נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ברעננה ופרשת השבוע

הרב ואיש החינוך שגיא רוזנבאום מספר על פרשת השבוע, פרשת כי תבוא

פורסם בתאריך: 20.9.19 13:04

כניסת השבת ברעננה: 18:21

יציאת השבת ברעננה: 19:16

פרשת השבוע: פרשת "כי תבוא"

"את דבר התורה של השבת אני בוחר לומר בשם ולעילוי נשמת אישה יקרה- ציפי קויפמן ז"ל אמו של תלמידינו האהוב אדר. הדברים נכתבו מתוך דברים שכתבה ציפי ז"ל כפי שהוקראו בהלווייתה:
פרשת 'כי תבוא' חוזרת שוב ושוב על תיאור זמן שנראה לנו חסר משמעות מיוחדת: 'היום הזה ה' אלוקיך מצווך', 'את ה' האמרת היום להיות לך לאלוקים', 'וה' האמירך היום להיות לו לעם סגולה', 'שמור את כל המצווה אשר אנוכי מצוה אתכם היום'.. התורה מתארת לנו רגעים דרמטיים מאוד בברית שבין אלוקים לעם ישראל, כאילו קרו היום- לא בעבר או בעתיד. אומר רש"י : 'בכל יום יהיו בעיניך כאילו היום באת עמו בברית' – האדם צריך לחדש בעצמו מחדש את כל אותם בריתות , להפוך אותם לרלוונטיים בהווה.

הרב שגיא רוזנבאום. קרדיט: פרטי

"ציפי ז"ל הוסיפה נדבך נוסף בהבנת הדברים: התורה מדגישה את תיאור הזמן 'היום', כדי לייקר את ההווה. בעולם המודרני אנו עסוקים רוב הזמן בעבר או בעתיד. אנו מתרפקים על נוסטלגיות, מנסים לשמר זיכרונות – נזכרים ומתמלאים בכוחות. כשכבר עייפנו אנו מביטים אל העתיד וממתינים בקוצר רוח לנקודת זמן עתידית שתחלץ אותנו מהשגרה האפורה- חופשה, שמחה משפחתית, שבת …
התורה רוצה להדגיש לנו כי חיינו נתונים בהווה אותו אסור לפספס. צריך לחיות אותו, למלא אותו בתוכן, בכוחות, ברוח ובקדושה. התורה מכוונת אותנו לחיות את ההווה , לתת לו את המשמעות הראויה לו . בימי אלול והתשובה בהם אנו נמצאים נשתדל לקחת מדבריה של ציפי ז"ל לחיזוק רוחני ואישי, לייקר את ההווה ולחיות את הרגע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר