עמי איצקוביץ, שיאן צליחת הכנרת
עמי איצקוביץ, שיאן צליחת הכנרת

זו לא טעות: עמי איצקוביץ בן ה־85 צלח את הכנרת בפעם ה-64

איצקוביץ נכנס לספר השיאים של גינס כבר לפני 20 שנה, ומאז הוא שובר את השיא בכל שנה מחדש. “שאלתי את חבר שלי ‘יש לך בגד ים?’. וזו הייתה הפעם הראשונה שצלחתי את הכנרת”, הוא מספר

פורסם בתאריך: 11.10.19 08:24

21 בספטמבר 2019, יום שבת. מאות שחיינים מתגודדים על חוף האון בימת הכנרת, מתכוננים לרגע ההזנקה כדי לנסות את מזלם בצליחת הכנרת, מסלול אתגרי שאורכו כ-3.8 ק”מ של שחייה. בין השחיינים, בולט אדם בא בימים אך נחוש, עמי איצקוביץ שמו. רבים מהשחיינים הותיקים כבר מכירים אותו, משום שהם ראו אותו בעבר בכנרת פעמים רבות. איצקוביץ בן ה-85, תושב רעננה, מחזיק בשיא גינס בצליחת הכנרת, לא פחות מ-64 פעמים רצופות בהן צלח את הימה.

“למרות שכבר צלחתי את הכנרת 64 פעמים, אני עדיין זוכר את הפעם הראשונה שלי”, מספר איצקוביץ, “אני וחבר שלי עיני עבדי, שהתגורר בקיבוץ דגניה, היינו קצינים בגולני. הייתי בחור צעיר בתחילת שנות ה-20 לחייו. קיבלנו חופשה קצרה בסוף השבוע, אבל רק ליממה – לצאת בשישי בצהריים ולחזור בשבת. כבר לא היה לי טעם לנסוע הביתה לראשון לציון, אז נסעתי עם חבר שלי לדגניה, להתארח בקיבוץ שלו. אני זוכר שכשעמדנו בתור בדרך לחדר האוכל, ופתאום ראיתי המון אנשים זרים, ישר הבנתי שלא מדובר בקיבוצניקים. שאלתי את החבר שלי, מי אלה החבר’ה האלה. הוא אמר לי ‘עזוב אותך, הם משוגעים, הם באו לצליחת הכנרת’. הסתכלתי על החבר שלי, ושאלתי ‘יש לך בגד ים?’. וזו הייתה הפעם הראשונה שצלחתי את הכנרת, ולא הפסקתי מאז”.

איצקוביץ מתגורר ברעננה עם אשתו אתי כבר ארבעים שנה. לפני שיצא לפנסיה, הוא היה סוכן ביטוח והדריך טיולים בחו”ל בזמנו החופשי, שם פגש את אשתו. לזוג יש שלושה ילדים ושלושה נכדים. “בתי הבכורה עשתה איתי את הצליחה פעם אחת בגיל 13”, מספר, “זה היה אירוע חד פעמי. היא כנראה לא חולקת את אותה האהבה למסורת כמוני”.

עמי איצקוביץ, שיאן צליחת הכנרת

עמי איצקוביץ, שיאן צליחת הכנרת

סליחה על הבוטות, אבל איך אתה מצליח לצלוח את הכנרת בגילך?
“זה לא קשור לגיל. הסוד הוא לשמור על כיוון השחייה, ולא להתברבר. כשאני שוחה, אני שומר שהשמש שעולה במזרח תדפוק לי כל הזמן על הלחי השמאלית. בגלל שאתה כל הזמן עם הראש בתוך המים, יש לך רק את הרגעים הקטנים שאתה מוציא את הראש לקחת אוויר להבין את הכיוון שלך, אז אני דואג שהשמש תמשיך לטפוח לי על הלחי השמאלית, ואז אני יודע שאני בכיוון הנכון. אם אני מתעייף, אני מסתובב על הגב, עושה כמה תנועות, וחוזר”.

איך אתה מתאמן לצליחה?
“אני בדרך כלל מתחיל לשחות חודש, חודש וחצי לפני הצליחה בקאנטרי רעננה. אני מתחיל בקילומטר, וכל שבוע עולה קצת, עד שאני מגיע לשישים בריכות – 3 קילומטר. אני שוחה מגיל צעיר מאוד. היו בראשון לציון שתי בריכות, של 10 על 10 מטר, אבל את עיקר האימונים שלי עשיתי בבריכת השקייה בפרדס”.
את שיא גינס קיבל איצקוביץ לפני למעלה משלושים שנה, לאחר שסומן על ידי ספר השיאים של גינס כשיאן צליחת הכנרת. למרות המעמד, איצקוביץ לא נפל מהרגליים כששמע על ההישג. “לא התרגשתי יותר מדי, זה כבר הרגל מבחינתי”, אומר, “הרי אני צולח כל שנה, וידעתי שלא היה אחד שצלח יותר פעמים ממני”.

עד מתי אתה חושב שתמשיך?
“אני לא יודע. השאיפה היא לשמור בשנים הבאות על השיא שלי, כי יש קבוצה של כאלה שעברו ארבעים צליחות, שהם מה שנקרא, נושפים בעורפו של השיא שלי. נראה איך יהיה בצליחה ה-65, הילד כבר בן 86. מקווה שאוכל להמשיך”.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר