מריחואנה. צילום דובר משטרת מחוז דן
מריחואנה. צילום דובר משטרת מחוז דן

22 ק"ג קנאביס מוסלקים במסכי מחשב: כך הבריח תושב רעננה סמים לישראל

התושב שהורשע היה בעל עסק לייבוא מחשבים באזור התעשייה. העונש שנגזר עליו הוא שנה וחצי מאסר בפועל. וגם ג'יפ הלנדרובר הוחרם

פורסם בתאריך: 22.9.19 18:27

בית משפט השלום בכפר סבא גזר בשבוע שעבר על תושב העיר, עדי קורן, שנה וחצי מאסר בפועל, לאחר שזה הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ייבוא סם מסוכן והחזקת סם הן שלא לצריכה עצמית והן שלצריכה עצמית. מדובר בפרשה שהחלה בחודש מאי 2017, כאשר קורן, אשר בבעלותו עסק באזור התעשייה המשמש לייבוא מחשבים ורכיבים נלווים מחו"ל, "אי. די סיסטם", הזמין כ-62 מסכי מחשב שנשלחו אליו מארצות הברית בארבעה משלוחים שונים והגיעו אל שדה התעופה בן גוריון.

במהלך ביקורת שגרתית שנערכה על ידי אנשי רשות הסמים בשדה התעופה, נמצאו בארגזים סמים מסוג קנאביס שהוסלקו בתוך מסכי המחשבים, כך שרכיבי האלקטרוניקה של כלל המסכים רוקנו מתוכם מבעוד מועד ובמקומם הוכנסו פנימה הסמים כשהם ארוזים בתוך 447 גלילים עטופים בניילון במשקל 22.16 ק"ג נטו, שמגיעים על פי גזר הדין לשווי פוטנציאלי של מיליוני שקלים.

בהמשך, בעת חיפוש שנעשה במשרדו ובביתו של הנאשם, נמצאו כסף מזומן בסכום של כ-700 אלף שקלים וכ-300 גרם של סם מסוג קנאביס. ביולי האחרון, הנאשם הגיע להסדר טיעון עם מחלקת התביעות של משטרת כפר סבא, לפיה יודה בכתב האישום, יורשע ויישלח לתסקיר מבחן הקובע את מידת מסוכנתו והאפשרות לשקמו, שיינתן כחוות דעת לקראת גזר הדין.

לקראת גזר הדין שניתן בשבוע שעבר, מחלקת התביעות של המשטרה ביקשה עונש מאסר ופועל וטענה כי טענה מדובר בעסקת סמים בינלאומית, בכמות סם גדולה, שיש בה כדי להכין 22,000 מנות סם להפצה, תוך ניצול עסק חוקי לייבוא מחשבים. לא זו בלבד שהעבירות בוצעו לצורך השגת רווח כלכלי מהיר, אלא מדובר בפוטנציאל רווח עצום. עו"ד הילה מזל מוהדב, שייצגה את הנאשם, ביקשה עונש שיבוצע בעבודות שירות, והפנתה למחירים הקשים ששילם הנאשם מאז הוגש נגדו ההליך הפלילי.

כאמור, בית המשפט גזר על הנאשם שנה וחצי של מאסר בפועל, ובנוסף קנס כספי בגובה עשרת אלפים שקלים, והחליט לחלט סכום של כ-700 אלף שקלים מכספו, 130 אלף שקלים נוספים שנמצאו בחשבון הבנק שלו ורכב מסוג ריינג' רובר.
"המניע מאחורי מעשיו הנאשם היה בצע כסף גרידא", נכתב בגזר הדין, "מקום בו נקלע לחובות עצומים בשל בעיית התמכרות קשה לסמים והימורים, ואשר הביאה אותו לשימוש בסמים לצד אורח חיים בזבזני ופזרני.

"זאת ועוד, הגם שהסם נתפס בשדה התעופה עוד בטרם הגיע לידי הנאשם – ואין חולק כי בנסיבות אלה הסם לא הופץ הלכה למעשה לסוחרי סמים ולמשתמשים והנאשם לא גרף רווח – הרי שפוטנציאל הנזק שעלול היה להיגרם לאזרחי המדינה לו כמות זו היתה מופצת בקרבם, גדול מאוד, כמו גם פוטנציאל הרווח שאותו קיווה הנאשם להשיג, כשמכמות הסם המיובא ניתן למכור 22,000 מנות סם, בשווי כולל של מיליוני שקלים".

מעו"ד הילה מזל מוהדב, שייצגה את הנאשם, נמסר: "מר עדי קורן ללא עבר פלילי, מגדל את שתי בנותיו הקטינות לבדו, עבר טיפול ושיקום ארוך ביותר במרכז חוסן בנתניה בהצלחה רבה. מר עדי קורן אף קיבל חוות דעת חיובית של המומנה על עבודות שירות בהוראת בית המשפט הנכבד. צר לנו שבית המשפט הנכבד התעלם לחלוטין מהליך השיקום הארוך והמוצלח והחליט לשלוח את מר עדי קורן למאסר בפועל, שלבטח ירוקן מתוכן את הליך השיקום. גם בעניין החילוט בית המשפט הנכבד התעלם לחלוטין מהעובדה שאין ולא ראיה אחת המעידה כי הכסף מכספי סמים ובחר לחלט את כל רכושו ללא מידיות כפי שמקובל בתיקים מסוג זה. אנחנו נערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי".

עו"ד הילה מזל מוהדב

עו"ד הילה מזל מוהדב


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עומר מהשרון

    מגיע לו !!!

    מה רע בגידולים המקומיים, למה לייבא מחו"ל ולא לתמוך בעסקים מקומיים ?
    🙂 🙂 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר