבצעים כדי למשוך את התושבים. "במהלך החגים יתקיימו מבחר מבצעים ברשתות והחנויות הנמצאות בקניון", מספר אורית סגל, מנהלת השיווק בקניון רננים, "בין היתר ב'טרקלין חשמל', שם ניתן לקנות מוצר ב-1,500 שקלים ומעלה ולבחור מארז חגיגי לחג, וב-'מגנוליה', שם הלקוחות יוכלו לקבל תכשיט שלישי במתנה. מלבד זה מחכים ללקוחות עוד מבחר מבצעים חגיגיים. בנוסף, אנחנו כקניון, מקיימים מבצע של 'קנה-קבל' מה-24 עד ה-27 לספטמבר, מבצע הטבות, שבעצם כל מי שקונה בקניון בסכום העולה על 399 שקלים, מקבל מתנה אחת מתוך מגוון המתנות שלנו, כמו ערכה מהודרת של חנות "SABON" לדוגמא. המבצע הוא לחברי מועדון רננים ולמצטרפים החדשים שלנו".

לכמה מבקרים אתם נערכים?
"כמות המבקרים צפויה לעלות בעשרות אחוזים, זה יכול להגיע אפילו ל-40 אחוז עליה בחול המועד לעומת ימים רגילים, ובערבי חג יכול להגיע לפי 1.5 ביחס למבקרים בימים רגילים".

מה עוד אתם עושים כדי למשוך מבקרים בחגים?
"לקראת ראש השנה אנחנו עושים את מבצע ה-'קנה, קבל', ובתקופת סוכות, יתקיים בקניון פסטיבל של ערוץ 'הופ' להורים וילדים, שנקרא 'האתגר הגדול לילדים בלבד', תכנית מאוד מוכרת לילדים. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 16-14 באוקטובר. יש כמובן גם מופעים, יריד אמנים, יריד אוכל והצגות במהלך החגים, שנועדו לספק סטנדרט מסוים של בידור ואטרקציות בקניון". 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר