אסף פריצילום פרטי
אסף פרי צילום פרטי

"אני בסכנה קיומית": מצילים את אסף פרי

פרי בן ה-38 מרעננה, כבר לא יכול להרשות לעצמו לשלם את הטיפולים של המחלה הקשה ממנה הוא סובל, סיסטיק פיברוזיס. כעת, הוא מבקש את עזרת הציבור: "אם לא אגייס את הכסף, זה גזר דין מוות עבורי", אומר

פורסם בתאריך: 6.10.19 18:16

"אני רוצה לחיות ולהמשיך להיות אדם אופטימי", אומר אסף פרי בן ה-38, הסובל מסיסטיק פיברוזיס. פרי, תושב רעננה, סובל מהמחלה התורשתית הקשה כל חייו, שפוגעת במערכות רבות בגופו, בעיקר במערכת הנשימה ובריאות. פרי מצליח להתקיים כלכלית ממשרה חלקית בתור מורה לפסנתר וקצבת נכות מביטוח לאומי, אך הטיפולים והתרופות שדורשת המחלה הביאו את פרי לחובות של כ-250 אלף שקלים. כדי להמשיך לטפל בעצמו, הוא החליט לפנות לעזרת הציבור.

"המחלה פוגעת בכמה מערכות בגוף, עיקר הפגיעה היא בריאות", מסביר פרי, "כל יום צריך לנקז את הליחה מהריאות בגלל הפגם הגנטי שגורמת לו המחלה, הליחה נתקעת ומכבידה על הריאות, זה סיזיפי. זה כמו שאתה מתגלח, והשיער צומח שוב. זה אינסופי. בגלל שהליחה צמיגה, אז היא מצע לחיידקים, אז כל הזמן צריך אנטיביוטיקה שזה מאוד מעייף. יש לי עובדת זרה שגרה איתי כבר שבע וחצי שנים, שזה הון תועפות. מה שאני מקבל מביטוח לאומי לא מחזיר אפילו את השכר דירה. התרופות, המכשירים. גם הווסט הזה שאני לובש בסרטון, שעושה ויברציות לריאות ועוזר לליחה להיפרד מדפנות הריאה, עלה לי 24 אלף שקלים. יש המון אשפוזים. אניא לא משקיע בעצמי כלל, כל כסף שאני מרוויח או שאני מקבל מביטוח לאומי הולך לטיפולים. אפילו הטלוויזיה בבית שלי זו טלוויזיה ישנה של 21 אינץ' שמצאתי בזבל. אני רק עסוק בהישרדות. אמנם איגוד הסיסטיק פיברוזיס עוזר בהחזר חלקי על חלק מהטיפולים, ואני אסיר תודה על כך, אך לצערי הרב זה לא מספיק".

"אני לצערי מנותק ממשפחתי, ואין לי סיוע ממקור אחר", מוסיף פרי, "ניסיתי בעצמי להסתדר, ולגלגל את ההלוואות במשך שנים, אבל כעת מצאתי את עצמי חייב לבקש מאנשים עזרה כדי לשרוד".

ומה יקרה אם לא תגייס מספיק כסף?

"לא יהיה לי איך לשלם שכר דירה, מזון, מטפלת זרה, טיפולים. זה גזר דין מוות עבורי. גם בלי הקרנות והריבית של ההלוואות אני בקושי מגרד את החודש".

פרי כבר הופיע בעבר ב-"צומת השרון", בטור מיוחד שכתב כאדם המאובחן על הרצף האוטיסטי. למרות מחלתו הקשה, פרי מנסה לשמור על אופטימיות ומפלט בשיעורי הפסנתר שהוא מעניק, ובסרטוני לגו שהוא יוצר להנאתם של מאות עוקבים.

ניתן לתרום לאסף פרי במספר דרכים:

Pay, Paybox, Bit: 052-4422634
ישירות לחשבון הבנק: אסף פרי, בנק הפועלים סניף 668 חשבון 121019.
Iban: IL80-0126-6800-0000-0121-019
SWIFT: POALILIT126680121019
Paypal: paypal.me/asafpery
ניתן גם להתקשר לאיגוד הסיסטיק פיברוזיס בישראל 03-6702323 ולבקש לתרום תרומה ייעודית עבור אסף פרי כנגד קבלה (מוכר לצורך זיכוי במס)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר