עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

השימוע של העירייה במשרד הפנים בוטל, אבל העיר ירדה בדירוג הרשויות האיתנות

משרד הפנים הודיע כי בעקבות פנייה של מספר רשויות, ביניהן רעננה, השימוע בעניין מעמדן כרשויות איתנות מבוטל. במקביל, על פי דירוג הרשויות האיתנות של "דן אנד ברדסטריט ישראל", רעננה ממשיכה במגמת ירידה

פורסם בתאריך: 23.9.19 13:06

תקווה באופק? השימוע בעניין מעמדה של רעננה כעיר איתנה, שהיה מיועד להתקיים אמש (ראשון) במשרד הפנים, בוטל. זאת בעקבות פנייה משותפת למשרד הפנים מצד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, וראשי הרשויות המקומיות האחרות המועמדות לשימוע, שביקשו לשקול מחדש את קיום השימוע לאחר הגשת הדו"ח הכספי המבוקר של שנת 2018. כאמור, כך גם שלושת הרשויות המקומיות הנוספות שהיו אמורות לעמוד אמש בפני שימוע, חולון, המועצה האזורית דרום השרון והמועצה האזורית רמת נגב, קיבלו הודעה ממשרד הפנים על ביטולו.

"בעקבות הגשת דוח מבוקר לשנת 2018, מבצע משרד הפנים בחינה מחודשת על נתוניה הכספיים של הרשות ועמידתה בתנאי סעיף 232 א' לפקודת העיריות", נכתב בהודעה שנשלחה ממשרד הפנים לעיריית רעננה, "לאור זאת, השימוע מבוטל ומועד חדש יקבע ככל שיהיה צורך ובהתאם לתוצאות הבחינה המחודשת".

כזכור, שר הפנים אריה דרעי זימן את ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ומנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, לשימוע, זאת שלאחר שחשף את כוונתו לבטל את מעמדה של רעננה כעיר איתנה. על פי המכתב שנשלח על ידי משרד הפנים, הסיבה לביטול מעמדה של עיריית רעננה כעירייה איתנה נעוצה בגירעון שוטף בדו"ח הכספי של 2017, שעמד על כ-5 מיליון שקלים בקופת העירייה. על פי פקודת העיריות, גירעון שוטף הוא אחד מהתנאים לפיו משרד הפנים רשאי לבטל ברשות מקומית את המעמד הנכסף של עירייה איתנה.

במקביל, פרסמה חברת "דן אנד ברדסטריט ישראל" היום (שני) את דירוג הרשויות המקומיות, שקובע על פי נתוניה, מי היא הרשות האיתנה ביותר. הדירוג נקבע על פי שיעור הגירעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית הארנונה, הדירוג הסוציו-אקונומי, מספר עסקים בעיר (לאלף תושבים) ושיעור מענקים ממשרדים ממשלתיים.

על פי טבלת הדירוג, רעננה דורגה במקום ה-9 מבין 29 ערים בינוניות שמאכלסות בין 200-50 אלף תושבים. מדובר בירידה, לאחר שבשנה שעברה דורגה רעננה במקום השישי, ובשנת 2017 דורגה במקום השלישי.

על פי הנתונים, שיעור גביית הארנונה ברעננה עומד על 96 אחוזים, שיעור הגירעון התקציבי, עומד על 0.7%. הכנסות העירייה, עומדות על פי הנתונים על 744.9 מיליון שקלים, הדירוג הסוציו אקונומי של העיר עומד 8 (במדד של 10-1) ויש ברעננה 153.1 עסקים לכל אלף תושבים. על פי הדו"ח, בעיריית רעננה שיעור העסקים בסכנת סגירה עומד על 4.5% ושיעור האבטלה על 1.7%.

שכנותיה של רעננה, נמצאות השנה במקומות גבוהים יותר בטבלה: הרצליה דורגה במקום ה-2, הוד השרון ב-3, רמת השרון ב-4 וכפר סבא במקום ה-6.

מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בהישג של ראש העיר חיים ברוידא ובהבעת אמון בדרך הכלכלית שהוא מוביל. ביטול השימוע והשארת מעמדה של רעננה כעיר איתנה פיננסית הינם הישג חשוב ושלב נוסף בדרך לאיזון הקופה הציבורית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עומר מהשרון

    תודתנו נתונה כולה לבילסקי, גינזבוורג ורונית וינטראוב על ניהול כושל של העיר בקדנציות האחרונות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר