אמי"ת כפר בתיה. צילום עזרא לוי
אמי"ת כפר בתיה. צילום עזרא לוי

מרצ נגד השכונה החדשה בכפר בתיה: התכנית הוחזרה לדיון נוסף

הסיעה פעלה בישיבת המליאה האחרונה כדי להחזיר את אחד הנספחים בתכנית השכונה החדשה לדיון נוסף, למרות שכבר אושר, ובכך עיכבה את ביצוע התכנית ההתנגדות של מרצ היא בין היתר בשל העומס התחבורתי שהקמת השכונה עלולה ליצור

פורסם בתאריך: 25.9.19 09:03

מאבק בהקמת השכונה החדשה בכפר בתיה: סיעת מרצ החזירה את נספח הבינוי החינוכי של תכנית שכונת כפר בתיה החדשה, לדיון חוזר בוועדה המקומית לתכנון ובניה. הסיעה ניצלה את זכותה להעלות את התכנית לדיון בישיבת מליאה, שהתקיימה לפני כשבועיים, למרות שהתכנית כבר אושרה בוועדה המקומית. כאמור, במליאה הוחלט פה אחד להחזירה לדיון נוסף בוועדה המקומית, ואישור התכנית הושהה. יש לציין כי נספח התכנית הולך יד ביד עם התכנית כולה, ועיכוב אישור הנספח, מעכב את התכנית כולה.

מדובר בשכונה חדשה שצפויה לקום בכפר בתיה במערב העיר, בשטח מצפונית לפארק רעננה. תכנית כפר בתיה כוללת העתקה של חלקים מקריית החינוך לשטח צפוני יותר, ובנייה של כ1,300 יחידות דיור ושטחי מסחר במקומם. מדובר בשטחי מדינה לצד שטחים בבעלות פרטית, ובשל כך 284 יחידות דיור וכ-1,500 מ"ר שטחי מסחר ימסרו למדינה למימוש מידי עם אישור התכנית. במסגרת ההסדר תשתתף רשות מקרקעי ישראל בעלויות העתקת בית הספר החקלאי בכפר בתיה ומוסדות נוספים המצויים בשטחים הכלולים בתכנית.

סיעת מרצ. קרדיט: פרטי

סיעת מרצ. קרדיט: פרטי

במרצ מספרים כי הם פועלים נגד נספח התכנית במתכונתו הנוכחית, שלדבריהם יגרום לעומס תחבורתי אדיר במערב העיר, וברחוב הראשי של האזור, שדרות ירושלים, בפרט. בנוסף, טוענים במרצ כי התכנית של הצבת 1,300 יחידות דיור תנטרל באופן ממשי את השימושים המגוונים בפארק רעננה, הנמצא מדרום לשטח המיועד לתכנית. התנגדותה של הסיעה לתכנית השכונה במתכונתה הנוכחית נמשכת כבר מספר שנים. ב-2012, כאשר מרצ פרשו מהקואליציה בשנת 2012, וציינו את התנגדותם לתכנית בה תמך ראש עיריית רעננה דאז, נחום חופרי, כאחת הסיבות לפרישתה.

ברשת אמי"ת סירבו להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר