הבניין בקרן היסוד 7
הבניין בקרן היסוד 7

צרות בקרן היסוד 7: הרוכשים הגישו בקשה לפירוק חברת היזם

מספר רוכשים שקנו דירות בפרויקט תמ"א, טוענים לאיחורים במסירות הדירה, פיצויים שלא שולמו וכי החברה נמצאת בקשיים פיננסים. החברה: "כל הטענות בדבר מצב החברה אינן נכונות ואינן רלוונטיות שכן לפרויקט יש וקיים ליווי בנקאי מלא. לוח הזמנים התארך שלא באשמתנו"

פורסם בתאריך: 26.9.19 08:41

צרות בפרויקט התמ"א ברחוב קרן היסוד 7: חמישה רוכשים בפרויקט פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצו פירוק החברה האחראית על הפרויקט, בטענה לאיחורים במסירות הדירות, פיצויים שלא שולמו, עבודות בנייה שלטענתם הופסקו וטענות על מצב פיננסי בכי רע של החברה.

מדובר בחברת "התמר קרן היסוד 7", בניהולו של הקבלן בני בנתורה (ונטורה), אשר מכרה לרוכשים את דירותיהם החדשות בפרויקט במהלך השנים 2017-2016. בבקשה לצו פירוק החברה, הרוכשים טוענים כי החברה איחרה את מועד המסירה של כל אחת מהדירות החדשות במספר רב של חודשים, כאשר באחד המקרים מדובר לטענת הרוכש באיחור של 19.5 חודשים. מלבד זאת, הרוכשים טוענים כי על פי חוק המכר, החברה חייבת להם בפיצויים בסכום של כ-708 אלף שקלים, עקב האיחורים במועדי המסירה.

הרוכשים אף טוענים כי מצבה הפיננסי של החברה דורש את פירוקה. על פי הנטען בבקשה לצו הפירוק, החברה סגרה את משרדיה ברמת השרון, ולטענתם בשיחות בין נציגי החברה לבין המבקשים, מנהל החברה בנתורה הודה כי החברה במצוקת אשראי ולכן היא לא מבצעת עבודות ולא משלמת את דמי השכירות למבקשים כפיצוי המתחייב עפ"י הדין. במקרה אחר טוענים הרוכשים כי צ'קים שניתנו מטעם החברה לאחד הרוכשים, חזרו ללא כיסוי.

"למיטב ידיעת המבקשים, החברה החלה בביצוע העבודות במקרקעין במהלך המחצית השנייה של שנת 2016, בסמוך למועד הוצאת היתר הבנייה (יוני 2016)", נכתב בבקשה לצו הפירוק, "אלא שבפועל, עבודות הבניה לא הושלמו, הואטו ואף פסקו הלכה למעשה במהלך שנת 2019, לאחר שהחברה נקלעה למצוקה תזרימית. למעלה משבעה חודשים שפועל בודד, אם בכלל, פועל למראית עין במקרקעין על מנת שיראה, ולו לכאורה, כאילו החברה לא הפסיקה לחלוטין את ביצוע העבודות, כאשר הלכה למעשה לא נרשמת שום התקדמות."

עוד נטען בבקשה כי "כלל לא ברור מתי ואם בכלל תסיים החברה את הפרויקט במקרקעין ותמסור את הדירות לידי המבקשים לאור העובדה כי הפרויקט תקוע והעבודות בפועל אינן מתקדמות – דבר אשר מגדיל את חוב החברה כלפיהם". את חמשת הרוכשים שהגישו את הבקשה לצו הפירוק, מייצג עו"ד זיו גרומן.

 עו"ד זיו גרומן. צילום: סיגל סבן

עו"ד זיו גרומן. צילום: סיגל סבן

מחברת "התמר קרן היסוד 7 בע"מ" נמסר בתגובה: "ראשית שמענו על הבקשה רק ביום שני האחרון ועדיין לא קיבלנו את הבקשה באופן פורמלי מבית המשפט. הפרויקט המדובר מבוצע ע"י חברת קרן היסוד 7 ונמצא בשלבי סיום אחרונים לפני מסירה. (כ – 95% ביצוע). הפרויקט מבוצע בליווי בנקאי מלא ולכל הרוכשים יש ערבויות בנקאיות מלאות על כל תשלום ששילמו. עיקר טענות הרוכשים (5 רוכשים מתוך 27 דיירים) הינן בקשר ללוחות הזמנים שנמשכו, ואכן במסגרת הפרויקט נוצרה לנו תקלה ביצועית הקשורה לחברת החשמל שעיכבה את הביצוע בלמעלה מ – 8 חודשים. כתוצאה מעיכוב והתארכות לוחות הזמנים ביקשנו הגדלת תקציב מהבנק המלווה ועניין זה נדון וקיימת הסכמה עקרונית להגדלת התקציב וסיום הפרויקט במיידי. כל הטענות בדבר מצב החברה אינן נכונות ואינן רלוונטיות שכן לפרויקט יש וקיים ליווי בנקאי מלא. גם אנו מצרים על לוח הזמנים שהתארך שבחלקו העיקרי לא באשמתנו וחבל על כל הליך משפטי שלדעתנו מתייתר ואינו במקום. אנו כמובן נערוך התחשבנות עם כל דייר ודייר על עניין האיחורים ומאחלים לכולם שנה טובה ומבורכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר