ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו. קרדיט: שמוליק תמרי
ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו. קרדיט: שמוליק תמרי

גם הנשיא ריבלין בירך: נפתחה ספריית ההנצחה בבית הספר ביל"ו

הספריה היא יוזמתם המשותפת של העירייה, הנהגת ההורים והנהלת בית הספר, להנצחת זכרם של ארבעת חיילי "כוח בניה" שנפלו במלחמת לבנון השנייה, ביניהם אורי ז"ל, בנו של הסופר דוד גרוסמן

פורסם בתאריך: 10.10.19 18:39

ביום ראשון האחרון, נפתחה ספריית "הארבעה" בבית הספר היסודי ביל"ו. "ספריית הארבעה", היא פרויקט מרגש ביוזמתם המשותפת של העירייה, ההנהלה והנהגת ההורים של בית הספר, שנועד להנציח את ארבעת החיילים הנופלים של "כוח בניה" במלחמת לבנון השנייה: אדם גורן, סשה בונימוביץ, בניה ריין ואורי גרוסמן ז"ל, האחרון בנו של הסופר דוד גרוסמן.

אדם גורן, אורי גרוסמן, סשה בונימוביץ ובניה ריין ז"ל. צילומים באדיבות המשפחה

אדם גורן, אורי גרוסמן, סשה בונימוביץ ובניה ריין ז"ל. צילומים באדיבות המשפחה

ארבעת הנופלים שירתו בחטיבת השיריון 401 בזמן המלחמה, ונפגעו בזמן שניסו לחלץ לוחמי הנדסה תחת אש. הטנק, בו היו הארבעה, נפגע מטיל נ"ט וצוות הטנק נהרג במקום. לאחר המלחמה, הוענק לחיילים צל"ש אלוף על חירוף הנפש והאומץ אשר גילו. הספריה עצמה חולקה לארבעה חלקים, כאשר כל חלק הוקדש ללוחם אחר. אישיותו של כל לוחם באה לידי ביטוי באזור שיוקדש לזכרו. בנוסף, ילדי בית הספר למדו על החיילים הנופלים וחלקם אף נסעו לראיין את המשפחות השכולות.

ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו

ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו. קרדיט: שמוליק תמרי

לקראת הקמת הספריה, הנהגת ההורים של בית הספר יצאה בקמפיין גיוס נרחב שכלל ערב התרמה מיוחד, כאשר עיריית רעננה תרמה גם היא חלק נכבד מההון הדרוש לבניית הספרייה.

"הייתה הרגשה של חשמל באוויר בערב הפתיחה,", מספרת אודליה כהן שינדורף, יו"ר הנהגת ההורים המשותף והנהגת הורי בית הספר ביל"ו, "זה פרויקט של כמעט שנה שלמה, שהתחיל מתהליך גיוס המשפחות, שהסכימו להיחשף. הילדים נסעו אליהם, הכינו סרטונים, ראיינו אותם, והיה את ערב ההתרמה כמובן. במהלך טקס הפתיחה, כל משפחה נשאה דברים ודיברה על התהליך, ועל איך הוא השפיע עליהם ומהי המשמעות שלו בעיניהם. הרי בסופו של דבר, אף אחד מהבנים הנופלים, הוא לא תושב רעננה. אז עולה באמת השאלה מה הקשר ביניהם לבין העיר? אז הקשר הוא אחדות ישראל. כל אחד מהבנים הוא ממקום אחר, אג'נדה שונה ומקום מגורים אחר, אבל כולם יחד הלכו להגן על המולדת שלהם ושלנו. אנשים פשוט רצו להגיד תודה, וזוהי המשמעות של הערב. זו הרגשה מדהימה שאי אפשר לתאר. הלב של המשפחות אמנם שבור, ואי אפשר להחזיר אותו לקדמותו, אבל רגעים כמו פתיחת הספרייה נותנים מעט שלווה ושמחה בתוך כל השכול".

"הספרייה מעוצבת מדהים,  מבחינת החלוקה לאזורים", מוסיפה, "הספרייה חולקה לארבעה אזורים, וכל אחד מסמל מה אותו בן אהב. למשל, אורי גרוסמן ז"ל אהב תיאטרון ובמה, אז בנו במה בחלק שלו בספרייה כדי להעלות עליה הצגות. זה פשוט מקסים. כל מי שתרם בדרך כזו או אחרת להצלחה של הפרויקט הזה – מינהל החינוך, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, המשפחות, הנהגת ההורים. ראשית כל, צריך להודות לאבישי ישראלי, סגן הנהגת ההורים בבית הספר, שהיה הקטר והמנוע של התהליך. בנוסף, חשוב להודות למשפחות שהסכימו לעבור את החשיפה ואת התהליך הזה, ולהנהגת ההורים שנרתמה ותרמה את הכסף. וגם לעיריית רעננה – למרות שזו שנת קיצוצים, היא תרמה והמשיכה לתת רוח גבית. כמובן תודה ענקית מגיעה גם לצוות המוביל של הנהלת בית הספר ובראשם מיקי אדלר, הרב זוהר, הסגנית חני וכל המורים שליוו את הפרויקט מההתחלה ועד הסוף ונתנו נופך ומשמעות לפרויקט ההנצחה. שמחה לומר שסך הכול גויסו לטובת הספריה בסביבות ה-250 אלף שקלים".

אירוע פתיחת ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו

אירוע פתיחת ספריית "הארבעה" בבית הספר ביל"ו לצד משפחות הנופלים. קרדיט: שמוליק תמרי

הבשורה על פתיחת הספרייה המיוחדת אף הגיעה לאוזניו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ששלח מכתב ברכה לקראת אירוע חנוכת הספרייה. "התהליך החינוכי שקיימתם מכיל בחובו מחשבה רבה, תשומת לב ופעילות חשובה לקידום אחדות ישראל", כתב הנשיא ריבלין במכתבו לצוות החינוכי ולתלמידי בית הספר ביל"ו, "בימים אלה, שבהם אנו עדים לא פעם לקיטוב ולמחלוקות בין השבטים בחברה הישראלית, עולה היוזמה שלכם ומפיחה תקווה והזדמנות אמיתית. מי יתן ו-'ספריית הארבעה' תהווה מקום של מפגש, לימוד, בינה ושותפות, שבו יוכלו ילדינו לקחת חלק בקיום תקווה ישראלית, הלכה למעשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר