ספר תורה. צילום חריסה פונסיאדו
ספר תורה. צילום חריסה פונסיאדו

זמן תפילה: כל מועדי תפילות יום הכיפורים ברעננה

ברחבי רעננה יתקיימו במהלך יום הכיפורים תפילות מרכזיות בשני מוקדים, וגם בבית חב"ד. רב העיר והוטרינר הראשי קוראים להמיר את מנהג הכפרות בפדיון כפרות בצדקה

פורסם בתאריך: 8.10.19 07:09

החל מהערב (שלישי), יתקיימו בחסות מינהל קהילה בעיריית רעננה תפילות בשני מוקדים עיקריים: אולם הספורט בתיכון אוסטרובסקי, ובבית הספר אגם. "אנחנו מקיימים את התפילות בשני מוקדים", אומר סגן ראש עיריית רעננה וראש מנהל קהילה, חיים גולדמן, "המוקד הראשון הוא באולם הספורט של תיכון אוסטרובסקי, שמכיל מאות מתפללים מדי שנה, והמוקד השני, הוא בבית הספר 'אגם' בלב הפארק, שפתחנו אותו לאחר שאנשים רבים פנו אלינו מאזור לב הפארק, ואמרו שהמקוד בתיכון אוסטרובסקי מרוחק להם מדי, אז פתחנו מוקד נוסף. יהיו בשני המוקדים כמובן כיסאות לנוחות המתפללים ומתנדבים שעוזרים, מסייעים ומסבירים את התפילות. הן מאוד מיוחדות, מיועדות לכל עם ישראל. לאו דווקא לכל אלה שמקפידים כל השנה על שמירת מצוות, אלא דווקא לעמך ישראל, אנשים שלא בהכרח מתפללים כל השנה ויום הכיפורים מבחינתם הוא יום חשבון נפש, ובגללו הם מגיעים לבית הכנסת. לכן המתנדבים עוצרים ומסבירים לציבור במהלך התפילות, את המשמעות שלהן".

תפילת "כל נדרי" תתקיים הערב, בשעה 18:10. מחר, רביעי, תתקיים תפילת "שחרית" בשעה 08:30 בבוקר, "מנחה" בשעה 16:15 ותפילת "נעילה" בשעה 17:30. בשעה 18:54, יסתיים הצום. התפילות בתיכון אוסטרובסקי יתקיימו בליווי מקהלת "עץ חיים".

בבית הכנסת חב"ד המרכזי ברחוב אחוזה, תתקיים היום תפילת "כל נדרי" בסמוך לשעה 18:00 בערב. מחר, רביעי, תפילת הנעילה תחל בסמוך לשעה 18:00, ותקיעת השופר צפויה סביב השעה 19:00.

לקראת ערב יום הכיפורים, רוני וילדר, הוטרינר העירוני, והרב יצחק פרץ, הרב הראשי של עיר, יצאו בקריאות להמיר את מנהג הכפרות במנהג של פדיון כפרות צדקה. "מעבר לשמירה על בריאות הציבור, אם אפשר לעשות את אותו המנהג בצורה שתגרום פחות סבל לבעלי חיים, עדיף שהיא תתבצע בצורה כזאת", אומר וילדר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר