בית התבשיל רעננה
בית התבשיל רעננה

דרמה: רגע לפני החגים, בית התבשיל ברעננה בסכנת סגירה

הקרקע נמכרה ב-2014 ליזם פרטי, שהגיש תביעת סילוק כנגד העמותה, שמספקת מזון לנזקקים כבר 35 שנה. דודי וולק, מנהל העמותה: "זו סטירת לחי רגע לפני ראש השנה, הסיפור מוכר לעירייה, אני מצפה שיימצא פתרון"

פורסם בתאריך: 24.9.19 13:46

בזמן שהעמותות ברעננה עובדות מסביב לשעון כדי להתכונן לחגים ולספק מענה לנזקקים, עמותה אחת ברעננה זקוקה לעזרה בעצמה: "בית התבשיל", בית התמחוי ששוכן בקומה השנייה של בית הכנסת "מוריה" ברחוב אחוזה, עומד כעת בפני סכנת סגירה ממשית. העמותה, שמספקת אוכל לנזקקים כבר 35 שנים ברציפות, קיבלה לאחרונה תביעה לסילוק יד מבעלי הקרקע, שדורשת את פינויה המידי של העמותה מהמבנה.

החברה שבבעלותה הקרקע מאז 2014, "נכסי אבידר בע"מ",טוענת בתביעה שהגישה כי היא התירה לעמותה להשתמש במבנה ללא תשלום עד שנת 2017. "עד היום התאפשר לכם, לפנים משורת הדין, להפעיל את בית התבשיל ללא כל תשלום וזאת בשל חשיבות מפעלכם, שאינה נסתרת מעינינו", נכתב במכתב ההתראה שנשלח מטעם החברה לבית התבשיל בתחילת 2017, "ואולם, בשל אילוצים שונים שאינם תלויים בנו, הרי שלמרות שהפעילות שהנכם מבצעים הינה ברוכה וחשובה איננו יכולים להותיר המצב דהיום".

"אני מצפה שאחרי כל כך הרבה שנים,כאשר הסיפור הזה מוכר לעירייה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה כל כך הדוק עם האגף לשירותים חברתיים, יימצא לזה פתרון כדי לגמור את הסיפור הזה אחת ולתמיד", אומר דודי וולק, מנהל בית התבשיל, "אנחנו כבר שנים רבות חיים בתחושה שבכל יום יכולים לפנות אותנו מהמקום, למרות שאנחנו כבר 35 שנה נמצאים כאן. קשה לתפקד כשחרב מונחת מעל צווארנו. אם עד עכשיו היה מדובר במכתבים והתראות, אז הגענו עכשיו לצעדים משפטיים של ממש. אנחנו רואים בזה אקט של סיום הפעילות. מבחינתנו זה סטירת לחי. בזמן שאנחנו עובדים מסביב לשעון, לפני ראש השנה, בעבודה מתוגברת כדי להכין ולחלק סלי מזון וארוחות חמות לכל הנזקקים, אנחנו מקבלים צו פינוי מהמקום".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "מדובר בשטח פרטי שאינו בבעלות עיריית רעננה. טרם הגשת התביעה, נפגשה העירייה עם רוכש השטח ודנה עמו לגבי פתרונות אפשריים. לצערנו הוא דחה את ההצעות".

בחברת "נכסי אבידר בע"מ" סירבו להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר